Propellerheads Recycle

Steven V

Ouwe rot
Ik zit zo'n beetje te kijken of ik dit programma zou kunnen gebruiken.

Ik heb twee korte vragen:

1) Kun je met Recycle WAV exporteren (i.p.v. REX2)? Dit om bvb de loop in een oudere sampler te gebruiken (S950 - leest die wel WAV bestanden eigenlijk??)
2) Werkt Recycle nu vlekkeloos met een Akai Z4 of niet? Nogal onduideijk op die site van Propellerheads vind ik. Volgens die site wordt een REX2 bestand dan geëxporteerd naar een AKG bestand of zoiets... :confused: Wat is dat dan? :confused: Een multi misschien of een program? Of nog wat anders?

Alvast bedankt.

Re: Propellerheads Recycle

1) Kun je met Recycle WAV exporteren (i.p.v. REX2)? Dit om bvb de loop in een oudere sampler te gebruiken (S950 - leest die wel WAV bestanden eigenlijk??)

ja! Je kunt exporteren naar losse wav's en een midi file aanmaken van de originele drumloop. Als je dus de samples in je sampler laadt en je sequencer de midi file laat afspelen, hoor je in feite de loop terug zoals ie was, alleen dan in losse stukjes.

2) Werkt Recycle nu vlekkeloos met een Akai Z4 of niet? Nogal onduideijk op die site van Propellerheads vind ik. Volgens die site wordt een REX2 bestand dan geëxporteerd naar een AKG bestand of zoiets... :confused: Wat is dat dan? :confused: Een multi misschien of een program? Of nog wat anders? [/B]

Geen idee! Misschien iemand anders hier.

akp oftewel AkaiProgram

Dus, in Recycle je loop slicen, dan export naar akp. Dan heb je alle slices in wavs apart met een bijhorend *.akp bestand. Dan de zooi via Aksys naar de sampler. Simpel.

Let op! Bij Recycle kun je geen ' db min ' instellen. Dus auto-slicing is altijd wat laat vind ik.. (ik vind de juiste woorden niet :confused: )

Heb afgelopen vrijdag Recycle 2.1 gekocht, en er is idd ondersteuning voor S5/6000 en Z-serie van Akai. Men gaat er hierbij wel vanuit dat je sampler via usb aan je computer verbonden is.

Origineel geplaatst door C-Code
Ik heb inderdaad begrepen dat propellerhead besloten hebben geen scsi ondersteuning meer te geven sinds deze release... jammer !

Sterker nog, wat is de motivatie? Recycle draait superlicht qua cpu gebeuren, dus daarom hoeft het niet. Een module er aan hangen die dit ondersteunt vraagt toch niet zoveel? De code bestaat immers al! Behoorlijk lullig als je al je dataverkeer via scsi laat lopen.

Wanneer ik de manual lees valt me zowiezo op dat de ondersteuning zich met name op softsamplers gaat richten. En dat de lettertjes in de handleiding enorm klein zijn.

Re: Re: Propellerheads Recycle

Re: Re: Propellerheads Recycle

Origineel geplaatst door Gilles la Crêpe
ja! Je kunt exporteren naar losse wav's en een midi file aanmaken van de originele drumloop. Als je dus de samples in je sampler laadt en je sequencer de midi file laat afspelen, hoor je in feite de loop terug zoals ie was, alleen dan in losse stukjes.

Da's wel een ERG coole feature. Ik had het gezien op de site van Propellerheads, in dat filmpje over Recycle maar ik dacht dat dat enkel goed werkt met Reason? Of heb ik het hier mis? Dus als je een hardware sampler hebt moet je enkel de midi file in je sequencer laden, de AKP file in de Z4, dan gewoon de juiste midi kanalen selecteren en 't is voor de bakker?

Ik heb de demo eventjes proberen te draaien, krijg ik de leuke vermelding dat Recycle enkel werkt op een Windows XP systeem... :( :( :( (Ik heb millenium en ben daar redelijk tevreden over.)

Iemand een idee hoeveel Windows XP kost?? Hopelijk niet te veel... Tenzij er een alternatief programma voor Recycle is dat op Millenium draait natuurlijk. Alvast dank voor de hulp.

Re: Re: Re: Propellerheads Recycle

Re: Re: Re: Propellerheads Recycle

Origineel geplaatst door Steven V

Ik heb de demo eventjes proberen te draaien, krijg ik de leuke vermelding dat Recycle enkel werkt op een Windows XP systeem... :( :( :( (Ik heb millenium en ben daar redelijk tevreden over.)

Iemand een idee hoeveel Windows XP kost?? Hopelijk niet te veel... Tenzij er een alternatief programma voor Recycle is dat op Millenium draait natuurlijk. Alvast dank voor de hulp.

Recycle werkt prima onder windows ME. Ik heb versie 1.7.1. Misschien dat alleen de nieuwste versie XP vereist.
Dus gewoon ME blijven draaien als dat bevalt en opzoek gaan naar een wat oudere versie van Recycle.

Re: Re: Re: Re: Propellerheads Recycle

Re: Re: Re: Re: Propellerheads Recycle

Origineel geplaatst door sander
Recycle werkt prima onder windows ME. Ik heb versie 1.7.1. Misschien dat alleen de nieuwste versie XP vereist.

