Opnemen met een Ipod of ander apparaat (via line in en Microfoon!)

een vriend van me gebruikt de hdd100 van phillips om zen dj sets mee op te nemen, waarschijnlijk koop ik me weldra ook zoeentje

1064433598.jpg

en een review http://www.tweakers.net/reviews/412?

owja heeft een line en mic in en 15gb schijf

Origineel geplaatst door Ken Waldek
een vriend van me gebruikt de hdd100 van phillips om zen dj sets mee op te nemen, waarschijnlijk koop ik me weldra ook zoeentje

owja heeft een line en mic in en 15gb schijf

Zo eentje had ik eerst ook gekocht, alleen er kleven wat nadelen aan deze speler. Je kan alleen mp3's kopieren met een stukje philips software, wat ik nooit fijn vond werken(geen os x :( dus). Tevens is het alleen mogelijk op de mp3's te kiezen via de tag info, bij mij was dat geen optie want niet alles had tags. Verder werkte het hele ding onlogisch en de instel mogelijkheden waren beperkt. Toen had ik hem maar terug gebracht en hem ingeruild voor een iriver hp120 weliswaar wat duurder, maar dat maakt niets uit als je ziet wat je ervoor terug krijgt. Volume output is beter, maar het hele geluid is ook een stuk voller. Voor het opnemen zit er een interne mic in, en een input voor line/mic/optical in. Ook handig zijn de 2 headphone outputs(dus geen line als 2de out want je kan allebei de outputs harder en zachter zetten) en de optical out. De accu gaat heel lang mee en met 20gb heb ik een goede muziek speler/recorder. Hij is goedkoper als de ipod en ondersteund ook meerdere formaten. Bij mij thuis hebben ze allemaal een ipod, maar de geluidskwaliteit op mijn iriver is echt een heel stuk beter. Er staat ook een review op tweakers van dacht ik,geen zin om te zoeken :)

De nieuwe generatie minidiscs (Hi-MD) kan opnemen in cd-kwaliteit zo je wil. Met de gewone minidisc spelers/recorders was dat helemaal niet het geval, men gebruikte daar namelijk een compressietechniek die te vergelijken valt met MP3 (de juiste naam ontglipt me even). Bij opname in cd-kwaliteit past er inderdaad maar iets van een 70-tal minuten op een Hi-MD schijfje.

De nieuwe generatie kan echter ook opnemen mét compressie, en dit in verschillende kwaliteiten. Je boet dan in aan kwaliteit, maar je kunt wél langer opnemen. Hoe lager de kwaliteit hoe minder ruimte het bestand in beslag neemt, en dus hoe langer je op kunt nemen.

Trouwens ik denk niet dat recorden met die iPod in cd-kwaliteit (44,1kHz 16 bit stereo zonder compressie) mogelijk is. Correct me if I'm wrong, ik vind dit wel interessant namelijk.

md

md

Origineel geplaatst door dsil
Thnxz voor alle tips.

Ik ben er alleen nog niet uit. De ipod is leuk maar kan net niet genoeg. De Archos is erg interessant, maar ben nog op zoek naar wat gebruikerservaringen. Ik heb de manual van de AV400 serie gelezen en ik mis nog een aantal items.
Verder is er nog een van iAudio. Ook interessant, kan goed opnemen, met variabele kwaliteit etc.

Ik ben alleen een beetje veeleisend. Een Gb is namelijk veel te weinig aangezien ik een jaar weg ben. Er moet dus behoorlijk wat muziek op komen te staan en uiteindelijk zal ik behoorlijk wat uren onderweg willen opnemen. 40gb is dus eigenlijk het minimum.

nog meer tips of ervaringen?

kijk eens voor een mini disc die zijn soms best wel praktisch

Origineel geplaatst door Boost303
Ik heb een gigapod voor dit doeleinde. Er zit een line-in op en een 20 gig hardeschijf in. 199 euro bij de mediamarkt

opzich nice maar ik heb wat mp3 players met line in gechecked
echter het dynamisch bereik is wel laag over het algemeen

onder de 100 db .. dat vind ik wel minder ..
denk wel dat er een flinke markt voor goede recorders is
gewoon een set van 8 uur kunnen opnemen zonder gezeik is natuurlijk essentieel !

of te wel mijn vraag wat is het dynamisch / signaal ruis verhouding van jullie recorders ?

txs !

Ik heb niet de moeite genoemen om alle reacties door te lezen, maar voor de mensen met een ipod is er een mogelijkheid om met goede kwaliteit op te nemen. Zoek even naar Podzilla en je komt vanzelf op de goede pagina. Dit is een opensource hack voor de ipod. Je moet hiervoor echter wel een speciale versie van Linux voor de ipod installeren. Het werkt niet op de nieuwste versies (zoals de iPod video), maar daar zijn ze mee bezig....

Back