even een PULSAR vraag

cns

sfm
Goed een maatje van mij wil en kan de Pulsar 1 kopen in hoeverre is deze nog van deze tijd? M.a.w. is hij nog van toespassing of moet hij aan de scope gaan denken?

In principe is die nog heel goed bruikbaar, echter is hij niet zo ruim bemeten qua DSPs (4 stuks vergeleken met de 6 van de Pulsar II). Het enige echte nadeel is dat hij een hogere latency heeft vergeleken met de Pulsar II. Al die nadelen zijn trouwens op te lossen door simpelweg een extra Creamware-kaart van een nieuwer type dan de Pulsar I in je systeem te stoppen: het systeem telt automatisch de DSPs bij elkaar op en kiest de latency van het snelste systeem.

Ik heb jarenlang naar alle tevredenheid een Pulsar 1 gebruikt. Altijd zeer tevreden geweest over de leuke softsynths, de _ideale_ routingsmogelijkheden en de veelvoud aan I/O mogelijkheden. Daarna heb ik een Luna II erbij geprikt voor meer DSP-kracht en een lagere latency. Gisteren heb ik een Pulsar II erbij gekocht en staat de Luna II nu in de verkoopvitrine. Ideaal voor erbij, zeker voor Pulsar I-bezitters 8)

ok thanx

maar hoe is de pulsar vs. de Luna of viceversa?

Pulsar 1: 4 DSPs, SPDIF I/O, 2x ADAT I/O, Analoog I/O, MIDI I/O, hogere latency

Pulsar 2: 6 DSPs, SPDIF I/O, 2x ADAT I/O, Analoog I/O, MIDI I/O, lage latency

Luna 2: 3 DSPs, SPDIF I/O, Analoog I/O, ADAT I/O alleen via optionele kaart, lage latency

dus de luna II heeft een lagere latency dan de pulsar I ?

d'r was hier laatst ook al een thread over.

Origineel geplaatst door cns
dus de luna II heeft een lagere latency dan de pulsar I ?

Ja. De nieuwere Creamware-kaarten met 3, 6 of 15 DSP's hebben ULLI (Ultra Low Latency Interface) en kunnen tot 1 ms gaan. De eerste generatie kaarten (Pulsar 1, de originele SRB) gaan tot 10 ms dacht ik (of was het 7 ms?)

Back