Korg ESX-1 - gebruik van stereo samples

scienide

Stamgast
Hoi hoi!

Even een klein vraagje met betrekking tot het gebruik van stereo samples met de ESX. Ik heb gelezen in een review dat wanneer je gebruik maakt van een stereo sample, er twee kanalen (parts) in beslag worden genomen ipv 1! Op zich vind ik dit niet zo erg om mono samples te gebruiken, maar ik heb een aantal mooie sample cd's liggen met uitsluitend stereosamples. Mijn vraag is nu of er een makkelijke manier is om van deze stereo samples mono samples te maken? Misschien is het resamplen een idee, of is er een mooi softwareprogramma wat dit heel makkelijk kan... Ik wil namelijk wel gebruik maken van de 14 beschikbare parts.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Youri

Tuurlijk

Tuurlijk

Soundforge is voor mij het meest ideale prog. om samples me omtebouwen.

.:biertje: :biertje:

Op de sx heb je de mogeljkheid om Stereo samples op parts 1/2 of 3/4 te zetten.
Let wel dat dit drumparts zijn. oneshotsamples en zijn dus enkel triggerbaar.
De keybord parts kunnen enkel mono sounds bevatten.

Euuhh even vergeten. je kan op de slice parts natuurlijk ook stereo loopjes zetten. Als je je samples gesliced en gestreched hebt kun je deze loopjes in verschillende tempo's laten meespelen zonder dat de pitch veranderd, mits de afwijking in tempo niet te groot is.

:okdan:

Zolang je er maar voor zorgt dat je de maten precies goed knipt kan het niet fout gaan.

moet je bij zon ESX ook niet rekening houden met de samplerate 32kHz ofzoiets

Nee dat was de voorloper volgens mij. De SX heeft gewoon 44.1

Ik heb zelf het programma CdXtract maar helaas kon ik zo 123 geen functie vinden om een sample als mono weg te schrijven.

Zijn er nog andere programma's / tools waar dit gemakkelijk mee kan?

Soundforge does the Trick

das echt maar 1 knopje drukken en het is mono

of weer terug naar stereo

Kan je het meteen Normalize'n vst erover etc etc

Back