welke effecten bak? Of toch een sampler.

Bobo Socka

Ingeburgerd
Wie o wie kan deze leek helpen met het volgende.
Ik ben in het bezit van een roland MC-505 om te beginnen met het maken van muziek. Ik ben al DJ en draai Hardhouse, voor degene die niet weet wat dit is zoek maar eens bij kazaa op Tom Harding of dj Dana. De kicks die ik uit me 505 krijg zijn voor deze muziek te soft. Ik zoek dus een effectenbakie om mijn kicks harder, zwaarder, groover te laten klinken. Weten jullie welke bak ik hiervoor nodig heb. Ik het het leifst zo’n 19” bak waar 4 lossen effectenbakken in zitten (quadraverb ofzo). Ik weet echter niet of je met zo’n bak wel een vette kick kunt creeren. Een kameraadje heeft een S3000 en daarmee maakr hij wel vette kicks. Ik zoek een bakie van rond de 2 a 300 euro (2de hands). Ik kan wel gelijk een s3000 kopen maar dan zie ik door de bomen het bos nie meer, en k heb me handen al vol aan cubase en me 505.

Alvast bedankt !!!!!!!

ik zou gewoon een sampler kopen....echt waar.... daar heb je veel meer aan dan aan een effectenbak in jou geval...

Olaf

Ik zou ook voor een sampler gaan. Dn heb je natuurlijk wel wat drum samples nodig maar die zijn overal wel te krijgen. Als je geen sampler wilt kan je ook overwegen om een drum module aan te schaffen. Voor hardhouse is een Jomox Airbase99(module) of Xbase09(met sequencer) wel geschikt vind ik.

Waarom niet een externe drummodule (die wel reeds over de gewenste klanken beschikt), keuze genoeg denk ik.

Bv een TR-808 of een sampler die aangestuurd wordt door je MC-505.

ik denk dat een 808 niet ists iswat hij zoekt. en ook iets boven zijn budget

Als effect zou ik voor een compressor gaan. Er van uitgaande dat je al een goed mengpaneel met EQ ed hebt.

Anders idd de Jomox Airbase of een sampler.

Mits je met hardware ipv software wilt werken.

Software is niet vies ofzo. Als je weet waar je mee bezig bent kunnen de resultaten verrassend 'echt' ;) klinken.

maar als ie z'n originele kicks echt wil oppeppen met flink wat sub-laag dan kan ie beter een bass-expander eroverheen gooien, zo'n boombox achtig ding...

zaken als reverb of chorus toevoegen aan je kick is niet echt aan te raden volgens mij... wordt het een beetje wollige wazige boel van...

Get the 909!!!!

Ok beetje duur das waar misschien een Xbase of Airbase idd?

Compressor is ook nodig als je echt van die strakke kickjes wilt!

wat dacht je van de kicks uit rebirth? kan je zo met rewire in cubase mee laten lopen. heerlijk om een beetje te experimenteren met je softsynths..en lekker lomp te maken.

kicks uit software is prut is mijn mening, geen dynamiek en diepte... kheb uit nood daarom maar een xbase gekocht :)

Origineel geplaatst door krz
kicks uit software is prut is mijn mening, geen dynamiek en diepte... kheb uit nood daarom maar een xbase gekocht :)

ok off topic (sorry)

bevalt ie?

PB me anders :) ben erg benieuwd!

Verassend veel antwoorden, het lijkt wel of mijn 505 nutteloos is. Ik kan zeker het beste alleen sounds ipv drums uit me 505 halen.
Ik zei kom ook vaak compressor tegen als antwoord, wat doet dat ding precices en en maakt het veel verschil ????

Om even terug te komen op mijn budget:
Ik kan zo een S3000 kopen, dat is het niet. Maar ik wilde eigelijk eerst het onderste uit me 505 halen voordat ik andere apparatuur koop. Of is dit volgens jullie niet aan te raden ????

Greetzzz Bobo Socka !!!!!!!

Origineel geplaatst door Bobo Socka
het lijkt wel of mijn 505 nutteloos is. Ik kan zeker het beste alleen sounds ipv drums uit me 505 halen.

Alhoewel ik zelf geen grooveboxman ben, denk ik wel dat de MC-505 een goeie bak is hoor, dus zeker niet nutteloos.
De MC-505 heeft trouwens 6 uitgangen. Zo kan je bv je drumgeluiden (die net een beetje umpf missen) 'aandikken' met een externe fx unit.
Je kan dus gerust je trouwe metgezel blijven gebruiken. Dus je eigen voorstel (een fx unit) is zo gek nog niet.

Welke fx unit? Er is op het forum al heel wat gepraat hierover.

Compressors
Drums en effecten

Aardig wat leesvoer denk ik ;)

K denk dat een sampler een goede uitkomst is, maar na veel gelezen te hebben denk ik dat een compressor echt noodzakkelijk is. Zit dit ook al in de sampler??? En welke sampler ??? Volgens mij is er alleen keus uit akaai en emu. K denk dat ik een akai neem 5000 of 6000. De meeste die ik ken hebben allemaal akai dus das wel makkelijk.

Een korg elektribe ES sampler misschien ? Geeft ook een beefy sound en is iets toegankelijker dan een volwaardige sampler.

En een goede compressor natuurlijk. Misschien dat je met alleen een compressor al wonderen kunt doen met de kicks uit je mc505.

Nou als ik iets koop koop ik het gelijk goed. Dn spaar ik eventueel wel door. Niet dat ik eerst 500 euro uitgeef en dan na een jaar een nieuw apparaat moet kopen en vervolgens krijg ik nix meer voor me oude bak terug.

EEN GOED BEGIN IS HET HALVE WERK !!!!!!!!!!!

Is misschien wel zo, maar een peperdure sampler kopen en er dan alleen maar kicksampletjes inladen is ook niet de manier he... Die korg ES lijkt me zowiezo wel heel erg bruikbaar als drumsampler.

Koop dan maar eerst een compressor (of leen er een) en kijk of je dan misschien toch tevreden bent over je kicks.

Is het niet zo dat als ik een sampler koop ik er meer uit ga halen dan alleen drumsamples ???

Wat haalt de rest eruit ?? Zoals ik lees is de sampler het hard van de/een studio.

kan ik mijn geluiden uit de 505 ook samplen en bewerken.

Back