Wie weet welke band/artiest dit is?

Origineel geplaatst door Sly Dog
Zou het niet de groep Cockney Rebel kunnen zijn?:eureka:

't is dat ie nog niet dood is, anders zou steve harley zich in z'n graf omdraaien. wat een opmerking.
dit is niet cockney rebel. dit is trouwens ook niet best, hoe komt zoiets op een bandje terecht, daar zou eigenlijk een soort automatische-weer-meteen-wissen beveiliging voor op taperecorders moeten zitten.

Origineel geplaatst door Sly Dog
Ach, ik ben ook niet zo erg vocaal/tekstueel ingesteld. Housegeneratie hè?8o)

ach geen zorgen, dat je het verkeerd had pleit ook weer vóór je.

Geeft niks, ieder zn muziek. Ik vind het helemaal te gek! De tekst maakt me niet zoveel uit, bij mij gaat het eerder om "klank" dan om de "boodschap". ;)

Maar ik hoop echt dat er nog mensen zijn die dit fragment herkennen. Ik kan effe de hele song in een lage kwaliteit uploaden. Misschien helpt dat...

Groetjes,

Wout

Origineel geplaatst door woutdrumsticks
Ik kan effe de hele song in een lage kwaliteit uploaden. Misschien helpt dat...

ja doet dat maar ja....we zijn nu toch bezig anders komt het er nooit van.

ben ook wel benieuwd

ik vindt het een goed trackie hoor, warme sound :)

lijkt wel met een bandrecorder opgenomen

Omdat het geen zin heeft om de bitrate te verlagen omdat ie dan niet meer herkenbaar is, komt ie nu in 3 delen van ieder ongeveer een minuut. Effe aan elkaar plakken met een audioeditor en klaar is Kees :)

Hier is deel 1!

Alvast bedankt!

Groetjes,

Wout

Attachments

• mysterie deel 1.mp3
    824,6 KB · Bekeken: 96
Het zegt mij ook helemaal nix. Stem klinkt vag bekend, maar.. er waren toen meer vocalisten met deze klank..

R

Origineel geplaatst door trigg
misschien weet trash het wel, die kent een hele hoop uit die tijd...

Trash, come in please!! :)

Hihi.

Nou,iig bedankt dat je aan mij denkt in deze,maar luister in het algemeen hele andere muziek.
Maar dat kon je ook niet weten.

Deze plaat is op de e.o geweest zag ik ergens,denk dat het dan heel moeilijk zoeken wordt.
Wat men kan doen zijn deze snippets,naar de e.o radio sturen,en daar proberen te achterhalen wat het is.
Die zullen toch niet flauw zijn?

Een paar kleine aanvullingen op de tekst:

Stories we could tell
As we have sailed around the globe
From arctic to antarctic
We saw heaven we saw hell
Home was never home
So many seasons passed
Between the ... and the rivals
No it never seems to ...

I can hear you calling but don't waste you breath on me
'Cause I won't abandon ship
I will go down with her, so move on and let me be
Now that ...

.........................
Sailors take your chance
And get all into the lifeboat
You can make me change my mind
Goodbye ...
If you do safely reach the coast
Would you see my wife and tell her
That she'll need the faith for me

I still hear you calling but don't waste your breath on me
'Cause I won't abandon ship
I will go down with her, so move on and let me be
Now that ...

Dat laatste stuk zit deels onder de tape drop-out, maar aangezien dat het refrein is lijkt het me dat de tekst wel hetzelfde zal zijn. Dan hebben we dus een tekst over een (waarschijnlijk metaforische) schipper die met zijn schip verdrinkt ("I will go down with her"; schepen zijn altijd vrouwelijk) en zijn bootmaats zijn vrouw de groeten laat doen. Met wie de reizen gemaakt zijn en wie er roept weet ik niet, maar in ieder geval: de laatste regel van het refrein lijkt de kern te bevatten (roepen helpt niet, ik verzuip, nu dat ... [gebeurd is?]) dus misschien ook de titel. Iemand die wat meer van die regel kan maken? (komt twee keer terug en staat nog net achter de tape drop-out) Bij mij blijft het nergens op slaan (en ik ben niet zo'n vocals-uitfilter-held).

Origineel geplaatst door etaoin
Between departures and arrivals, toch?

Tuurlijk! :stupid :stupid :stupid

Het probleem is: als ik het tig keer geluisterd heb (stukje op loop en opletten), dan hoor ik op een gegeven moment niets nieuws meer. Dan heb ik een bepaald woord in mijn hoofd zitten (in dit geval: 'archers', dat natuurlijk totaal niet past) en kom daar niet meer vanaf. Daarom heb ik wat ik zelf leek te horen er ook niet bijgezet, om niemand de verkeerde kant op te sturen (ook bij de laatste regel van het refrein).

En toen kwam ik met het....

En toen kwam ik met het....

VERLOSSENDE WOORD !!!!!!!!!!!!!!

Het is naar alle waarschijnlijkhied de groep KAYAK aan de stem te horen.... met als toetsenist; Ton Scherpenzeel...
Een Nederlandse band, Ton Scherpenzeel is later naar Engeland gegaan.... de rest is zich gaan megen bij niemand minder dan Marco Borsato zijn band of dat nu nog steeds zo is:confused: Kayak is eigelijk een Nederlandse soort YES uit Engeland

Met vroegere hits met oa... ''I'ts wintertime...''

Het zou misschien ook nog eens ( maar die kans acht ik kleiner) "'Alan passes project"' kunnen zijn...

Ik weet geen specifieke nummer...

Nou een pilsje voor mij dan 8~ :D :halleluja ?????

Succes met zoeken hoop dat je er iet aan hebt... Maar pin me er niet op vast...

Re: En toen kwam ik met het....

Re: En toen kwam ik met het....

Origineel geplaatst door jaccis
Kayak is eigelijk een Nederlandse soort YES uit Engeland

jaja, dat zouden ze wel willen :dubbel: :dubbel: :dubbel:

ik moest overigens ook meteen aan kayak denken, maar ik durf dat absoluut niet zo zeker te stellen.

Een soort van YES, om maar wat te verglijken:okdan: :yamaha:
Maar dat zouden ze zeker willen ja !!!! das ZWAAAAAAAAAAAAr WAAAAAAAAAAr:D

Welterusten :biertje: :yamaha: :doei:

Back