Hoe moet ik Virtualizer aansluiten

Sneezer

Nieuwkomer
Ik heb een UB802 mixer van behringer(http://www.feedback.nl/nieuw/png_cache/YmVocmluZ2VyLXViODAyMzUwMzUwNTBmZmZmZmY=.jpg)
En een B-1 Microfoon ook van behringer
en ik wil daar graag mijn Virtualizer® Pro DSP2024P(http://www.feedback.nl/nieuw/png_cache/YmVocmluZ2VyLWRzcDIwMjRwMzUwMzUwNTBmZmZmZmY=.jpg)
Ook van behringer Aan toevoegen maar ik zou niet weten hoe je dat moet aansluiten
ik heb nu mijn microfoon naar de input van mijn virtualizer en van de output weer naar me mixer gewoon in de XLR
maar hij doet het niet dus het zal vast wel verkeerd zijn
kan iemand me helpen ALSTUBLIEFT !! :halleluja

[Zie onder]

1] FX-send van mixer naar (mono) in van EFX-bak (rode pijl)

2] Stereo-uit van EFX-bak naar 'Stereo Aux Return' van mixer (groene pijlen)

Maar je kan ook de Mono-out (meestal de Linker-out) van de EFX-bak naar de Left/mono ingang bij 'Stereo Aux Return'.
Je gebruikt dan je EFX-bak mono. Even testen hoe je 't mooist vindt: Mono of Stereo.

3] Microfoon/Synth/whatever aansluiten op 1 van de kanalen van je mixer.

Als je 'm zo aansluit kan je 't effect met de rode knopjes (zie roze pijl) per kanaal regelen qua 'sterkte'.

Attachments

• setupje.jpg
    setupje.jpg
    34,7 KB · Bekeken: 735
Hier met achterkant van Virtualizer + microfoon.

Dit is 1 mogelijkheid om 'm aan te sluiten, wellicht zijn er nog andere manieren.
Als je 'm zo aansluit kan je de effecten van de EFX-bak op alle dingen gebruiken die je aansluit op je mixer.

Maar je zou 'm ook aan moeten kunnen sluiten zoals je geprobeerd hebt: Microfoon>>EFX-bak>>Mixer.
Dan kan je de effecten alleen gebruiken over de microfoon.

Het zou kunnen dat het signaal te zwak is van de microfoon om rechtstreeks zo de EFX-bak in te laten gaan (je hoort vrijwel niks), maar dat kan ook iets met instellingen te maken hebben..

Ik ken de Microfoon en de Virtualizer niet zo goed. Staat misschien iets in de gebruiksaanwijzing? (zijn evt. op de Behringer-site te downloaden).

Succes, iig.

Attachments

• setupje 2.jpg
    setupje 2.jpg
    49,1 KB · Bekeken: 723
die virtualizer is wel een ongeloofelijke ruisbak, als je in dat prijzensegment bezig bent, had je beter een alesis midiverb IV gekocht, die ruist veeeeeel minder en kost ongeveer evenveel.

Die van mij ruist bijna niet :erm:

Ik heb een slechte 8o)

Leuk ding toch die Virtualizer pro, heel veel voor weinig € .... prima, zeker om te leren. :geslaagd:

Geen zever... die van mij ruist echt niet meer als m'n ander low buget spul,,, bv. lexicon mpx110.

Back