Opnemen met een Ipod of ander apparaat (via line in en Microfoon!)

MonoTron

Initiating Sequence..
Ik zit eraan te denken om een ipod te kopen. Ik ga op reis en wil met de ipod allerlei geluiden opnemen via een microfoon. Nu is het wel makkelijk om ook gelijk via een line in bijvoorbeeld een mix of iets anders op te nemen.
Kan dit met een Ipod? OF zijn er misschien andere apparaatjes die hetzelfde werken maar ook een line in hebben?

Thankz

Ik ben sinds vorige week de gelukkig bezitter van een iPod. Standaard helaas niet voorzien v/e line-in.

Nu zag ik een paar dagen terug een simpele connector voor ipod met een microfoon ingang. Wellicht dat er ook op een of andere manier een line-in uitgang te connecteren valt. Zou voor mijn dj-gigs wel erg makkelijk zijn.

Er zijn wel andere mp3 players met line-in (veelal nemen die in WAV op), maar die zijn lang niet zo mooi als de iPod ;)

Ja er zijn er een paar die dat kunnen, zoals de Archos en die van Creative Labs (Zen nogwat). Deze zijn echter allemaal HD based. Ik heb naar eentje met flash gezocht en die kunnen meestal alleen direct naar mp3 recorden. Dit is uiteraard vaak geen goede kwaliteit. Een andere optie is nog steeds Minidisc, die hebben nu 1GB schijfjes en de nieuwste generate kan mp3s afspelen en losless recorden, helaas is de software alleen voor Windows.

de enige reden dat ik (nog) geen ipod heb is omdat je er niet mee kan opnemen.
ik gebruik nog steeds (vaak) een portable DAT recorder om opnamen te maken.

Ik heb een i-river H340, een harddisk mp3 speler met line in. Ik heb er zelf nog niets mee opgenomen, maar volgens de specs neemt hij op in mp3 formaat waarbij je de bit rate kun je instellen tussen 40 en 320 kbps. Voor microfoonopnames gaat hij maar tot 128 kbps max.

Sommige spelers/recorders van de Sony Hi-MD reeks kan het, ook in cd-kwaliteit: deze bijvoorbeeld.

Op een schijfje past 1 GB aan data geloof ik en die schijfjes kosten 10 euro per stuk.

je hebt de creative Creative Labs MuVo N200, voor zo'n 160 pleuro voor de 1Gb versie.
deze heeft een line in met mp3 conversie en een microfoon (leuk voor ideeen op de fiets)

Compact & licht - Afmetingen: 33.5 x 65.5 x 13 mm - Gewicht: slechts 34 gr inclusief
AAA-batterij.
128/256/512 MB of 1 GB geheugen - Biedt ruimte voor 2/4/8/16 uur MP3-muziek of 4/ 8/16/32 uur WMA-muziek.
Veelzijdige opnamemogelijkheden - via ingebouwde microfoon en FM-radio. Ondersteunt directe MP3-codering via lijningang.
Batterij biedt tot 15 uur ononderbroken muziekbeluistering.
Snelle pc-downloads - USB 2.0-ondersteuning voor snelheden tot ??n nummer per seconde.
Gebruikersvriendelijk - Helder LCD-display met blauwe achtergrondverlichting en meertalige gebruikersinterface.

ik denk er sterk aan om er ook één te halen voor hetzelfde doel....

ook voor een optreden of dj set. mp3 speler eropaansluiten, en je zit voor de aankomende 20 uur geramd

www.icecat.biz/prf/index.cgi?product_id=130832;mi=start;smi=product;shopname=takeitnow;

(knip en plak link)

Thnxz voor alle tips.

Ik ben er alleen nog niet uit. De ipod is leuk maar kan net niet genoeg. De Archos is erg interessant, maar ben nog op zoek naar wat gebruikerservaringen. Ik heb de manual van de AV400 serie gelezen en ik mis nog een aantal items.
Verder is er nog een van iAudio. Ook interessant, kan goed opnemen, met variabele kwaliteit etc.

Ik ben alleen een beetje veeleisend. Een Gb is namelijk veel te weinig aangezien ik een jaar weg ben. Er moet dus behoorlijk wat muziek op komen te staan en uiteindelijk zal ik behoorlijk wat uren onderweg willen opnemen. 40gb is dus eigenlijk het minimum.

nog meer tips of ervaringen?

