2 (bijna) Synthloze tracks...

lekker!

speel je en trompet en sax en bas en hammond en drums?:D

Klinkt echt lekker! Vooral spectro klinkt een beetje als Rare Earth. Alleen de scratch geluiden in Trailersong veraden het dat het geen jaren 60/70 nummer is.

Groetjes van Rudo

soundtrack

soundtrack

klinkt lekker, doet me alleen denken aan "sountrack" van apple, qua geluid en loops dan,maar toch lekker, kan wat mij betreft zo onder Oceans 13.......

Leuk om dit nou ook eens te horen als afwisseling op alle techo-gein (niet dat dat daar iets mis mee is).

Spectro klinkt lekker funky, goede geluiden enzo. Je kan proberen de boel nog wat meer pit te geven, wellicht door wat te eq-en en/of een beetje compressie hier en daar. Wat ook lekker zou zijn is als de boel echt ff goed los gaat, met een gierende hammond-solo ofzo..

Trailersong.. okk erg lekker, hoef je van mij weinig aan te veranderen :) Heb er flink van genoten.

Merci voor de complimenten! :)

@hisolid: "Soundtrack" van Apple? Ken 't niet, kan ik er ergens iets van een snippet van luisteren? Beetje lastig zoeken met deze twee termen...Overigens, lichtelijk geïnspireerd door David Holmes, die een aantal tracks voor Ocean's Eleven heeft gemaakt.

@payt: Ik had ook wel 't idee dat Spectro wel wat meer punch kon gebuiken, alleen zonder dat het te plat gaat klinken. Maar goed, ik zal nog eens wat met de EQ en compressie gaan pielen.

soundtrack

soundtrack

soundtrack is een programma van Apple, loopbased speciaal voor Final Cut ontwikkkeld, om zo een soudtrack onder je film te zetten.......gen band dus.
Klinkt inderdaad als LH.
petje af!

Re: soundtrack

Re: soundtrack

Origineel geplaatst door hisolid
soundtrack is een programma van Apple, loopbased speciaal voor Final Cut ontwikkkeld, om zo een soudtrack onder je film te zetten.......gen band dus.
Klinkt inderdaad als LH.
petje af!

Hmmm... Of ik dat als compliment moet opvatten betwijfel ik. Ik probeerde met deze tracks nou juist zoveel mogelijk van de standaard loopjes vandaan te blijven. Er zitten natuurlijk een paar bewerkte loopjes in; met blazers in je track is het of live of samples, maar voor de rest is het zoveel mogelijk eigen makelij. Drums, bass, Hammond, Rhodes etc...
Ik hoop dat je bedoeld dat er een pakket is dat de mogelijkheid biedt om een soundtrack onder je filmpie te zetten...

Maar goed, het is laat....:z

Origineel geplaatst door Rino
Nog eentje voor de liefhebbers:

LH

:biertje:

Deze vind ik ook super. Aan de ene kant een soort opbouwende spanning door de drums en bas, aan de andere kant het nonchalante van de trompet.... heel knap!
Persoonlijk zou ik wat minder "moderne" geluidseffecten gebruiken om het retro gevoel vast te houden, maar dat is persoonlijk.

Groetjes van Rudo

Ik vind het echt erg goed!!
Inspirerend, afwisselend en echt getuigen van volwassen muzikaliteit.
Echter hoop ik wel dat je geen gebruik hebt gemaakt van loopjes van sample-cd's.
(het klinkt me soms wat te gelooped in de oren)

Zo niet.....
.....TOP!
:okdan:

Origineel geplaatst door Alpha1
Ik vind het echt erg goed!!
Inspirerend, afwisselend en echt getuigen van volwassen muzikaliteit.
Echter hoop ik wel dat je geen gebruik hebt gemaakt van loopjes van sample-cd's.
(het klinkt me soms wat te gelooped in de oren)

Zo niet.....
.....TOP!
:okdan:

Merci!

Ik moet bekennen dat ik wel gebruik heb gemaakt van loopjes. Zoals ik volgens mij hier boven al vermeld heb moet je bij blazers het óf live doen, óf samples gebruiken. Bij LH heb ik met veel moeite wat in elkaar kunnen zetten met one-shot brass samples, maar solistische partijen zoals in spectro (sax) zijn idd loopjes. 't Zou een beetje afdoen aan de track als ik een cheap GM soundje zou gebruiken toch? Tja, en anders zou ik zo'n een track gewoonweg niet kunnen maken. Voor de rest zijn het geknipte drumloopjes, VST's en wat Sfx.

Re: Re: soundtrack

Re: Re: soundtrack

Origineel geplaatst door Rino
Er zitten natuurlijk een paar bewerkte loopjes in; met blazers in je track is het of live of samples, maar voor de rest is het zoveel mogelijk eigen makelij. Drums, bass, Hammond, Rhodes etc...

wees eens wat duidelijker, heb je nou zelf ingedrumd, ingebast hetgeen knap zou zijn
of heb je zelf drumtrax gemaakt met acoustische drumsamples/basstrax met acoustische samples
hetgeen ook knap zou zijn (tav de drumtrack that is)

chill

edit/ oke je had het al uiteengezet/opgebiecht toen ik het bovenstaande typte/edit

Back