[Eindhoven] Effenaar Zodiak Mike Dred

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
wat een gelul

sync lopen zonder sync kabel bestaat niet

en ok Mike Dred is een pro qua kwaliteit muziek dat hij maakt...
maar daarvoor moet hij toch niet elk instrument dubbel kopen? (zeker nie met X0X gear)
en wat een gekak op die stekker doos.. een echte pro plakt da af? Een echte PRO krijgt respect en een deftige plaats waar geen pottekijkers zijn materiaal kunnen uitstampen. Show some damn respect

Echte fuiforganisaties die livesets brengen met oud materiaal hebben een technieker aanwezig die zulke dingen kan herstellen (zie bvb. acid fest waar meerdere 303Sync poorten op 1 dag gesneuveld zijn, en hersteld!)

hoe durven jullie eigenlijk zijn artistieke integriteit en manier van werken zomaar afbreken..
wat verwacht je, TB kapot, ff solo op de synth spelen... komaan zeg

Mike Dred brengt telkens PRACHTIG in elkaar gestoken livesets, bij het wegvallen van 1 of meerdere hoofdinstrumenten zou de liveset gewoon kut zijn. He's damn right

Ik zou identiek hetzelfde reageren verdimme!

degene die niet weten waarover ze het hebben zouden beter zwijgen imho :frons:

Origineel geplaatst door R-ond
van mij mag deze thread dicht !
of wil onze Mike nog wat toevoegen ,...?:slotje: :walker:

Om een slotje vragen is zo famillie knots.

Maare,ga er zelf eens staan dan,het lijkt me helemaal niet makkelijker,en zeker met oude spullen kan er vanalles mis gaan.
En als dat gebeurd,so be it.

Mike is een hoge boom en het is jammer dat hij op deze manier wind moet vangen.

Re: Re: Re: Re: zeker

Re: Re: Re: Re: zeker

Origineel geplaatst door JohnnyBusca

Dan moet je meerdere synths in je setup hebben staan zodat je het meteen op kunt vangen als er iets mis gaat..

Je hebt bijvoorbeeld een 909 en een drumstation bij.. Je gebruikt ze gewoon beide en als je 909 dan kapot gaat dan kun je snel overgaan op je drumstation en geen hol die het merkt.. vervolgens je 909 fixen en doorgaan. [/B]

naar analogie volgend scenario dus:

alright, dus, 303 gaat kapot tijdens live set
mike laat alles doorlopen (alsook de sequence, 2de 303 en het verloop van de live set)
ondertussen plugt hij een LAMP en SOLDEERBOUT in een vijst ie zn 303 open (nu speelt al ongeveer 5 minuten dezelfde deun :gaap: marja, volgens u moet ie het terplekke fixen)
is ie eenmaal opengevezen vallen die verdomde batterijen eruit... nja.. soldeerbout is ondertussen al warm (8 minuten dezelfde deun)
goed, ff tipke van soldeerbout tegen de syncpoort contacten binnenin
batterijen er weer in
dichtvijzen...
ondertussen speelt al 10 minuten dezelfde loop, het volk begint het zwaar door te hebben... (DUH) ook loopt alles niet meer samen omdat ie bezig was met zn tb...

sluit ie de boel weer aan... DAMN batterijen eruit heeft gezorgd voor patterns weg.. EN tb gevuld met random bullshit.
liveset fucked up anyway

alé, je begrijpt toch zelf dat wat je zegt onmogelijk is!

of vind je dat hij moet een technieker meenemen die door de organisatie dan ook nog es vergoed mag worden in reiskosten, uurloon...

