2 (bijna) Synthloze tracks...

Origineel geplaatst door Rino

Ik moet bekennen dat ik wel gebruik heb gemaakt van loopjes. Zoals ik volgens mij hier boven al vermeld heb moet je bij blazers het óf live doen, óf samples gebruiken.

Daar heb je ook eigenlijk wel gelijk in. Het beste geluid voor een saxofoon wordt gemaakt door een saxofoon. Het beste geluid van een viool wordt voortgebracht door een.....viool....
In zulke gevallen zou je wensen dat je ieder instrument kon bespelen (wel in een kastje het liefst)
Hoewel ik in sommige gevallen een kunstmatig instrument mooier vind dan het origineel. Een viool bijvoorbeeld enkele noten pitchen is onnatuurlijk voor de violist maar voor een moderne musicus voor het zelfde geld een inspiratiebron.

Origineel geplaatst door Rino

't Zou een beetje afdoen aan de track als ik een cheap GM soundje zou gebruiken toch? Tja, en anders zou ik zo'n een track gewoonweg niet kunnen maken.

Dat klopt...het gaat erom hoe je uiteindelijke compositie er uit gaat zien! In jou geval lijkt me dat een dikke voldoende!!
Ik ben benieuwd naar je volgende tracks!

mooi :okdan:

fijn om weer eens gespeelde muziek te horen. geluid is ook zeker in orde; ik had per ongeluk een gain op +10db of zo staan, en overstuurd klonk het NOG beter :D

maar... niet dus begrijp ik? met "(bijna) geen synths gebruikt" bedoel je... vooral samples gebruikt? :confused:

Re: Re: Re: soundtrack

Re: Re: Re: soundtrack

Origineel geplaatst door chilistein
wees eens wat duidelijker, heb je nou zelf ingedrumd, ingebast hetgeen knap zou zijn
of heb je zelf drumtrax gemaakt met acoustische drumsamples/basstrax met acoustische samples
hetgeen ook knap zou zijn (tav de drumtrack that is)

chill

edit/ oke je had het al uiteengezet/opgebiecht toen ik het bovenstaande typte/edit

Kan je geposte drumtrack nu even niet luisteren..

Wat betreft de drums. Bij een track is het een gerecycled big beat loopje, bij de andere twee een aantal gelayerde loopjes met af en toe een eigen invulling (ook met recycle).
De bass komt uit Trilogy, orgeltje uit de B4, de Rhodes uit de NI Elektrik Piano en brass zijn samples. Als ik nog iets vergeten ben mag je 't vragen.:)

Back