welke effecten bak? Of toch een sampler.

Hier is geen touw aan vast te knopen. Iedereen loopt van alles en nog wat door elkaar te roepen maar het is maar aan de lezer om er uit te vissen wat nou belangrijk zou kunnen zijn.

En over het aanraden van de EMU, het staat er echt wel hoor.

En software compressie is ook compressie. Ook al gebruik je het om de sample te editen en dan in je sampler te douwen. Dat gaat prima als je computer kan babbelen met je sampler.

Maar als je vervolgens die kick gaat mixen met andere geluiden uit de sampler dan gaat de hele mix naar de kl*ten. En heb je aparte outputs nodig om het wat makkelijker te mixen.

Maar je hebt een 505 en een sequencer (computer) en geen (goede) mixer. Koop je daar een sampler bij en dan?
Je kunt er ontzettend veel uit halen da's zeker waar. Maar dan zul je wel heel goed moeten omgaan van de sampler. En dan heel vaak het onderste uit de kan halen van het 'bakkie'.
Maar dan heb je wel het nadeel dat alles hetzelfde klinkt en de mix altijd een claustrofobisch effect houd. Voor live optreden kan dat wel want dan maakt het ook weer niet zoveel uit.

Als je het los mixed met meerdere outputs hou je gewoon meer ruimte over om de geluiden goed in de mix te zetten.
Dan kun je er ook losse effecten en compressie bij gebruiken en ook andere synths makkelijker met elkaar mixen.

En kort samenvattend:
Een sampler is een all-round apparaat waar je heel veel mee kunt, maar zoiets los gebruiken is wel erg kaal.

Eeeuhm, correctie socaboy, ik heb ook een mc307 en daar komen WEL vet klappende hardhousekicks uit, de drumsets uit de 307 zijn namelijk vele malen uitgebreider dan die uit de 505. Anyway, als jij een klappende hardhousekick wil raad ik je aan een compressortje te kopen je kick door een apparte output te sturen, naar die compressor dus, en lekker laten zuigen dat ding! Kan bijna niet mis gaan, en financieel gezien kun je geen hele erge stoot oplopen door het kopen van een compressor (behringertje ofzo).

succes

hm ja...ik weet niet precies hoeveel verschil er zit tussen MC 505 en MC 307 qua drumsounds maar ik wil best morgen een vette hardhouse kick + bassline uit de 307 persen hoor ;)

waarom de MC505 verkopen? is toch een prima hardware sequencer, soundsource en sketchpad? koop er een sampler bij (veel samplers hebben compressie als intern effect) en dan moet je een heeeeel eind verder komen.....
mijn advies: verkoop je MC505 NIET (tenzij je er echt niet mee overweg kunt als sequencer) en koop er een sampler bij.....

qua sampler: bij EMU heb ik altijd het volle warme amerikaanse film-sound gevoel, en dat associeer ik niet direct met hardhouse....dus zou ik eerder naar ofwel een Akai of een yamaha kijken.....

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
qua sampler: bij EMU heb ik altijd het volle warme amerikaanse film-sound gevoel, en dat associeer ik niet direct met hardhouse....dus zou ik eerder naar ofwel een Akai of een yamaha kijken.....

Olaf

Dat lijkt me niet echt waar, er zijn genoeg hardhouse (en andere dance stijlen......zaols veel Drum & Bass producers) producers die OOk met een emu werken.........

Ik zal eens een zoektocht doen.......
:smeris:

Zitter er in samplers, compressor effecten ?? Hmm mdat klinkt als muziek in de oren......

weet iemand hier meer over, welke samp ???

niet te lui nu! ;) pak www.google.com of www.sospubs.co.uk en gebruik daar de zoekmachine....surf naar akai, emu en yamaha, en bekijk de specs en de reviews.....

Origineel geplaatst door Bobo Socka
Zitter er in samplers, compressor effecten ?? Hmm mdat klinkt als muziek in de oren......

weet iemand hier meer over, welke samp ???

Mijn Emu, heeft een compressor functie.....waarmee je je beats bv dikker kunt maken. Maar ik heb daarnaast ook een composer pro van behringer & die gebruik ik liever.

Je beats vetter maken en knallender doe je inderdaad met een compressor. Een stukkie equalizen wil ook nog wel helpen, vooral om te voorkomen dat ze de andere sounds in de weg zitten.
Subharmonische dingen zou ik lekker vergeten, dat brengt met zo'n kick alleen maar rommel in je mix.

Kijk ook eens naar een kick die wat hoger gestemd is. Dat klinkt misschien minder heavy, maar kan wel harder knallen !

verder weet ik niet helemaal precies wat voor kick er in de hardhouse wordt gebruikt, maar misschien helpt het ook als je de inputs van je mengtafel een tikkie overstuurt ...

Paul.

Back