.... we hebben et ier nie over DJ TIESTO e
;)

Re: Re: Re: Re: Re: zeker

Re: Re: Re: Re: Re: zeker

Origineel geplaatst door rvooh
naar analogie volgend scenario dus:

alright, dus, 303 gaat kapot tijdens live set
mike laat alles doorlopen (alsook de sequence, 2de 303 en het verloop van de live set)
ondertussen plugt hij een LAMP en SOLDEERBOUT in een vijst ie zn 303 open (nu speelt al ongeveer 5 minuten dezelfde deun :gaap: marja, volgens u moet ie het terplekke fixen)
is ie eenmaal opengevezen vallen die verdomde batterijen eruit... nja.. soldeerbout is ondertussen al warm (8 minuten dezelfde deun)
goed, ff tipke van soldeerbout tegen de syncpoort contacten binnenin
batterijen er weer in
dichtvijzen...
ondertussen speelt al 10 minuten dezelfde loop, het volk begint het zwaar door te hebben... (DUH) ook loopt alles niet meer samen omdat ie bezig was met zn tb...

sluit ie de boel weer aan... DAMN batterijen eruit heeft gezorgd voor patterns weg.. EN tb gevuld met random bullshit.
liveset fucked up anyway

alé, je begrijpt toch zelf dat wat je zegt onmogelijk is!

of vind je dat hij moet een technieker meenemen die door de organisatie dan ook nog es vergoed mag worden in reiskosten, uurloon...

.... we hebben et ier nie over DJ TIESTO e
;)

Je vergeet het meteen maar inbouwen van de Devilfish® mod ;)

Ik vind zowel bovenstaande gequote post van rvooh, als johnny's post wel 2 uitersten. Maar een mooie discussie dat wel.
En de optie 'improviseren en het beste dr van maken met de andere 303'... wat denken jullie daarvan?

Origineel geplaatst door R-ond
van mij mag deze thread dicht !
of wil onze Mike nog wat toevoegen ,...?:slotje: :walker:

Alsof jij deze thread gestart hebt? hahaha grapjas.

improviseren???

de tb303 is geen instrument voor live improvisatie
daar hij niet live te programmeren is... enkel live te moduleren en transponeren

overigens is een liveset van Mike wat anders dan zomaar een pattern based samengegooi zoals de livesets van degenen die net kritiek op hem uiten :stupid
der zit een hele gedachtengang en compositie achter, waar je na het horen ervan fftjes nie goe van bent... ff improviseren was mischien mogelijk, maar t'zou onze Mike geen goede naam aandoen.. Tis zoiets als ALLES of NIETS

Waar zie je ergens staan dat ie moet gaan solderen?

Wat ik bedoel is dat ie er een mooi einde aan had kunnen brouwen en dan de dj het over had kunnen laten nemen ipv de zaak uitzetten en dan met je handen omhoog naar de organisatie gaan wijzen. Ik vond zijn nummers, als hij ze liet lopen, inderdaad goed, maar ik vond het een zeer opmerkelijke actie die mij deed denken aan mijn eerste optredens als drummer. Als de gitarist een snaar kapot sloog, hield ie op, moest het publiek wachten tot er een nieuwe op lag. Dat vind ik niet acceptabel.. Gewoon doorspelen met de middelen die je hebt en dan tijd maken om het te fixen.

Onze aanpak is verrekte patternbased omdat we juist live willen kunnen improviseren, en als jij beweert dat je dat live niet met een 303 kunt doen, dan moet je misschien van de SONG mode afstappen. Met patterns van 6,8, 12 en 16 lang kun je live verrekte veel improviseren..

improviseren???

de tb303 is geen instrument voor live improvisatie
daar hij niet live te programmeren is... enkel live te moduleren en transponeren

Ga es een keer bij iemand een TB checken joh ;). Je kunt hem live inderdaad niet programmeren, maar je kunt sowieso gaan jammen met de 16 patterns die je per bank tot je beschikking hebt. Je kunt zelfs tot maximaal 4 patterns chainen.
Als je een ontzettende waaghals bent, zou je zelfs een andere pattern bank kunnen selecteren en je sequencer stoppen / starten om de andere pattern bank te activeren. Maar dat is russische roulette als je het mij vraagt.

Goed, het is inderdaad niet een perfecte oplossing als je gewend bent om een kwaliteitsset neer te zetten. Maar als je de keuze maakt om een liveset te gaan doen met kwetsbare apparaten vind ik dat je je er bewust van moet zijn dat er risico's aan deze manier van werken verbonden zijn en dat je eventuele problemen moet kunnen tackelen, op wat voor manier dan ook. Doe je dat niet dan ben je in mijn ogen ietwat overmoedig.

