Opleiding voor (R&B) sound engineur/producer?

Origineel geplaatst door Stanza
Is dit tegen mij?

Ik maak me eigen beats, schrijf me eigen teksten, ect.. heb geen hulp van een ander daarbij nodig bijvoorbeeld zoals die mensen van idols (om te :r)
ik vindt iemand nep (zoals vele van idols) die het maar voor hun neus gepl**rd krijgen en het een beetje veranderen en uitbrengen..
Ik denk dat keyboardles wat beter voor me zal zijn :D m'n moeder had het daar ook al over. ik heb een paar dagen geleden voor het eerst achter een keyboard gezeten en ik kan nu al de notenbalk (een beetje) en ik kan ook al een paar liedjes.. :dj:

Je had nog nooit achter een klavier gezeten???

Joh, jij moet gewoon lekker zelf wat in elkaar gaan zetten, een uurtje keyboardles per week nemen en dan eens kijken of je muziek maken echt leuk vind, of je een beetje talent hebt en dan heel misschien kan je nog wel een vervolgcursus doen...

Origineel geplaatst door Stanza
Is dit tegen mij?

Ik maak me eigen beats, schrijf me eigen teksten, ect.. heb geen hulp van een ander daarbij nodig bijvoorbeeld zoals die mensen van idols (om te :r)
ik vindt iemand nep (zoals vele van idols) die het maar voor hun neus gepl**rd krijgen en het een beetje veranderen en uitbrengen..

Let op dat die aangeboden opleidingen een heel eind hierop gericht zijn. Je wordt er klaar gestoomd om in de wereld van Idols de juiste knoppen in te douwen en je bek te houwen. Doe gewoon keyboardles en maak goeie liedjes, dan kom je een stuk verder. succes...

Origineel geplaatst door falafelbiels
........Je wordt er klaar gestoomd om in de wereld van Idols de juiste knoppen in te douwen en je bek te houwen. ...

Precies, je leert er de techniek aan maar de creativiteit moet uit jezelf komen :peukie:

een specifieke rnb opleiding bestaat gewoon niet. Verdiep je wat in hiphop en leer skratchen ofzo. Leer wat piano spelen, zoek een hete negerin met een soulstem en je bent vertrokken ;)

Origineel geplaatst door trash
Heb funk in je botten en geen hout,dan komt alles op zijn plaats

Word!

:D

Origineel geplaatst door ikke
een specifieke rnb opleiding bestaat gewoon niet. Verdiep je wat in hiphop en leer skratchen ofzo. Leer wat piano spelen, zoek een hete negerin met een soulstem en je bent vertrokken ;)

Hiphop is toch wel wat anders dan R&B. Voor hiphop mot je toch wel de juiste skills hebben.:yamaha:

Verhuis naar Amerika en begin helemaal overnieuw.... Je kunt het beste in detroit gaan wonen:D

( als ik de ballen en het geld ervoor head gehad had ik dit al lang gedaan):smeris:

Origineel geplaatst door kees52
Verhuis naar Amerika en begin helemaal overnieuw.... Je kunt het beste in detroit gaan wonen:D

( als ik de ballen en het geld ervoor head gehad had ik dit al lang gedaan):smeris:

Ik ben benieuwd hoe lang je het in detroit vol zal houden:D
Fijne zomerse stad is dat,met bloeiende industrie,veel werk,geen racisme:D

Rnb is pop muziek (met een hoofdletter P). Het is nog niet voorbij gevlogen, maar leer je dat niet op de Rockacademie in Tilburg?

Maar als het om de techniek gaat, kan je dat ook zelf leren.

Als het om de kunst/muziek gaat, dan zie je het allemaal teveel in hokjes... je moet dat breder gaan zien.

just my 50ct :engel:

Back