Origineel geplaatst door dweezil
Laat je niet verleiden om zogenaamde NOS of New Old Stock buizen te kopen. Dit zijn buizen die Zg in de hoogdagen van de buizen techniek geproduceerd zijn ( jaren 50-60) en nooit verkocht zijn. Maar meestal zijn dit oude partijen van bedenkelijke kwaliteit, en die 30 40 50 in bedenkelijke omstandigheden "opgeslagen" geweest zijn(Dikwijls in een vervallen magazijn en net niet naar het stort vervoerd).
Bottom line is koop degelijke buizen van een gekend merk dat nu nog produceerd, en denk er aan dat over het algemeen het effect van buizen vrij subtiel is. Tenzij je ze in een marshall met alles op 11 een flinke rammeling aan het geven bent,of je over extreme compressie instellingen spreekt, is het verschill tussen een gewone compressor en buizen compressor zeer klein. [/B]
Ik had hier ook een vraag over, op de volgende site http://www.keyboardpartner.de/hammond/t-mod-skill4.htm staat een voorversterker voor een hammond beschreven, nou zou ik zoiets graag zelf bouwen.
Maar het gaat dus wel om oude buisjes, zijn die betrouwbaar genoeg of zeg je niet doen?
(ik heb trouwens geen T-serie zoals op de site maar een X5)

Misschien een beetje off-topic gezien de eigenlijke vraag maar goed. Ik vond het in ieder geval interessant en toch wel relevant gezien sommige opmerkingen in deze thread.