Wie weet welke band/artiest dit is?

woutdrumsticks

Meet The Dance
Ik vond een tijdje geleden een bandje uit circa 1986. T was een van mn eerste bandjes met op kant A wat liedjes van Sesamstraat, en op kant B wat dingen die van de radio waren opgenomen. Zo ook dit nummer.

Ik heb echt geen idee wie dit is, ik zou het te gek vinden als iemand dit zou kunnen ontcijferen. Let ook even op de synths die erin gebruikt worden, dat zou ik ook wel even willen weten. ;)

Ik hoop dat jullie me willen helpen :)

Groetjes,

Wout

Nu zou het moeten werken...

Nu zou het moeten werken...

Op een of andere manier is het mp3tje niet meegekomen bij de vorige post. Dus dit moet hem zijn. :)

Attachments

• mysterie.mp3
    878,2 KB · Bekeken: 109
Misschien kan je de text opschrijven en daarmee ff op lyrics gochelen ( google )

Greets John

Ja klopt, heb ik ook al gedaan. Maar zonder resultaat. :confused:

Ik heb vorig jaar zelfs mn popgeschiedenisleraar erop gezet en die kwam wel met een naam ( Van Der Graaf Generator), maar dat bleek niet te kloppen.

Help me out! :)

Alvast bedankt!

Groetjes,

Wout

Oh trouwens,

Alleen het bandje komt uit 1986, volgens mij is de song van iets eerder. Rond begin jaren 80 schat ik zo.

Van der Graaff Generator... Da's wel een goede grap! (of ze zijn ontzettend veranderd na de jaren '70 :dubbel: )

Maarruh, het zegt mij niets. Googlen op de lyrics werkt inderdaad ook niet. Kun je niet het hele nummer posten? Of nog wat stukken? Misschien komt er dan nog iets kenmerkends voor de band of een regel waarin de titel zit (die zal toch zeker wel ergens op internet staan). De stem klinkt me trouwens ergens wel bekend, maar van de andere kant weer te algemeen om iets mee te kunnen.

de stem komt bekend voor maar kan ik niet plaatsen.

de eerste paar seconden moest ik aan Kayak denken....zo van, hoor ons eens even met onze klassieke achtergrond....heerlijk (hehehe)!

we gaan dit tot op de bodem uitzoeken!

Tja kijk, de vorige keer toen ik het hele nummer wilde posten mislukte hij vanwege de grootte. Het hele nummer is eigenlijk puur een herhaling van wat al op dat mp3tje staat. Afgezien van die gitaarsolo in het midden en ook nog op het eind. :)

Maar dit is de tekst voor zover ik versta wat ie zingt :) Alles wat ik niet versta is aangegeven met: ...

Stories we could tell
As we have sailed around the globe
From arctic to antarctic
We saw heaven we saw hell
Home was never home
So many seasons passed
Between the .... and the rivals
...............

I can hear you calling but don't waste you breath on me
'Cause I won't ..............
I will go down river/with her, so move on and let me be
..........................

.........................
Sailors take your chance
And get all into the Liveboat
You can make me change my mind
.........................
If you do safely reach the coast
Would you see my wife and tell her
That she'll need the faith for me

I still hear you calling but don't waste your breath on me
(tape dropout)
...........................

Aangezien de tekst in mijn oren een beetje religieus overkomt zou het weleens een gospelband kunnen zijn. Het accent van de zanger is iig Engels, al zegt dat natuurlijk nog niet dat ze ook uit Engeland komen ;)

Ik hoop dat dit wat meer hulp biedt. :)

Thanks!

Wout

die zanger doet me trouwens wel erg denken aan een gastzanger van mike oldfield's discovery album.

Barry Palmer - An Englishman, who was singer in the German group Triumvirat during the late 1970s and early 80s.

of is het wellicht Roger Chapman, die van 'shadow on the wall' ?

ik weet het niet.

Origineel geplaatst door woutdrumsticks
Oja! Het radioprogramma vas ook van de EO ;)

in dat geval hebben we hier dan waarschijnlijk met een 'klassieker' in het (symfo)rock gospel genre te maken en zou een briefje naar de redaktie van de EO de oplossing moeten geven.

Misschien dat iemand als Sjors Frohlich dit ook wel weet. die is van de NCRV dacht ik.

succes.

Naja t punt is juist dat in dat radioprogramma albumtracks werden gedraait dus "niet-singles". Dat maakt het nog extra ingewikkeld :)

Ten eerste omdat het een soort "nostalgie-waarde" voor me heeft :D

En ten tweede omdat ik dat nummer gewoon helemaa te gek vind :) En hij wordt een keer onderbroken op het tapie dus ik heb hem nog nieteens helemaal :)

De zanger klinkt ook een beetje als Trevor Horn bij Yes (vergelijk maar met White car van Drama uit 1980). Qua muziek is er ook wel enige verwantschap. Weinig kans toch dat het hem is; ik geloof niet dat Trevor Horn veel gezongen heeft behalve bij The Buggles en Yes, en van die twee is deze track in ieder geval niet.

Qua zoeken: het zou wel kunnen lukken. Volledige lyrics uitschrijven (Wout, kun je het nummer niet ergens volledig uploaden voor ons?) en zoeken op songtitle (al zal je die zelf moeten verzinnen...), ook in bijvoorbeeld Kazaa. Het hoeft ook niet per se gospel te zijn; de tekst kan ook een metafoor uit een liefdeslied zijn.

misschien weet trash het wel, die kent een hele hoop uit die tijd...

Trash, come in please!! :)

Back