[track] To Battle!

Origineel geplaatst door VanHeckis
ik geloof trouwens dat ik hard op weg ben om de vangelis kloon (of clown?) van dit forum te worden.

Ik denk dat tegelijkertijd het bezit van een CS80 een zegen en een vloek is. Een zegen omdat het nog steeds de meest expressieve synth ooit gemaakt is (en ook de mooiste qua design in m'n eigen opinie) ... maar tegelijkertijd ook een vloek omdat ieder geluid dat er uit te krijgen is, wel ooit door V. gebruikt is geweest.

Het gevolg is dan dat je enorm snel met de man vergeleken wordt.

Er zijn trouwens meer synths die dat probleem van die herkenning hebben: de Korg Wavestation, de Fairlight library, de MiniMoog, ...

Of je daar veel tegen kan doen weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik graag V. hoor ... én dat ik steeds meer de muziek van V2 (= Vanheckis dan maar ;) ) weet te appreciëren :okdan:

:doei:

ik vind het wel cool. hij mag wel ergens ook echt los gaan denk ik(een grote veldslag of zo)

misschien moet je eens van die cs af en die lekker naar mij toe brengen:)

Origineel geplaatst door Danny
Ik denk dat tegelijkertijd het bezit van een CS80 een zegen en een vloek is. Een zegen omdat het nog steeds de meest expressieve synth ooit gemaakt is (en ook de mooiste qua design in m'n eigen opinie) ... maar tegelijkertijd ook een vloek omdat ieder geluid dat er uit te krijgen is, wel ooit door V. gebruikt is geweest.

daar slaat u de spijker op zijn kop!

maar omgekeerd is een CS nou ook weer niet een verreiste om als V te klinken want dat hebben wel meer mensen aangetoond, ook hier op dit forum, dus vraag ik me af of ik nou zonder CS van die vloek af kom :)

ach vloek... ik voel me ook stiekem wel gevleid door die opmerkingen :dubbel:

maar ik weet nu wel wat me te doen staat voor de volgende keer.

toch leerzaam, al die feedback hier, Dank :okdan:

maar omgekeerd is een CS nou ook weer niet een verreiste om als V te klinken want dat hebben wel meer mensen aangetoond, ook hier op dit forum, ...

Tegen wie zeg je 't ;)

ach vloek... ik voel me ook stiekem wel gevleid door die opmerkingen :dubbel:

You'd better be :smeris: ;)

Het gevolg is dan dat je enorm snel met de man vergeleken wordt.

Er zijn trouwens meer synths die dat probleem van die herkenning hebben: de Korg Wavestation, de Fairlight library, de MiniMoog, ...

B]

licht dat niet bij je zelf dan , ik stel het wel op prijs als iemand zijn yamaha cs 80 laat horen
zou wat wezen dan kun je toch nooit een trackie posten als je zo een ding hebt
en als ik die cs 80 hoor met vanheckis dan leg ik ook een link naar vangelis.
is toch niks mis mee

als je een eminent met phaser hoort denk je ook aan jmj

ik verheug me op de volgende CS80track:)

Origineel geplaatst door turtel
licht dat niet bij je zelf dan , ik stel het wel op prijs als iemand zijn yamaha cs 80 laat horen
zou wat wezen dan kun je toch nooit een trackie posten als je zo een ding hebt
en als ik die cs 80 hoor met vanheckis dan leg ik ook een link naar vangelis.
is toch niks mis mee

Heb ik ook niet beweerd, hé ;) ... ik heb nog steeds een zeer grote bewondering voor de muziek van Vangelis en al diegenen die muziek in dezelfde stijl maken, dus zo ook VanHeckis :) .

Toch ligt het niet steeds aan jezelf. Je zegt het trouwens zelf ... een Eminent is onlosmakelijk verbonden met JMJ, de CS80 met Vangelis, de DX7 veelal met Jan Hammer.

ik verheug me op de volgende CS80track:)

Ik niet minder :okdan: ...

Het geeft een goede sfeer neer. Goed gedaan. Maar sommige stukken klinken gewoon vals.

Heb ik ook niet beweerd, hé ;) ... ik heb nog steeds een zeer grote bewondering voor de muziek van Vangelis en al diegenen die muziek in dezelfde stijl maken, dus zo ook VanHeckis :) .

Toch ligt het niet steeds aan jezelf. Je zegt het trouwens zelf ... een Eminent is onlosmakelijk verbonden met JMJ, de CS80 met Vangelis, de DX7 veelal met Jan Hammer.

Ik niet minder :okdan: ...

je hebt gelijk Danny , keek een beetje scheef zaterdag:)

klinkt inderdaad lekker. Als je hebt gemixed denk ik dat het stuk veel meer indruk maakt dan nu. Laat ook die ff horen als je zover bent.

Hoi,

dat wekt mijn nieuwsgierigheid hoor....welke stukken klinken dan vals volgens jou?

de kleine bes in het gat

que?

jullie moeten iets specifieker aangeven wat je bedoelt hoor.

nou weet ik nog niks.

van mij was het een geintje ,kleine bes in me gat ,sory daarvoor=(

Origineel geplaatst door chosenminder
Die synthline in het begin klinkt vals. begint om 0.22 tot 0.40.

:D Die toeter is inderdaad niet gestemd! Wie gaat er nu ten aanval met lelijke trompetten ??? :D

Origineel geplaatst door hermax
:D Die toeter is inderdaad niet gestemd! Wie gaat er nu ten aanval met lelijke trompetten ??? :D

Om de vijand op voorhand al weg te jagen ... da's toch duidelijk :dubbel:

Ik vind dit niet storen, in tegendeel ... het is immers een begeleiding bij fictieve scenes en in dat opzicht klinkt het zoals het moet ;)

Origineel geplaatst door Digimod
als je schotse muziek gaat beluisteren dan denk je ook dat de doedelzak
vals klinkt maar het is net hoe je ernaar luistert.
dit is het zelfde dan bij Uilleann Pipes http://www.uilleann-pipes.com/audio/humours.mp3

Er is wel een verschil tussen van Heckis en de Uileann Pipes. Uileann Pipes klinken zo als ze horen moeten, musikaal. En die synthline heeft het net niet....sorrie.

Back