Heb een CS1x Yamaha, lukt me niet om deze aan de pc aan te sluiten!!!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Aquarius84V

Nieuwkomer
Hallo allemaal...

Sinds een tijdje heb ik een CS1x Yamaha synthesizer. Ik heb deze ge-erfd, dus ik weet niet of ik alle benodigde spullen ervoor heb. Ik heb mijn synthesizer met een kabel aangesloten aan mijn soundcart... en mijn computer staat aangesloten op mijn home cinemaset. Je zou dus zeggen dat je de geluiden van de synth zou moeten horen als ik erop speel. Maar dat gebeurt niet! Nou is het wel zo dat ik bij de instellingen van mijn soundcart zie staan dat één of andere XG software niet is geïnstalleerd. Zou dit er iets mee te maken hebben? En misschien heb ik mijn synth wel onjuist aangesloten. Ik weet niet of het probleem dus hardware of software is. Hij zit bij de soundcart in de midi-poort, en in mijn synth in 2 gaten(in en out ofzo).
Iemand die mij kan helpen?
GRAAG!:-) dan ben ik je erg dankbaar...
Ik heb overigens ook geen software waarmee je dat wat je speelt kan opnemen op de computer in verschillende sporen. Is er een manier om dat gratis te downloaden? of een site?

Groetjes, Marjolein

de audio uit van de CS1x gaat naar de audio in van je geluidskaart. de MIDI in en MIDI out gaan met een kabel naar de gameport van je computer. Deze aansluiting zit meestal op je geluidskaart. Zorg dat de instellingen van je synth goed staan, zoals local=on. Kan je het niet direct vinden, pak de manual er even bij :)

Door een midi kabel gaat geen geluid, slechts noten en bijvoorbeeld het draaien van een knopje. Wat mij het makkelijkst lijkt is de geluidsoutput van de synthesizer rechtstreeks aan te sluiten op je home cinema set. Je hebt daarvoor 2 kabels nodig met aan de ene kant een grote jack, en aan de andere kant een tulp. Je kan die bij elke muziekzaak krijgen.

hai... dat had ik inderdaad al gedaan... maar op deze synth zelf kan je niet opnemen. Maar goed, ik ben er al uit gekomen! nu de software nog:)
groetjes! en bedankt voor je berichtje:halleluja

voor software: eens uitkijken, er zijn massa's freeware en sharewareproggies die het doen. Cubase kan het onder andere ook, in sporen opnemen... maar ik weet niet in hoeverre je al die programma's al kent of niet...

Re: Heb een CS1x Yamaha, lukt me niet om deze aan de pc aan te sluiten!!!

Origineel geplaatst door Aquarius84V
Nou is het wel zo dat ik bij de instellingen van mijn soundcart zie staan dat één of andere XG software niet is geïnstalleerd. Zou dit er iets mee te maken hebben? Ik heb overigens ook geen software waarmee je dat wat je speelt kan opnemen op de computer in verschillende sporen. Is er een manier om dat gratis te downloaden? of een site?

Groetjes, Marjolein

XG software heeft er niets mee te maken.

Leest de gebruikshandleiding, werkt ook.

Check eerst eens of dat ie gewoon geluid over je speakers produceerd door de CS1x op LOCAL=ON te zetten. MMM is als gezegd zag ik.

Dan moet je iets horen als je speelt. Zo niet, dan weet je dat je aansluiting op de geluidskaart niet goed is.

http://www.mackie.com/products/tracktion/tracktion.html

dat is een gratis sequencer kun je downloaden en installeren.

suc6

volumeknop openzetten ... foutje heb ik zelf weleens gemaakt

en anders de voltmeter erop ...

tja

tja

:D ja ik hoor er nu dus wel geluid uit hahaha
:peukie: MAAAARRRRRR:stupid
Sinds de synth correct staat aangesloten aan de pc, kan ik alleen nog maar de 'normale geluiden' (lees: oboe, basgitaar, piano, trumpet, sax, enz enz) horen, en niet de 'vreemde typische keyboardgeluidjes'. (het een staat onder het knopje 'performance' en het ander onder 'multi'. Enne..... kent er iemand een relatief goedkoop computerprogramma waarmee je kan oefenen om daadwerkelijk tracks te maken met dit dingetje? Cubase e.d. ken ik inderdaad(en ik heb cubase 3.0 hier liggen, maar dat ding wat in je printerpoort moet, ben ik kwijt, dus die werkt niet op deze manier), maar is een erg duur programma... Bedankt voor jullie reacties overigens! Alleen deze link die je me stuurde: was geen gratis download, kostte wel geld...(80 euri ofzo)....

Degene die voor mij met de gouden tips komt, ben ik zeer erkentelijk!

Groetjes, Marjolein:okdan::

Ik ben bang dat ik het niet meer goed kan volgen... :)
Is er niemand van de forumleden in Utrecht die Marjolein even wil gaan verderhelpen? Ter plekke zal het veel sneller gaan denk ik...

Bericht door een moderator:
Warez link verwijderd. Op dit forum géén illegale software!

Re: tja

Re: tja

Origineel geplaatst door Aquarius84V
Enne..... kent er iemand een relatief goedkoop computerprogramma waarmee je kan oefenen om daadwerkelijk tracks te maken met dit dingetje? Cubase e.d. ken ik inderdaad(en ik heb cubase 3.0 hier liggen, maar dat ding wat in je printerpoort moet, ben ik kwijt, dus die werkt niet op deze manier), maar is een erg duur programma...

"Waar vind ik een goedkope wagen want ik vind de sleutel van mijn ferrari niet meer" Je zou toch verwachten dat je dan gewoon een nieuwe sleutel bij de dealer gaat regelen zodat je verder van je investering kan genieten. ;)

Een verloren dongle is altijd te vervangen hoor. Gewoon kontakt opnemen met Steinberg zelf of je regelt dit via je lokale dealer en misschien kan je dan ook eens informeren naar het upgradetraject voor Cubase 3.0?

Audacity is alvast een bruikbaar programma om meersporen audio op te nemen en is freeware. Er bestaan vast ook wel een freeware midi sequencer programma.

Bericht door een moderator:
Lijkt me een duidelijk advies. Ik sluit deze topic.
Bij vragen / opmerkingen kan de topicstarter me pb'en.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back