Sneller beeld?

M_vh_K

Stamgast
ik heb iets raars.mijn geluid is goed. geen plops.
maar mijn beeld loopt bij afspelen een fractie voor. dit wordt na een minuut echt irritant want dan loopt het zo een have of hele part voor op het geluid.
als ik vst's via mijn keyboard aanstuur is alles strak. geen merkbare latency.

ik heb een powercore en emu 0404 in mijn systeem. latency staat op 20ms.

wie kent dit? ik kan er geen chocola van maken.

dat ken ik. met reason heb ik het soms ook. dan zie je gewoon dat het niet klopt, en het heeft volgens mij nix met latency te maken.

ook mute op kanalen reageert traag. dat loopt zeg maar gelijk met beeld. dus hoe verder in de song hoe langer het duurt voor je hoort dat je een track mute of unmute.
volgens mij is het ook pas sinds ik die emu en powercore heb.
kan het met die compensation te maken hebben?

hoe test ik totaal opgenomen vermogen bij een pc? is daar software voor?
wil kijken of het mijn voeding is.

Geen idee wat het kan zijn.. maar bij de voeding hoef je het probleem niet te zoeken iig.

ik las ergens dat vage problemen vaak door voeding of geheugen veroorzaakt worden. geheugen gecontroleerd en geen problemen. vandaar de vraag of meer 0404 of powercore gebruikers dit herkennen.

Vage problemen kunnen inderdaad aan de voeding liggen maar dan hebben we het over problemen als spontaan rebootende pc's, bluescreens, lock ups en dat soort zaken.
een sequencer die voor lijkt te lopen op z'n geluid heeft iig niets met de voeding te maken.
zo'n programma heeft nou eenmaal tijd nodig om uit te rekenen wat voor geluid er weergegeven moet worden. Bij de meeste geluidskaarten worden die geluiden ook nog eens per brokje van 16K ofzo afgespeeld. Het programma voert dus geluid aan aan de geluids kaart maar heeft geen idee of dat ook daadwerkelijk nu wordt afgespeeld.

Bij de professionelere geluidkaarten gaat dit wel goed.

dus je zegt dat heet aan de 0404 zou liggen?
meer emu gebruikers hier die dit ook hebben? dus de sequencer een minuut of wat laten lopen en dan kijken of beeld en geluid gelijk loopt.

Of het ligt aan de instellingen van je software of drivers.
Kijk eens hoe de latency enzo staat ingesteld.

latency staat op 20ms, maar 10ms doet zelfde.
verder 24bits en 48khz.
alles draait als een zonnetje. ook de powercore. enige is dat rare verloop bij langere weergave.

In princiepe werkt het zoals het moet werken. Alles word keurig door de CPU uitgerekend en je hoort het geluid linear afspelen. Alleen de weergave klopt niet dus te informatie die de CPU naar de beeldkaart stuurt is malifide of de aansturing van het (geluids)programma naar de CPU -> beeldkaart loopt niet lekker.

Heb je de laatste drivers van je beeldkaart gedownload? Is de beeldkaart niet achterhaald? hoeveel mb zit erop etc...

suck 7
Brmz

het is volgens mij een nvidia geforce2 met 64mb.
ik heb ook vandaag een demo van live geinstalleerd. eens kijken wat dat doet.

Re: Sneller beeld?

Origineel geplaatst door M_vh_K
ik heb iets raars.mijn geluid is goed. geen plops.
maar mijn beeld loopt bij afspelen een fractie voor. dit wordt na een minuut echt irritant want dan loopt het zo een have of hele part voor op het geluid.
als ik vst's via mijn keyboard aanstuur is alles strak. geen merkbare latency.

ik heb een powercore en emu 0404 in mijn systeem. latency staat op 20ms.

wie kent dit? ik kan er geen chocola van maken.

ken zo een dergelijk verschijnsel wel in Wavelab (playback cursor),
maar daar heb je dan een correctie optie voor die heet 'get position from audiodriver'

typische is dat het alleen in sx gebeurd en niet in bv. live.
heb demo geinstalleerd en live loopt als een zon. 7ms latency zonder problemen en geen beeldvertraging of zo.

zit dat ook in sx2?
moet ook wavelab maar eens proberen dan.

nee zo een optie zit volgens mij niet in Cubase, kheb het iig nooit gezien.

trouwens als andere software geen problemen vertoond, en je de nieuwste (stabiele) asio driver voor je kaart gebruikt
dan ligt het probleem eerder aan Cubase, misschien een probleem versie SX2?

je hebt ook de asio driver van je emu kaart geselecteerd in SX neem ik aan?

Heb je al op cubase.net forums gekeken?

op het moment loopt wavelab en geen enkel probleem.
in wavelab maak ik gebruik van wdm driver. dan kan ik zowel de asio driver in sx/live gebruiken naast de wdm driver in wavelab.
in live gebruik ik dus asio van de emu. net als in sx. alleen sx heeft dus het weergave probleem. dus conclusie is dat het een sx-probleem is. gisteren verse installatie gedaan maar dat had ook geen effect.
ik ben los.

Back