[mastering &zo] Floorcracker

RedTitan

wordt ooit nog eens Josti
Clickable link

Dit nummer is pretentieloos qua inhoud, maar ik heb vooral mijn best gedaan om het geheel als een geheel te laten klinken. Kunnen jullie een en ander zeggen over het side-chainen, masteren en limiten? Ik post een 7.5 mb mp3, dus dan kan ik me daar niet achter verschuilen ;)

Het geheel is met Soft, Vleugje Virus en Sherman inelkaar gezet. Voor 'de studie' heb ik het nummer om een schematje heengebouwd. Wel mijn best gedaan natuurlijk op de sounds, maar ik zoek vooral feedback in de mastering; omdat het iets is wat je niet 123 doet, en er zitten veel mensen met goede oren en ervaring: schieten maar!

Schieten?

Ik zou zeggen begin weer met alle faders helemaal naar beneden en ga van daaruit verder.
Het klinkt distorted, plat gecompressed en levenloos.

Fuse, dank voor je reactie: Om boven tafel te krijgen of dat ik het laatste stukje leven in T-racks de nek heb omgedraaid, of dat het er gewoon al niet inzat (ik sluit niets uit :D), heb ik ff een export van Cubase geupload. Kun je dit vergelijken?

Export Cubase

Alvast mijn dank :okdan:

De mix is al ongeschikt om te masteren.
Zou daar eerst maar eens aan gaan werken.

Enne T-racks is niet handig om te leren masteren. En ik geloof ook nooit dat het een legale versie is.

Back