[track] .:pulse.ate.me.2:. . . . . .

Hey,

Ik heb even zitten luisteren en weet niet goed wat ik hiervan moet vinden.

Ik ben thuis in redelijk wat stijlen maar deze kan ik dus nergens plaatsen.

En kraakt hij zo met opzet? Ik vind het in ieder geval storend...:erm:

Sorry maar ik vind dit niet zo denderend. Hij gaat ook nergens naartoe heb ik de indruk. :yamaha:

Origineel geplaatst door divinio
Hey,

Ik heb even zitten luisteren en weet niet goed wat ik hiervan moet vinden.

Ik ben thuis in redelijk wat stijlen maar deze kan ik dus nergens plaatsen.

En kraakt hij zo met opzet? Ik vind het in ieder geval storend...:erm:

ergens tussen idm en industrial zou ik zeggen.

kraakt zeer zeker met opzet :D
misschien is het door het gekraak dat je niet verwacht had, dat de structuur minder tot zijn recht komt. had ik vroeger ook makkelijk toen ik nog niet met 'het genre' vertrouwd was.

bedankt voor 't luisteren in ieder geval!

en de rest: komaan! klikken en luisteren is niet zo moeilijk.

Origineel geplaatst door feindbild
ergens tussen idm en industrial zou ik zeggen.

kraakt zeer zeker met opzet :D

Dan zal het aan die domme speakers liggen hier op het werk want van hieruit gaan die er zo uitvallen als ik ernaar luister

Shit man ik word oud... wat is idm????

Flink vuig ja! Consequent gedaan ook, dus echt alles wordt een puinhoop (behalve die creepy pad), maar daardoor komt het 'mooi' samen. Alleen vind ik het dan weer zó distorted dat de kracht er een beetje uit is (ja hoor, het volume staat hier hoog!). Het zit allemaal erg in het midden; ik denk dat een loeizware kick erbij (distorted uiteraard) het nummer geen slecht zou doen (je hebt nu ook een soort bassdrum-achtig iets, maar die klinkt toch wat flauw). Misschien dat het dan ook wat meer op gang komt; ik vind het nu wat stroperig (maar misschien wil je dat juist wel). Het overheersende idee van het nummer vind ik in ieder geval wel iets creepy's door die pad. Da's het enige element dat echt blijft hangen bij mij. Je door elkaar krioelende arpeggio's (bassen?) zijn ook cool trouwens.

Maarruh, wat haal je nou allemaal uit je Pulse? :eureka:

Dan zal het aan die domme speakers liggen hier op het werk want van hieruit gaan die er zo uitvallen als ik ernaar luister
Shit man ik word oud... wat is idm????

jah, ik heb gisteren ook eens hier op het werk geluisterd en dat was op het randje van totale speaker-destructie, zeelfs al gaat het hier niet luid...

idm is een naam voor moeilijk definieerbare elektronische muziek met veel clicks en ticks en pops en kraakjes en vooral veel vreemde ritmes. moeilijk uit te leggen (denk aan aphex twin, autechre, squarepusher). een afkorting voor 'intelligent dance music'. it is of course all in the eye/brain of the beholder...

Origineel geplaatst door Cheimoon
Flink vuig ja! Consequent gedaan ook, dus echt alles wordt een puinhoop (behalve die creepy pad), maar daardoor komt het 'mooi' samen. Alleen vind ik het dan weer zó distorted dat de kracht er een beetje uit is (ja hoor, het volume staat hier hoog!).

daar heb je wel een punt. maar soms kies ik op het laatst nog snel voor sfeer ipv kracht en haal ik wat
punch weg. ik weet niet hoe het komt. ik hoop alleen dat het geen ziekte is...

Het zit allemaal erg in het midden; ik denk dat een loeizware kick erbij (distorted uiteraard) het nummer geen slecht zou doen (je hebt nu ook een soort bassdrum-achtig iets, maar die klinkt toch wat flauw). Misschien dat het dan ook wat meer op gang komt; ik vind het nu wat stroperig (maar misschien wil je dat juist wel). Het overheersende idee van het nummer vind ik in ieder geval wel iets creepy's door die pad. Da's het enige element dat echt blijft hangen bij mij. Je door elkaar krioelende arpeggio's (bassen?) zijn ook cool trouwens.

ja, eerder faux-stroperig en creepy dan punchy, was de bedoeling.
met de arpeggio's is het allemaal begonnen :)

Maarruh, wat haal je nou allemaal uit je Pulse? :eureka:

bijna alles behalve de pads... wel rijkelijk bewerkt met allerlei software natuurlijk ;)

Ik had je graag nog wat meer commentaar kunnen geven maar daarvoor is de NooB in mij nog te sterk aanwezig om op de technishe zijde iets of wat te kunnen zeggen dat wat onderbouwd is...

Maar zo te zien sta je er echt volledig achter en wil je echt weten of anderen daar ook zo over denken.

Dat alleen al valt aan te juichen! :okdan:

Ik had je graag nog wat meer commentaar kunnen geven maar daarvoor is de NooB in mij nog te sterk aanwezig om op de technishe zijde iets of wat te kunnen zeggen dat wat onderbouwd is...

ach, ben zelf ook niet altijd even sterk in goede opbouwende commentaar.
bedankt voor de moeite in ieder geval!

Maar zo te zien sta je er echt volledig achter en wil je echt weten of anderen daar ook zo over denken.

Dat alleen al valt aan te juichen! :okdan:

:biertje:

hoi feinbild,

dit is totaal mijn genre niet, maar ik wl toch proberen opbouwende kritiek te geven.

de eerste 20 seconden zit er een leuke opbouw in. Maar dan komt de track in rustig vaarwater. Er zit niet echt progressie in de sequence van 0:20 tot 2:00. Dan word de track ineens razend interessant. Dat de pad dan even naar de achtergrond gaat vind ik een goede zaak, het geeft de rest wat meer dynamiek en samenhang. Maar daarna komt die pad weer terug, en ik snap niet wat je met dat stuk wil, waar het naar toe gaat.

Voor mij zitten in het middenstuk heel goede dingen die ook wel sense maken. Maar over het geheel gezien vind ik het wat langdradig en onsamenhangend. Ik denk dat ook in een IDM nummer wel een bepaalde opbouw of bedoeling moet zitten.

Er zou van mij ook wat meerr met panning gedaan mogen worden. Omdat alles nogal lowbit is, zou het mooi zijn als er af en toe wat bitjes naar rechts en links schieten.

bedankt voor de opbouwende en be-argumenteerde kritiek!

wat de opbouw betreft: het heeft lang geduurd eer ik het zo had zoals het nu is, en ik vind het een duidelijke opbouw en gerichte structuur hebben, maar ik heb het dan ook al 1.000.000.000 keer gehoord dus mijn visie daarop is misschien wat vertroebeld ;)

en de panning: er wordt toch stevig gepand? sommige stukken laat ik liever in het midden zitten omdat dat een drukkendere atmosfeer geeft.

ik ga zeker morgen nog eens luisteren als ik thuis ben, dit keer met jouw opmerkingen in het achterhoofd.
erg nuttig. nog eens bedankt!

Back