Origineel geplaatst door TranceCom
Ga es een keer bij iemand een TB checken joh ;). Je kunt hem live inderdaad niet programmeren, maar je kunt sowieso gaan jammen met de 16 patterns die je per bank tot je beschikking hebt. Je kunt zelfs tot maximaal 4 patterns chainen.
Als je een ontzettende waaghals bent, zou je zelfs een andere pattern bank kunnen selecteren en je sequencer stoppen / starten om de andere pattern bank te activeren. Maar dat is russische roulette als je het mij vraagt.

hoho :gaap: i own my own en kweet em gvd vanbuiten dus geen reden om mij de les te spellen.. mischien kan ik u iets bijleren.
want je kan nl. tussen de verschillende pattern banks wisselen ZONDER je sequencer te stoppen..

Origineel geplaatst door JohnyBusca
Waar zie je ergens staan dat ie moet gaan solderen?
[/B]

solderen? nergens, ma jij zei FIXEN ter plekke, en solderen is de enige manier om zo'n defect te fixen. je leest toch wat ik gequote heb van je?

Origineel geplaatst door JohnyBusca
Onze aanpak is verrekte patternbased omdat we juist live willen kunnen improviseren, en als jij beweert dat je dat live niet met een 303 kunt doen, dan moet je misschien van de SONG mode afstappen. Met patterns van 6,8, 12 en 16 lang kun je live verrekte veel improviseren [/B]

welja, en dan krijg je van die muziek dat enkel en alleen maar goed klinkt omdat er x0x gear in zit en bitter weinig muzikaal in gebeurd, tenzij het goed meezit met je random pattern geflikker.

ja ja, ik moet dringend es van song mode afstappen - sure :frons: ... Wat voor pretentie man, je weet niet eens hoe ik mijn tb gebruik
ik weet heus wel wat je bedoeld hoor,
maar mijn opmerking omtrend improviseren blijft. Je kan niet "zomaar" tijdens een show, opeens gaan improviseren.
Improviseren vat ik nog altijd op als ter plaatste iets programmeren, in elkaar steken. Niet random (quasi toch) van loops gaan wisselen en moduleren en transponeren en.... das gewoon hoe je een tb gebruikt ;)
maar alé, zn tb's zaten vol loops van nummers die hij speelde in die live, kan ie die toch niet door elkaar gaan gebruiken?
khoor al macrocosm met 1 tb en een heel andere achtergrond deun.. alé kom wees eens realistisch, die man wil iets prachtig brengen en jij dwingt hem tot godslastering
:eureka:

om nu even overeen te komen:

er is gewoon een gigantisch verschil tussen de livesets die jullie brengen en het soort dat mike geregeld brengt.
mike start met een bepaald gevoel die hij wil overbrengen naar het publiek. en verdorie hij speelt altijd de zaal plat..
terwijl jullie meer een lossere liveset brengen waar meer ruimte is voor improvisatie en inspelen op het publiek;
mike laat eerder het publiek inspelen op zijn muziek.
een nauwkeurig afgewogen hoeveelheid supersonische drugs als je het mij vraagt.

hoho i own my own en kweet em gvd vanbuiten dus geen reden om mij de les te spellen.. mischien kan ik u iets bijleren.
want je kan nl. tussen de verschillende pattern banks wisselen ZONDER je sequencer te stoppen..

ok, point taken, sorry :)
Maar als je mij wilt leren hoe ik kan switchen tussen de banks, graag :D.

Wat je verteld over mike's set getuigt van ontzettend veel vertrouwen in zichzelf en zijn apparatuur. Dat eerste is het beste wat je kunt hebben, dat tweede kan een beetje link zijn.

