PB box grootte

sander

_
Is het mogelijk dat ik meer ruimte krijg. Regelmatig is deze vol en ik wil niet al m'm berichten weggooien. Of kan er misschieeen exporteer naar text bestand funktie worden toegevoegd?

volgens mij kun je de rechtsklikken op een bericht in je inbox, en dan doel opslaan als kiezen

Origineel geplaatst door sander
Ja en dan zeker voor elk bericht. Dan ben ik wel ff bezig.

Ach, dit is toch je hobby? Dan maakt het niet zoveel uit... :duivels:

Maar is het mogelijk om een exporteer funktie voor de hele box toe te voegen of kan ik wat extra ruimte krijgen.

Origineel geplaatst door sander
Maar is het mogelijk om een exporteer funktie voor de hele box toe te voegen of kan ik wat extra ruimte krijgen.

Ja, daar heb ik ook wel oren naar.

Vertel eens Hanz, is dit enigszins makkelijk te realiseren of niet?

Goeie vraag. Ik zal 't eens vragen aan de geheimzinnige technische commissie die achter de schermen aan de touwtjes trekt.

Wat heb je ervoor over, eigenlijk, om dit probleem opgelost te krijgen? :W

Origineel geplaatst door Hanz
Wat heb je ervoor over, eigenlijk, om dit probleem opgelost te krijgen? :W

Ik had nog een toontje lager stikker. Echt een collector's item, maar ja die heb ik aan iemand andere beloofd. M'n doe maar stikkers en buttons doe ik niet weg. Mmmmm, een rol plakband misschien?

Maar hee, we zijn toch allebij alphenaren, die hebben toch wel wat voor elkaar over zonder beloond te worden :)

Het is niet echt een oplossing maar... als je Opera gebruikt als browser kan je heel makkelijk je inbox met een paar muisklikken opslaan:

ctrl+alt+L, vervolgens alle links naar de berichten selecteren en dan op quickdownload klikken en klaar is Kees :)

Jazeker, je kunt al je berichten exporteren en opslaan op je eigen computer. Meer uitleg staat hier.

• Download als XML
  • Download als CSV
  • Download als TEKST

aha!

Zaten al zoveel messages in dat ik de onderkant van de pagina nooit zag.

dank!

Nu we in 2015 zitten.. gmail accounts bv 15gb opslag hebben, en we sinds kort links op de voorpagina gratis op de hoogte worden gebracht van zaken die mogelijk onze aandacht trekken, voeg ik me af of het misschien een idee is om de PB opslag iets op te schroeven. :)

'k Weet dat ik het kan downloaden maar het blijft toch prettig om het in die mooie SF style/navigatie te kunnen bekijken :)

Alles kan, maar als je naar je eigen e-mail box gedrag kijkt concludeer denk ik ook jij dat het dan een veredelde archiefdoos van berichten wordt waarvan je 99% nooit meer bekijkt tot je toch maar besluit op te schonen. ;)
De vraag is dus meer of het nuttig is om een PB archief te realiseren voor duizenden gebruikers. Ook al is het maar een beetje per bericht, het kost allemaal opslagruimte.

Je kunt momenteel 500 berichten op slaan in je priveberichten box (en ja, de verzonden berichten tellen mee). Dit moet in elk scenario toch ruim voldoende zijn lijkt me? Zou het erg veel helpen om het maximum naar 1000 te verhogen of alleen het probleem naar een ander moment verplaatsen?

We kunnen alles overwegen maar er moet wel een toegevoegde waarde aan verbonden zijn. Indien de enige toegevoegde waarde is dat je PB berichten dan lekker lang kunt laten staan zonder de boel op te schonen heb ik persoonlijk mijn twijfels of we dit moeten veranderen. Maar goed, wellicht zijn daar gewoon valide argumenten voor te noemen dus kom maar op! :D

Heb nog steeds berichten die ik in SF layout toch van hogere waarde vind.. Bewaard omdat er een reden voor was of wegens conflict oid..

Het is ook prettig als iemand replied, aangezien de geschiedenis dan in een quote staat (bij een verkoop of aankoop ofzo) maar soms gebeurt dat niet en heb ik om ruimte vrij te moeten maken toch weer dingen gedelete.

Ben altijd weer blij als iets zonder problemen is afgehandeld.. zodat ik dan weer een berg kan deleten.. maar om eerlijk te zijn heeft de inhoud de laatste jaren niet echt meer onder 90% gezeten. :)

ac28be1ae360b0f82ad013debc8a1178.png

Dit dus..

Ik ben er ook zo een. Toch leuk om berichten weer eens terug te lezen. Ik kom daardoor ook niet onder de 95%. Ik heb ooit de boel eens gedownload, weet niet meer in wel format maar dat werd een grote brij waar niet doorheen te navigeren was. Misschien handig om (de wat oudere) digibeten uit te leggen wat het verschil is tussen de formaten?
Overigens is mijn max 300 berichten, niet 500 ( die zou ik ook weer zo tot 475 stuks volkrijgen, daar niet van).

Ik heb eens een testje gedaan in de aanname dat CSV een net bestand zou opleveren wat je heel makkelijk in Excel kunt importeren. Dit gaat helaas niet zoals verwacht en TEKST lijkt nog het meest overzichtelijk. XML heb je niet heel veel aan.

Mijn PB box is, o.a. door forumvragen en meldingen e.d. ook regelmatig richting de 100% en op dat moment ga ik kijken wat er weg kan. Dit probeer ik bij mijn e-mail ook zoveel mogelijk te doen en het resultaat is een overzichtelijk geheel.

Die export zou echter beter kunnen, dat is een feit.

Back