Kapotte Yamaha CS20m op Marktplaats

vinnieq

Lidl
Kapotte Yamaha CS20m op Marktplaats (niet van mij). Voor de liefhebber met soldeerbouten in plaats van vingers ?

Origineel geplaatst door reddread
Staat al 150 op geboden

vind ik wel veel voor een apparaat dat niet werkt en waarvan je niet weet wat er mee is:confused:

Misschien is het een kleinigheidje en doetie het weer als je er even mee schud of even in blaast...
(NOT)...

hmm, zou best wel eens kunnen. Maarja, als je iemand van ver laat komen en het blijkt een ernstig defect te zijn, dan sta je best wel voor :kont:

En aangezien de verkoper zegt dat het om een kleinigheidje gaat, en er zit 175 eu verschil tussen die op MP en hier...

ik weet het niet

@mono, zo slecht zijn die bakken niet hoor. Ik vind vooral de CS serie echt cool klinken, ok, het is geen superdesuper kwaliteit maar het heeft wel een apart geluid, da's ook wat waard.
Het hoeft toch niet altijd moog/arp kwaliteit te zijn?? Bovendien de live bespeelbaarheid van die CS bakken is erg fijn, alles zit op z'n plek en is overzichtelijk, dat vond ik wel fijn van bijv de CS05. Die mis ik af en toe wel een beetje :)

daarom zoek ik nu ook een CS15

Origineel geplaatst door Sander02
hmm, zou best wel eens kunnen. Maarja, als je iemand van ver laat komen en het blijkt een ernstig defect te zijn, dan sta je best wel voor :kont:

En aangezien de verkoper zegt dat het om een kleinigheidje gaat, en er zit 175 eu verschil tussen die op MP en hier...

ik weet het niet

@mono, zo slecht zijn die bakken niet hoor. Ik vind vooral de CS serie echt cool klinken, ok, het is geen superdesuper kwaliteit maar het heeft wel een apart geluid, da's ook wat waard.
Het hoeft toch niet altijd moog/arp kwaliteit te zijn?? Bovendien de live bespeelbaarheid van die CS bakken is erg fijn, alles zit op z'n plek en is overzichtelijk, dat vond ik wel fijn van bijv de CS05. Die mis ik af en toe wel een beetje :)

daarom zoek ik nu ook een CS15

De cs20m is in orde..nagekeken en gerepareerd...verder is 325 een starter...je kan altijd met me onderhandelen...kom je een heel eind.Als ik iets verkoop moet het goed zijn en dat geld ook vooor de prijs ;)

Origineel geplaatst door mono-poly
Ik vind heel de cs serie niks op de polyfone versies na dann.
En de versies met de M zijn helemaal :kont:

Ja dat kan,smaken verschillen..Hij heeft een mooi setje knoppen...De meningen zijn nogal verdeeld.

Ik vind heel de cs serie niks op de polyfone versies na dann.
En de versies met de M zijn helemaal :kont:

:yamaha: CS-15 :luv:

( doe maar's een blinddoek voor en zet je oren open :D )

Dat kan, dat kan.. ik heb een aantal jaren een CS05 gehad en hij lag erg lekker in de mix, da's ook waard hè.
Bovendien, als je op de CS05 een sinus pakt en een beetje portamento + lfo + reverb/delay dan vind ik hem heerlijk klinken gewoon in z'n uppie :luv:

die CS30 is een hele relaxte bak, je moet alleen hard werken maar het resultaat kan verbluffend zijn

No offense natuurlijk Mono, maar je ontzegt jezelf m.i. toch een zekere schoonheid en dat vind ik dan jammer

Ik heb 2 keer een cs30 gehad en wel is een cs5 of cs10 geloof ik.
En ik vind het echt niks.

Dennis loopt weer te blaten. Als kenner van analoge synths weet hij ook wel dat de CS serie eigenlijk meerdere series zijn. De CS20m, CS40m en CS70m zijn in de verste verte niet vergelijkbaar met die CS30 of CS10. En de CS50, CS60, CS80 is weer een andere serie.

Ik heb een CS30, CS20m en CS40m gehad en ik vind ze alledrie erg leuk. Qua hardware is mijn ervaring dat het wel in orde is. Die dingen zijn echt ontieglijk zwaar gebouwd, de m serie helemaal.

De CS30 was niet helemaal mijn ding, klinkt erg rauw en venijnig, maar wel een hele aparte en gave synthesizer die alleen vanwege z'n routingmogelijkheden al goud is. De cs20m en CS40m zijn gewoon fijne synths. Lekkere vuige, brede klanken. Multimode filter. Nadeel is wel dat ze nogal groot en zwaar zijn. Erg leuke bakken om een setup compleet te maken.

Dat dacht ik ook N0_Key, ik snap ook de afkeer van mono niet. Die CS30 is wel een bitch om te programmeren, dat wel, maar als je acid wil maken dan kan je prima uit de voeten.

Lekkere vuige, brede klanken

Vuige? :D

:D

Ach ja, smaken verschillen nu eenmaal. Ik heb wat analoge Yamaha's betreft alleen ervaring met een CS-30 en die zal ik echt niet zo gauw wegdoen. Zal er verder niet over uitwijden want er is al genoeg over gezegd op het forum, maar het blijft een verrassende bak met een geheel eigen karakter. Ik vind het gewoon leuk om synths te hebben die elkaar aanvullen; ik heb niets aan spullen die allemaal hetzelfde kunnen cq. klinken.

En oh ja, de "eigenwijsheid" van de CS-30 werkt op mij ook nog eens inspirerend en dat is natuurlijk een pluspunt!

Back