oude motif rack vs de nieuwe motif es

bobaphat

Ouwe rot
Die thread "motif en de mogelijkheden zoal"is echt onwijs lang en ik kan er niet echt iets vinden dat mijn vragen beantwoord, dus ik start toch maar even een nieuwe.

Ik wil voor bij mijn band een module hebben met goeie piano's rhodes clavinet strings etc, een goeie all round bak dus.
Nu zit ik te denken aan de motif rack, maar wat is nou precies het verschil tussen de oude motif en de nieuwe ES??? Is die oudere motif bruikbaar voor wat ik wil?? Welke synthengine zit er standaard in??

Met de volgende links kun je de specificaties van de Motif Rack en de Motif ES Rack bekijken:

Motif Rack

Motif ES Rack

In het kort heeft de Motif Rack de geluiden van de motif classic en de ES rack de geluiden van de motif ES (klinkt logisch)
De ES rack heeft 175 MB en de motif rack 84 MB. Ook heeft de ES rack wat meer effecten dan de gewone rack

Ik heb zelf een Motif ES6 en die heeft prima all round geluiden, zoals Jij die zoekt. En vriend van me gebruikt een motif classic en die heeft ook goede all round geluiden maar niet zoals de motif ES die heeft, vind ik persoonlijk.

Afhankelijk van je budget en je geluidensmaak zou ik voorstellen om beide modules in de winkel naast elkaar te proberen.
Als de Motif ES rack uitkomt zal de originele motif Rack zeer zeker in prijs dalen en kun je misschien voor een goede prijs een tweehands exemplaar van iemand overnemen.

succes in ieder geval! :)

De Motif, Motif ES en Fantom-XR zijn de beste modules die je momenteel kunt krijgen als je op zoek bent naar kwalitatief goede piano's, strings, rhodes, pads en andere bruikbare live sounds.

Let op: er waren technische problemen met de Motif rack m.b.t. midi. Check even hoe het daar mee staat voor je iets koopt.

Wt zitten er voor synthengines in dei Motif(oude) dan?? Is dat genoeg om mijn virus a te vervangen??

Origineel geplaatst door bobaphat
Wt zitten er voor synthengines in dei Motif(oude) dan?? Is dat genoeg om mijn virus a te vervangen??

Motif vs Virus = Appels vs Peren

De motif gebruikt Yamaha's AWM2 (Advanced Wave Memory 2) wat inhoud dat er sample + synthese wordt toegepast om een geluid te krijgen (je werkt dus met ROM samples (al is er op de motifs ook een sample optie)). Een Virus is een Virtual Analog synth. Deze gebruikte synthese methoden om een poging te doen analoge synthese na te bootsen d.m.v. digitale technieken.

Beiden methoden werken prima maar werken heel anders en leveren een heel ander geluid op. De geluiden in de motif zijn ook nog te "layeren" tot 4 lagen. Dat opent weer andere mogelijkheden.

M.a.w. Appels en peren dus.....het is echt totaal verschillend behalve het feit dat beide synthese toepassen.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Acidfever
(al is er op de motifs ook een sample optie)). M.a.w. Appels en peren dus.....het is echt totaal verschillend behalve het feit dat beide synthese toepassen.

Er zit wel standaard al een sampler in de motif, alleen niet in de rack versie. Ook heeft de rackversie geen sequencer maar dat is even offtopic

Je kunt in de motif wel het PLG-an (An1x/AN200 synthese) bord en het PLG-dx (DX7 synthese) bord inbouwen. Dan heb je dus motif+VA+FM synth en dan is 'ie wel super uitgebreid en ik weet niet hoe goed je virus A is, maar de yamaha AN is leuk en kan misschien je virus wel vervangen.

geen vervaring virus

geen vervaring virus

Update je virus door een B-versie te kopen en van 512 naar 1024 sounds te gaan +
doawnload die user patches/banks van de Access virus site ( een stuk of 25/30 ?)

En je hebt 3500/4000 geluiden i.p.v; 512 :D

Zo is het toch jongens?

:D

Re: oude motif rack vs de nieuwe motif es

Ik wil voor bij mijn band een module hebben met goeie piano's rhodes clavinet strings etc, een goeie all round bak dus.
Nu zit ik te denken aan de motif rack, maar wat is nou precies het verschil tussen de oude motif en de nieuwe ES??? Is die oudere motif bruikbaar voor wat ik wil?? Welke synthengine zit er standaard in??

Je geeft dit in je eerste post aan en begint daarna over je virus A. Als je Rhodes enzo wilt hebben zit je bij de Virus sowieso niet erg goed.

Je kunt dan inderdaad kiezen voor een motif + PLG Analog modeling expansion board om toch nog wat VA spul te hebben. Het Analog Modeling expansion board gaat alleen zeker minder functionaliteit hebben dan je Virus A.

Het is een keuze denk ik. Om VA + FM + de rhodes, piano's te kunnen doen heb je in ieder geval zoals Ic3gl0vE ook al vermeld zowel de PLG-AN en PLG-DX hebben bij je Motif. Zal een leuk centje kosten! :)

Je kunt de motif er natuurlijk ook gewoon bij kopen en de Virus A houden.....................

Re: Re: oude motif rack vs de nieuwe motif es

Re: Re: oude motif rack vs de nieuwe motif es

Origineel geplaatst door Acidfever

Het is een keuze denk ik. Om VA + FM + de rhodes, piano's te kunnen doen heb je in ieder geval zoals Ic3gl0vE ook al vermeld zowel de PLG-AN en PLG-DX hebben bij je Motif. Zal een leuk centje kosten! :)

Wat brengt een virus a op? 450 euro?
Daar kun je op zich wel een AN+DX bord voor kopen, in de vorm van een An200 en een DX200. Daar zitten die borden namelijk gewoon in! een ander forumlid waarvan ik de naam niet meer weet (helaas) weet daar meer over.
Stel nou dat je het op deze manier zou doen, heb je er meteen 2 grooveboxjes/midicontrollerdraaiknopkastjes bij en dat is wel leuk :)

WTF bobaphat in een band? Dat zal wel de jostiband zijn of niet?
Maar jij bespeeld toch geen instrument, ow wacht das geen vereiste voor de josti band. :D

En waarom mot ik dat hier lezen en weet ik dat niet gewoon?

Een rackversie hoef je niet te bespelen hè ;) daar kun je gewoon een sequencer aan hangen ;)

:biertje:

Ik ben zelf een sequencer :)

Kom op sander je weet best dat ik toetsen kan spelen.

Ik ga volgende week repeteren wel lachen.

Ik ben zelf een sequencer :)

Kom op sander je weet best dat ik toetsen kan spelen.

Ik ga volgende week repeteren wel lachen.

nee wist ik niet, ja alleen dat je wat akkoorden en zo kon spelen, maar niet
als toetsenist in een band. Maar ow wacht ff, je bent de sequencer, dus geen toetsenist.
Dus MPC loop aan uit, ja dat kan je wel :)

Maar mail mij dan de details ff, ben wel benieuwd.

Zijn er trouwens verschillen in geluidskwaliteit tussen de oude Motif en de ES??

Ikw as erg gecharmeerd van de piano en rhodes in de MOtif ES, zijn deze van dezelfde kwaliteit als in de oude Motif???

Back