Trance classics thread

Nie echt trance, maar:

de 1e drie nummers van Sven Väths CD: 'Accident in Paradise'

ruim een half uur :halleluja !!

Classic? Roger Sanchez,another chance stipt op nummer 10,geen trance maar dit nummer bezorgt me nog steeds weer dat gevoel! blijft een super nummer in mijn ogen.

RMB - Chakka Chakka
Astral Projection - Kabalah
Yves de Ruyter - The Rebel

en niet te vergeten:

junk project control
push universal nation

misschien geen officiele klassiekers, maar voor mij toch zeker wel :P

als ik deze hoor krijg ik gelijk zin in de zillion :P

Universal Nation en dan de dumonde remix.... erg lekker.

Natuurlijk DUmonde's - The Light

.. nog een onmiskenbare classic die gisteren tussen het ouwe vinyl vandaan wandelde:

The Infinity Project - "Hyperactive" (Atmosphere rec / 1991)

door Graham Wood & Raja Ram, 2 trance pioniers, en ouwe rotten die aan ht eind van de 60s begonnen met muziek maken, en later aan de wieg stonden van oa TIP records (nu TIP World), Flying Rhino rec, Twisted records en een flinke reeks releases, en later apart verder gingen, Raja samen met Simon Posford als Shpongle , en Graham solo als Blowfish.

Samen met The Overlords (later: KoxBox / Saikopod), Astral Projection en iedereen naast Caspar Pound bij Rising High Records, de absolute top der trance:pioniers. Later kwamen daar uiteraard ook labels als Harthouse en Superstition bij (die laatste vooral voor de clubbi peoples) en vanaf daar ontstonden de breuklijnen: hardtrance, clubtrance, goatrance ... tot en met de 21e eeuw en nu hebben we reclame op tv met """trance""" en gratis strandfeesten op Copacabana met dj Tiesto, gesponsord door Nokia...

tsja, de discussie over "voor of na 1998" ... da's een einde zonder gebed .. ik ben ook pas James Brown gaan luisteren nadat ik alle Public Enemy teksten uit mijn hoofd kende .. geheid dat er een hoop mensen zijn die zich door bijv. Tiesto of Ferry voor het eerst de oren hebben laten wassen, en voor die tijd nog nooit 'The Age of Love' hebben ervaard op volle feeststerkte .. bottomline: je moet toch ergens beginnen :D

... maar goed, de hamvraag aan jullie:
waar komt de term "trance" dan toch vandaan?
i know .. do u!?

emmanuel top = top!

Acid phase! das 1995 dacht ik....mazzo trance noem ik het maar....DJ Cellie!!!!

die boapoa's in die track, zijn dat toevallig 303 lijnen? :)

nieuwe trance: Arrakis met Airaforce...... [edit] Vizion, je bent me voor, ouwe cross-knaller [/edit]

Der dritte raum - Hale -bob!!!

Origineel geplaatst door divinio
Chris Raven - I know you love me too (Van Bellen remix)

:okdan:

Ik ken die als San- I know..... vette track...

Origineel geplaatst door Satyr

... maar goed, de hamvraag aan jullie:
waar komt de term "trance" dan toch vandaan?
i know .. do u!?

... Ik heb wel eens gelezen dat dat kwam omdat mensen op feesten in een 'trance' kwamen door de muziek, maar dat zou het net zogoed niet kunnen zijn: de media verzint wel meer over electronische muziek ;).

Origineel geplaatst door Bubbles
de media verzint wel meer over electronische muziek ;).

idd - dont believe THEIR hype :D dat geldt voor 'alle' muziek .. afhankelijk van waar je op staat afgestemd.

waarom trance trance heet >> Caspar Pound heeft zich ooit laten ontvallen,
dat het overmatig frequent gebruik van de transpose functie hem het idee gaf
de muziek, die hij toen maakte, "trance" te noemen.

.. en toen daar later nog een overstuurde arp bovenop kwam, werd dat gelukkig geen "arptrance" oid ,
maar k&K "goa".

Dit moet één van de aller eerste Trance liedjes zijn die me zin gaven om uit te gaan...

Movin' Melodies - Party -1993

Ik was toen nog maar 17 maar die cassetjes van de clubs waren toen vol met van deze hits...

Misschien ken je hem wel hoor.. "P.A.R.T.Y.T.I.M.E. Party time in the place to be"

ik was toen 15 (in '93).... mijn broer was "in to" the mazzo en ik "in to" Hardcore...Lenny Dee!

gamen op de amiga en beuken op de speakers!

nu weer 1-tje van mij:

Kai Tracid....... die heeft ook wel klassiekers gemaakt....

of Humate...

Back