Ik gebruik al een tijdje een Archos Jukebox Recorder V2 met daarop de Rockbox soft- en firmware geinstalleerd. Het ding heeft een ingebouwde microfoon (voor voice-opnames is dat genoeg) en een line-in waar mooi een losse microfoon in past. Alles wordt helaas gecomprimeerd opgeslagen, maar je kunt (o.a.) de kwaliteit instellen dus wat het ding opneemt is lang zo slecht nog niet. En in die van mij zit een 20GB hd, en die heb je echt niet zomaar vol.

Ik heb het apparaat van eBay, voor nog geen $200 werd hij spliksplinternieuw afgeleverd.

Ik dacht dat minidisc's op minuten opnamen en niet op MB's/GB's?

Nog een geruchtje trouwens; klik.

Maarja..

Origineel geplaatst door Steven V
Sommige spelers/recorders van de Sony Hi-MD reeks kan het, ook in cd-kwaliteit: deze bijvoorbeeld.

Op een schijfje past 1 GB aan data geloof ik en die schijfjes kosten 10 euro per stuk.

Hmm, ik dacht dat je maximaal 70 minuten in acceptabele kwaliteit op kon nemen.

Wil je meer, dan moet je gaan compressen (en komt de geluidskwaliteit niet ten goede).

Voor mijn dj optredens zoek ik nog een medium om op te nemen. 2ehands portable MD is daarvoor goed geschikt (maar 70 minuten is dus weer net te weinig).

Origineel geplaatst door Gijs Pouwels
Ik dacht dat minidisc's op minuten opnamen en niet op MB's/GB's?

Nog een geruchtje trouwens; klik.

Maarja..

Hmm
Mijn vermoeden is dat dit nog niet zo snel gaat gebeuren. 't is ook funcionaliteit waar de gemiddelde gebruiker niet echt op zit te wachten.

Origineel geplaatst door sten
Hmm, ik dacht dat je maximaal 70 minuten in acceptabele kwaliteit op kon nemen.

Wil je meer, dan moet je gaan compressen (en komt de geluidskwaliteit niet ten goede).

Voor mijn dj optredens zoek ik nog een medium om op te nemen. 2ehands portable MD is daarvoor goed geschikt (maar 70 minuten is dus weer net te weinig).

De nieuwe generatie minidisc kan veel meer dan 70 minuten opnemen. Zie www.mdcenter.nl voor meer informatie

Origineel geplaatst door dsil
Ik ben alleen een beetje veeleisend. Een Gb is namelijk veel te weinig aangezien ik een jaar weg ben. Er moet dus behoorlijk wat muziek op komen te staan en uiteindelijk zal ik behoorlijk wat uren onderweg willen opnemen. 40gb is dus eigenlijk het minimum.

nog meer tips of ervaringen?

Iets met een verwisselbaar medium als een Minidisc recorder? Schijfje vol, nieuwe erin. De nieuwe generatie maakt gebruik van 1GB discs. De opnamekwaliteit zal niet super zijn, maar wat doet dat wel voor weinig geld? Voordeel van een md is iig dat je wat risicospreiding hebt in het geval een disc defect raakt.

Overigens heb ik nog wel een ultraportabel MD recordertje met teveel md's te koop mocht je daarvoor gaan :D

De protable MD heb ik zelf al en daar heb ik al jaren lang plezier van.

Het gaat er nu echt om dat ik veel ruimte heb in een zo klein mogelijke verpakking aangezien ik er een jaar lang mee moet gaan sjouwen. Ten tweede is het belangrijk dat het digitaal is. Ik wil in een of andere internettoko in Laos gewoon wat data op het internet kunnen pompen zonder al te veel poespas, of een liveset als data naar de pc sturen ipv opnemen op de pc.
Verder is het wel belangrijk dat het in de toekomst meer kan. Volgens een maat van me hebben ze de Archos gear al kunnen kraken waardoor je er een OS op kunt laten draaien. Je hebt dan in feite gewoon een handheld pc. Daar zie ik wel wat in!

Origineel geplaatst door thegreatmuffin

Overigens heb ik nog wel een ultraportabel MD recordertje met teveel md's te koop mocht je daarvoor gaan :D

Welk type en is het hi-MD ?

Moet toch haast wel. Bij mij werkt de link ook gewoon. Mocht je interesse hebben mag je me ook een pb sturen met je email. Kan de foto's evt rechtstreeks mailen.

Back