Gameboy cartridge maken/vullen/branden/flashen ??

Daswell Tippin

Stamgast
Is er iemand die mij kan helpen bij het vullen/flashen van een gameboy cartridge?
Ik wil een muziekprogramma'tje gaan gebruiken maar hoe je dat in hemelsnaam voor elkaar krijgt is mij voorlopig nog een raadsel.

Koop een flashable game catridge. Ook wel flash linker genoemt, vind de rom( muziek app) en laad die in het flash proggie wat je bij het kaartje krijgt, dan kan jo het erop "branden". BTW gebruik geen adapter wat dat geeft een zoem....

Ik heb nog een GBXchanger. zie je p.m.

gameboy

gameboy

Je zal inderdaad opzoek moeten gaan naar een gameboy cartridge (bung) en programmer. Ze zijn helaas niet zo gemakkelijk verkijgbaar (dus niet voor de GBA maar voor de Gameboy Color).

Ik heb carillon geprobeerd en Nanoloop en Little Sound DJ en ze passen op een 16 Mbit cartridge, en ze doen het goed.

Carillon was niet zo gemakkelijk, nanoloop en littel sound dj has ik zo werkend.

Op de website van de Littlesounddj staan links naar de programma's en de cartridges.
http://www.littlesounddj.com/

Op zoek

Op zoek

Ik ga wel even neuzen hier en daar, geen haast en de hele materie van branden etc voor de gameboy is nieuw voor me. Nogmaals bedankt voor de info, als ik meer weet & heb kom ik er weer op terug. Ik heb qua gameboy nog wel wat te ruilen, dus mischien helpt dat bij de speurtocht.

Gameboy Advance EZ-FLASH II PS

Gameboy Advance EZ-FLASH II PS

Op de marktplaats zag ik een advertentie voor een Gameboy Advance EZ-FLASH II PS & MOVIEPLAYER.
Zou je daarmee programma's als carillon editor ect. kunnen branden?
Nogmaals: ik ben (nog) niet zo'n techneut.........

Helaas kan deze cartridge geen gameboy programma's draaien, alleen gameboy advance porgramma's kunnen worden geladen en werken op een gameboy advance.

Er is wel een flashcard die samen met een adapter gameboy programma's kan draaien maar dan alleen op een gameboy advance.

Hieronder een link naar de originele goede gameboy card:

http://www.robwebb.clara.co.uk/backup/bung/bungxch.html

oke........

oke........

Ik ga op zoek, zal wel niet meevallen.
Is het niet mogelijk een bestaande cartridge "om te bouwen" ?
Hier en daar zie je losse onderdelen te koop die daarop wijzen.

------------------------------------------------------------------------------------------
Had ik maar een vak geleerd, dan was ik nu geen onderwijzer
------------------------------------------------------------------------------------------

Back