Slecht gekozen productnamen

DJ41

Lid sinds 1834
Soms kom je wel eens produkten tegen met zeer slecht gekozen produkt namen. Op basis van die naam denk je dat het product iets wel of niet kan, of krijg je er een verkeerd beeld van.

Als voorbeeld :

De M-audio Delta 44

Als je Delta 44 ziet, dan denk je misschien dat de kaart maximaal 44.1 ondersteund. Terwijl het aangeeft dat de kaart 4 ingangen en 4 uitgangen heeft. Een betere naam had dus geweest de Delta 4X4.

Soms is de naam dus erg misleidend. Lopen jullie ook wel eens tegen dit soort dingen aan?

mmm nooit echt gehad..wel met moederborden btw

P4P800S, P4P800S-E Deluxe,P4P800S SE,P4P800S-X, P4P800 Deluxe,P4P800-E Deluxe
P4P800 SE,P4P800, P4P800-X-, P4P800-VM, P4P800-MX....

zucht.. .:frons:

Misleidend? Slecht gekozen product namen? Misleidend wel, maar slecht gekozen hoeft niet altijd (in de ogen van de fabrikant dan).

Tja, de Korg MS2000 wordt verkocht als de digitale opvolger van de MS-serie van ca. 25 jaar geleden. Maar dat viel tóch ff vies tegen...

Ik heb er 1 gehad, maar heb 'm van de hand gedaan, om (naar ik hoop binnenkort) een MS20 te kopen.

Maar ja, hoe noem je zo'n ding dán? De VA-1 misschien...?

creative áudigo 24bit

Origineel geplaatst door elektrovolt
nu nog wachten op de jupiter 10...

Wat dacht je van JP8000? Nog geluk dat ze er niet jp800000 ervan gemaakt hebben. Of de TR-505, ook zo misleidend.

Als we zo gaan beginnen vind ik MC303 en MC909 ook nogal slecht gekozen namen.

De TB/TR varianten van deze namen zijn toch wel even andere apparaten dan grooveboxes.

Maar ja, het zal bewust zo gekozen zijn vrees ik.

Origineel geplaatst door nick nova
Mfb synth. Hoe sexy kan je gaan?

inderdaad... klinkt nou niet echt opwindend ofzo... het apparaat zelf wel, ik heb er zojuist nog een paar hele vette moogy sounds uit gehaald :)

Behringer vind ik meer een biermerk, "Bitte, ein Biehringer!"

Ze hadden het beter Tehringer kunnen noemen, dat dekt de lading beter :D

REARTSUD%20WEB.JPG

Deze reeks monitors heeft ondertussen wel een andere benaming gekregen....

soundblaster pro

BLIJF ik goed vinden :D

...en ook alles van het merk Thrust is zo onbetrouwbaar als wat...

Origineel geplaatst door elektrovolt
nu nog wachten op de jupiter 10...
Gaat niet gebeuren. De JP8000 heet niet voor niets de JP - "Jupiter" was al gecopyright.

Ik zit nog wel te wachten op een Juno-6000. :D

hahahaha RC FART :D

Mijn gitaarversterker is een hughes&kettner attax100 en dat vind ik ook geen goede productnaam.
Het getal 100 doet namelijk vermoeden dat het een 100 watt versterker is, wat op zich ook een standaard wattage is voor versterkers... maaaaaaaarrrrrrr hij is 120 watt en een hoop kindertjes kicken op 'hoe meer watt hoe beter' dus hadden ze 'm beter attax120 kunnen noemen.

Maar ach hell, hij is toch uit productie nu (neemt niet weg dat het de beste transistor/hybride bak is die ik ooit gehoord heb)

Back