rompler achtige softsynths

bobaphat

Ouwe rot
Ik vroeg me af, zijn er al goeie softsynths die de hetzelfde princiepe hebben als de romplers ala JV1080, K2000 Korg, Motif, Zijn er dergelijke softsynths met piano's strings, etc sample based???

Zoja welke en wat zijn aanraders??

Steinberg Hypersonic Meest gebruikte softwarerompler in mijn studio. Erg makkelijk en simpel te gebruiken. Met fijne FX controllers voor filters/effecten

Je hebt ook nog van Korg een sofstynth die rompler achtige mogelijkheden heeft, ik weet effe niet welke dat precies is.

Zijn er trouwens geen additieve synthese softsynths?

Origineel geplaatst door Flesje
Plugsound van Ultimate sound bank heb je ook nog.
Betaalbaar en klinkt best goed vind ik. check de demo. :)

hiervan heb je zelfs een freeware-versie

stond een tijdje geleden op een interface-cd

Sampletank is ook een mooie VSTi geladen vol alledaagse sounds
Ultra Focus is een goeie rompler met mooie synthsounds, grote uitgebreide library

Zijn er trouwens geen additieve synthese softsynths?

ZynAddSubFX heeft een additieve synth, een subtractieve synth en een pad synth ineen (en tegelijk te gebruiken). Helaas is net de VSTi teruggetrokken omdat die niet helemaal stabiel was, maar de stand-alone is er nog wel. Ik gebruik 'm zelf op Linux dus geen idee hoe de Windows-versie het doet. Oja, even door de bijbelteksten heen kijken :D Maar ja, het halve forum zit toch al op herejezus.nl...
En gratis.

de Hypersonic is wel ok, je moet ervan houden maar de basis patches zijn de moeite waard! De piano's zijn erg lekker de drum wat beperkt maar goed!

E-MU

E-MU

De Proteus- en Emulator kaarten voor de PC zijn denk ik goede voorbeelden. Ben zelf een Mac gebruiker dus heb er niets aan, maar iemand anders die er ervaring mee heeft.

volgens mij krijg je veel waar voor je geld.

Ik schop deze even omhoog :D

Ik ben ook op zoek naar een softwarematige rompler. Ter vervanging van mijn (al een tijdje geleden verkochte) JV2080.

Het enige wat ik eigenlijk kan vinden is Hypersonic. Ik heb deze al eens beluisterd, maar ik wil graag wat meer vergelijkingsmateriaal.

Atmosphere etc is niet de bedoeling, dat zijn VSTi's die gericht zijn op 1 genre/type sound (in dit geval pads/strings). Ik zoek echt een alles-in-1 ding, het hoeft natuurlijk niet 10Gb piano's te hebben enzo, maar wel een beetje overtuigend.

Iemand nog suggesties?

Voor dat geld heb je idd bijna een motif rack.

Maar dat is dus alleen voor de mac begrijp ik????

Leuk al die mega DVD pakketten met keivette sounds.
Gigabytes aan hochwertiges gesampelde synthesizers.

Wat sampelen ze dan?
Yep, analoge bakken en romplers.
Oftwel luchthandel.
Dat zijn helemaal geen romplers, dat zijn samplelibraries voor mensen met teveel geld vind ik.

Wavestation Legacy, Absynth, Neuron en Luxonity vind ik wel voorbeelden van romplers die goed tegenwicht kunnen bieden aan oude tweedehands romplers. En dan zijn er nog heel wat extra softies waarbij je als je wilt je eigen waveforms bij kan gebruiken.

Attachments

• ravity_small.gif
    ravity_small.gif
    15,4 KB · Bekeken: 108
Back