'k Zal hem eens checken als hij (ooit) hier in de buurt optreedt :D

deze zomer speelde G-force live op acidfest
spijtig genoeg vloog een bal tegen zijn laptop waardoor niets meer in sync liep.. enkel nog beats die uit de laptop kwamen hoorde je.
toch schakelde hij vlug itunes aan een speelde een oude acidhouse mp3 zodat de dj kon overnemen..

moraal vant verhaal: mike moet dringen een ipod aanschaffen voor als zn gear uitvalt zodat het oppermachtige publiek geen 10 secondjes zonder muziek zit.. of een cdtje spelen en wat neppen heheh
:engel:

Ik bedoelde met Fixen het gat in het geluid, niet het fixen van het apparaat zelf.

Maar ik zal er over ophouden. Wij traden vroeger ook op en wij hadden ook wel degelijk nummers die mensen konden herkennen. Ik vind dat belangrijk, maar andere vinden dat een bijzaak. Ik denk dat wij, rvooh, mike en tb daar het met elkaar over eens zijn.

Ik hoop dat jullie allemaal nog fijne optredens mogen horen en geven en dat we allemaal live-acts blijven in plaats van dj-imitators.

Shalom!

wat een pieperd is die mike zeg! laat ie blij zijn dat z'n (betalende) publiek eerlijk z'n mening geeft, daar kan je wat mee lijkt me...... als iets kut is is het gewoon kut, respect is juist eerlijk zijn......als we allemaal gewoon wat eerlijker onze mening zouden geven zou zo'n kutprogramma als de idols-voorrondes ook niet bestaan :duivels:

inderdaad laten we het hierbij houden ik heb alvast gezegd wat ik moest zeggen

die laatste opmerking van olafmol getuigd wel van weinig inzicht: Er werd gezegd dat mike kut was, terwijl het zijn gear was die zich kut gedraagde...

daar kan niemand iets aan doen - en wie enig begrip heeft in het "soort" liveset dat mike brengt zou ook begrijpen waarom 1 tb minder meteen STOP betekend.. ik zou - denk ik - hetzelfde reageren

en nu :slotje: ;)

als je gear kut is heb je gewoon een kutoptreden ......zeker als je met electronische apparatuur werkt.......zo simpel is het, ik snap niet dat mensen dat respectloos of wat dan ook vinden.......als ik met mijn spul op een podium ga staan en de stroom valt de hele tijd weg, dan is het optreden toch kut? wat de reden daar ook van moge zijn..

Origineel geplaatst door olafmol
ik snap niet dat mensen dat respectloos of wat dan ook vinden.......

ik citeer Johny Busca:

"Mister Mike is wat mij betreft 1 grote flater! En maar net doen alsof de apparatuur van de effenaar het niet deed... nee.. hij had zijn zaakjes niet op orde. PUNT"

kwenie, maar mister MIKE een grote flater noemen, dat getuigd van weinig respect en weinig kennis van wat mister mike al allemaal gepresteerd heeft.

daar ging het om.
Hoe zou jij reageren als ze je na een live optreden die misloopt door zaken buiten uw controle opeens een grote Flater noemen?

case dismissed.

ik citeer Johny Busca:

"Mister Mike is wat mij betreft 1 grote flater! En maar net doen alsof de apparatuur van de effenaar het niet deed... nee.. hij had zijn zaakjes niet op orde. PUNT"

kwenie, maar mister MIKE een grote flater noemen, dat getuigd van weinig respect en weinig kennis van wat mister mike al allemaal gepresteerd heeft.

daar ging het om.
Hoe zou jij reageren als ze je na een live optreden die misloopt door zaken buiten uw controle opeens een grote Flater noemen?

case dismissed.

ik zou dat volledig terecht vinden, en dat meen ik serieus... je moet alleen ook wel ff gewoon tussen de regels lezen, ik denk dat meneer johny busca hier puur bedoelt dat het optreden van mister mike een grote flater was..... niet alles precies op de letter nauwkeurig nemen

dan moet hij op zijn bewoordingen letten

zo ontstaan vaak misverstanden op internet.

de man die postte was trouwens echt mike, iemand die het gelezen had en het ook schandalig vond dat hij zo afgemaakt werd had het hem getoond.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
En waarom ik zo ongenuanceerd gereageerd heb heeft waarschijnlijk hiermee te maken: 2005.03.27 06:04
Pas echt slap zou zijn als ik nu mijn post zou wijzigen..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back