Ja waarschijnljik is het dat want ik herriner me dat ik lang geleden eens de demo van Recycle geprobeerd heb en dat werkte wél op ME...

Dus gewoon ME blijven draaien als dat bevalt en opzoek gaan naar een wat oudere versie van Recycle.

In de winkel zal ik dat alvast niet vinden me dunkt, ginds verkopen ze toch enkel de nieuwe versie?

Anders vraag je toch of Propellerheads nog een oudere versie kan leveren. Of je zet een advertentie voor een 2de hands exemplaar. of je do##lo## em maar ergens. ;)

recyclen van een thread.

recyclen van een thread.

Ik sluit even aan bij deze bijdrage. Ik heb een drietal CD Roms voor m'n S-2000, alleen heb ik geen speler om ze via SCSI in te lezen (ik heb drie spelers en alle drie worden door de S-2000 niet begrepen, heb ik in een andere thread al 'ns wat over gezegd). Nou zat ik aan een andere manier te denken, graag even de vraag of dit werkt.

De CD's inlezen in m'n PC dmv. CDxtract. Vanuit CDxtract samples plus program exporteren naar één of ander formaat (welke?). Dit formaat inlezen in Recycle en van daaruit het program exporteren naar m'n sampler.

Het is dus essentieel dat het hele program wordt geëxporteerd. Het gaat namelijk vooral om keyboard-samples, níet om drumsamples. Graag reactie.

Pjeut.

Jawel, maar......

Jawel, maar......

....Hoe leest Recycle die inals ik alleen maar een Akai CD Rom heb? Daar zul je toch een hulpprogramma als CDXtract voor nodig moeten hebben.

Re: Jawel, maar......

Re: Jawel, maar......

Origineel geplaatst door pjeut
....Hoe leest Recycle die inals ik alleen maar een Akai CD Rom heb? Daar zul je toch een hulpprogramma als CDXtract voor nodig moeten hebben.

Geen flauw idee. Ik dacht dat je die Akai CD-Rom gewoon in de lade van je computer duwt... Het blijft toch een cd-rom dus te lezen door een computer, of niet misschien? :confused:

Re: Re: Jawel, maar......

Re: Re: Jawel, maar......

Origineel geplaatst door Steven V
Geen flauw idee. Ik dacht dat je die Akai CD-Rom gewoon in de lade van je computer duwt... Het blijft toch een cd-rom dus te lezen door een computer, of niet misschien? :confused:

Nou, nee dus...Dat heeft puur te maken met onder welk operating system een Cd Rom is beschreven. Anders heeft het net zo weinig zin als dat je een playstation CD in je PC stopt, of noem de voorbeelden maar op.
Dat gewone audio CD's gewoon in een PC kunnen worden afgespeeld, is dus ook eigenlijk "mazzel". Wellicht dat Windows een jaar of tien geleden bij de ontwikkeling van Windows 95 een beetje op de opmars van CD en CD Rom-spelers in PC heeft geanticipeerd en Cd's leesbaar voor windows heeft gemaakt.

Groeten.

Ik ben te weten gekomen dat Recycle:
Supports AIFF, WAV, SDII, REX, REX2, TRK, Akai and SoundFont formats

Mijn vraag is simpel: werkt dat ook met een Akai S1100?

Ik wil dus via deze manier WAV samples converteren naar Akai S1100 formaat (geen idee welk formaat dit juist is... iemand die dat wél weet?). Bvb een drumloop inladen, eventueel het tempo wijzigen en dan exporteren als één sample, maar dan in het Akai S1100 formaat.

Op de site van Propellerheads heb ik niks gevonden hieromtrent, ze haten ginder hardware samplers lijkt het me... Ook als ik hen een mail wil sturen voor opheldering moet ik eerst het serienummer ingeven, en de specifikaties van mijn computer :confused: :stupid :stupid . Dat gaat hen geen r**t aan eerlijk gezegd.

Iemand die mij kan helpen? Bedankt alvast!

Heb ff voor je zitten koekeloeren........ Mijn versie van Recycle (versie 2.0), ondersteunt geen s1000 samples. Akai ondersteuning alleen op AKP formaat (en soundfont, rex2 en samplecell). Werkt goed en snel met m'n Z4. :halleluja

Maar....... de s1100 wordt wel herkend en ondersteund (in het sampler lijstje komt 'ie gewoon voor). De samples verstuur je dan via MIDI. Het moet dus lukken.......

Lekker onduidelijk weer.......... ik bedoel dat ie het allemaal wel ondersteunt..... zat ff te slapem. Nou nu wel duidelijk hoop ik.

Tja ik vat em niet...

Here's a list of software samplers and applications supported by ReCycle 2.1.

Propellerhead Software Reason
Emagic Logic Audio 6
Emagic EXS24mkII
Emagic EXS24
Steinberg Cubase VST 5.x
Steinberg Cubase SX
Steinberg Nuendo 2.0
Steinberg Halion
MOTU Digital Performer 4
MOTU Mach 5
Native Instruments Kontakt 1.5
Native Instruments Intakt