[Roland] MC-303 probleem...

GuidoR

Turning knobs, heating pads
Ik heb een probleem met mijn 303... I haat die bak eigenlijk maar goed.

Het volgende:

De mc303 reageerd op ieder midi kanaal waar ik iets doorheen stuur.

Hoe kan ik dat uitzetten? Hoe laat ik de mc303 bijv alleen reageren op midi kanaal 1 en de rest van de midi kanalen doorsturen naar de midi out?

Thanks

Jah dat weet ik maar dan reageert ie nog steeds op alle midikanalen

Forget it SticKX! Ik heb ook een MC, maar het is gewoon NIET mogelijk om midikanalen 'uit te zetten'.. Ik heb mijn hoofd daar ook al meerdere malen over gebroken, maar het kan niet!
Daar heb je vooral last van (jij dus ook begrijp ik) als je meerdere apps aan 1 midichaiin hebt hangen, met meerdere midikanalen. Dan gaat de MC vrolijk piepen op ELK midi-noot commando op ELK midi kanaal (1-16)!!!
Zeeeeer irri, het verplicht je de MC op 1 enkel midikabeltje te hangen! (dat doe ik nu dus ook)

Uiteraard heb ik het zelfde probleem..... en dus omdat het apparaat alleen maar omni mode aan kan heb ik hem op een compleet apparte MIDI output zitten en verder zit er dus helemaal niks op die output zodat je de volle 16 kanalen kunt gebruiken van de bak zonder dat andere bakken er doorheen lopen te blehren....

Ik zet hem dus ook altijd in MIDI modus .... ([Play Mode] ingedrukt houden en dan Power on)..... dus dan werkt alleen nog maar de volume knop.... en das zwaar klote, maar wat moet je dan????

Op het andere draadje hebben ze het over een AMT8 ertussen.... maar goed.... vrij dure oplossing..... tis jammer dat het niet anders kan of wel?????

Is de 303 niet te modden zodat het wel kan wat je wilt???

*zucht*

CP

Origineel geplaatst door Cubik_Planet
Is de 303 niet te modden zodat het wel kan wat je wilt???

*zucht*

CP

I'm afraid not.. Ik heb eens een zoektocht gedaan op internet naar dit feitje maar no-go.. Veel te ingewikkelde IC's intern om er echt wat mee te kunnen zonder dat je dat ding sloopt..

Samen uithuilen dan maar? =(

Maar die AMT kan dus midikanalen wegfilteren of blokken? Handy! Ik heb nu een MIDIsport USB 4x4 maar die kan dat niet zonder compu (nooit geprobeerd, maar moet het ook kunnen denk ik, patchen dus)

Ik heb wel iets anders, namelijk een berg ruis op de uitgang van MC daar word je helemaal eng van! Zucht, nix aan te doen ook?

Arv

Ohhh, ik dacht dattie in module mode wel netje op 1 kanaal reageerde... Nou snap ik weer waarom ik dat ding weg gedaan heb. ;)

Nergens een sysex string die hem op omni off zet?

Origineel geplaatst door Arveyman

Maar die AMT kan dus midikanalen wegfilteren of blokken? Handy! Ik heb nu een MIDIsport USB 4x4 maar die kan dat niet zonder compu (nooit geprobeerd, maar moet het ook kunnen denk ik, patchen dus)

Ik heb wel iets anders, namelijk een berg ruis op de uitgang van MC daar word je helemaal eng van! Zucht, nix aan te doen ook?

Arv

Ik heb ook een MIDISport..... wist niet of dat het eventueel mogelijk zou zijn om kanalen daarmee te kunnen filteren..... dat zou natuurlijk ook een oplossing zijn.....

Oh en ja.... ook ik heb een berg ruis op de uitgang van de 303 zitten......misschien een Dobly kastje ertussen om dat een beetje uit te filteren??

CP

Jah zwaar irri, ik ga dat ook ff proberen...

Hoe kunnen ze in het #$%^naam in hun hoofd halen om dat zo ingewikkeld te maken, ze zijn niet goed wijs daar bij roland :)

Origineel geplaatst door STicKX
Jah zwaar irri, ik ga dat ook ff proberen...

Hoe kunnen ze in het #$%^naam in hun hoofd halen om dat zo ingewikkeld te maken, ze zijn niet goed wijs daar bij roland :)

hahaha, het is denk ik niet zozeer dat het moeilijk is maar dat ze het gewoon niet (midi) geimplementeerd hebben! ;) da bastards!

*D

Funxiun de beste!!!!!

Maar eh, i hate to be a sysex no-no maar hoe moet je dat ook al weer zenden?

Origineel geplaatst door Arveyman
*D

Funxiun de beste!!!!!

:halleluja

We zijn er om elkaar te helpen nietwaar? :kroon:

Maar eh, i hate to be a sysex no-no maar hoe moet je dat ook al weer zenden?

Tja, dan moet je eerst ff vertellen welke sequencer jij gebruikt.
Ik kan je het alleen vertellen hoe het in Cakewalk 9 zit.
Met andere sequencers heb ik (nog) geen ervaring.

R.

Ik heb Logic en Cakewalk heb ik ook nog wel ergens op CD (om te proberen). Dus als je in het kort weet te vertellen hoe je dat in Cake deed ben ik 1 happy person!

Back