[Trance] Alpha1 - To the Max

Alpha1

Lekker muzeik maken
Hallo mensen....,

hier een trance-track die ik met jullie durf te delen.
Er zijn een aantal zaken die ik aan deze track wel zou willen veranderen (vooral in het kader van de mastering en het afmixen)
Als je nog tips, op- of aanmerkingen hebt wat betreft de kwaliteit, de opbouw of de mastering dan hou ik me aanbevolen. Ik ben vooral geïnteresseerd in technisch georienteerd commentaar maar als je gewoon wilt zeggen dat je zin hebt om te gaan stappen na het beluisteren van deze track of dat je dit het zoveelste saaie trance-aftreksel vindt dan hoor ik dat "graag"

Alpha1 - To the Max

Alpha1

Laatst gewijzigd:
Klankmatig perfect! Prettige klanken, spannende elementen. Alleen niet te lang laten voort borduren als er niks gebeurd. Vocal-shouts zouden het nog goed doen...

Voor de rest, je hebt er talent voor! Hier kun je de boer mee op!

:okdan:

Hoewel ik errug van compressie houd, ben ik van mening dat de trance flow in jouw trance track wordt verdiscoot. Misschien iets (veel) minder op de compressie en iets (veel) meer op de diepte in de sound?

Alvast bedankt voor de reacties,

jgeers01,
zou je me misschien een voorbeeld kunnen noemen waarbij jij vindt dat het iets te lang voortduurt?

Mad Dan,
Daar zit wat in. Dat is bij mijn tracks vaak het probleem....hoe krijg ik diepte?
Ik denk dat ik inderdaad bij de mastering teveel compressie heb gebruikt, (hoewel het voor mijn gevoel wel lekker klinkt)
Heb je misschien tips hoe ik er wat meer diepte in kan gooien? Ik heb wel het gevoel dat wanneer een track diepte mist dat ik dat probeer te compenseren met compressie. Delay en reverb is al volledig benut voor mijn gevoel. Dan kom je toch weer uit bij het voldoende afmixen en equalizen lijkt me?

A.

Tja, goed punt. Ik heb hier een beknopte beschrijving van compressie technieken, maar het lijkt me niet direct dat je een gebrek aan kennis hebt. Er staan nog diverse andere tutorials die je wellicht van pas komen, en dan vooral die over eq skillz. Hoe dan ook denk ik dat je meer dat solide moet loslaten als je trance wilt maken. Geluiden harder durven hebben en daardoor qua melodieuze groove het geheel bereiken dat je nu naar de achtergrond drukt. Door overmatige compressie krijg je een voorstuwend accoord wat voortkomt uit het platgedrukte geheel. Probeer het eerst eens zonder compressie, misschien kan ik je dan een beter trance georienteerd advies geven...

For what it's worth.... ik vond het een lekker nummer! Genoeg afwisseling, kleine details, opbouw oké, beat klinkt lekker.

Groetjes van Rudo

Origineel geplaatst door Rudo
For what it's worth.... ik vond het een lekker nummer! Genoeg afwisseling, kleine details, opbouw oké, beat klinkt lekker.

Groetjes van Rudo

Voor mij is dat wel iets waard! Elke op- of aanmerking, aanwijzing of afkraking is welkom.

Thanx voor je reactie in ieder geval!

Origineel geplaatst door Mad Dan
Tja, goed punt. Ik heb hier een beknopte beschrijving van compressie technieken, maar het lijkt me niet direct dat je een gebrek aan kennis hebt. Er staan nog diverse andere tutorials die je wellicht van pas komen, en dan vooral die over eq skillz. Hoe dan ook denk ik dat je meer dat solide moet loslaten als je trance wilt maken. Geluiden harder durven hebben en daardoor qua melodieuze groove het geheel bereiken dat je nu naar de achtergrond drukt. Door overmatige compressie krijg je een voorstuwend accoord wat voortkomt uit het platgedrukte geheel. Probeer het eerst eens zonder compressie, misschien kan ik je dan een beter trance georienteerd advies geven...

Mooie site trouwens......
Ik heb deze week lekker vrij dus ga ik daar morgen eens lekker snuffelen.
Ik vroeg me trouwens af, bij wijze van experiment of je iets kon zeggen over het origineel. Dat wil ik je wel sturen als je daar iets over weet te vertellen qua equalising....je lijkt me wel inhoudsdeskudig.
Ik kan je een url geven om het origineel te beluisteren? Als je alleen al kunt vertellen waar ik de accenten op zou kunnen leggen zou ik dat al erg interessant vinden.
Geen verplichting uiteraard!!

;)

Een lekkere track, met een goeie afwisseling.

Alleen ik ben wel van mening, dat deze track te lang duurt. Ik neem aan dat dit de "original mix" is, zou nog een soort van "radio edit" maken, van rond de 4 minuten. Om geconcentreerd 9 minuten lang te luisteren lukt helaas niet...

Succes verder!

klinkt goed!!

klinkt goed!!

Ik vind de track niet langdradig..lekker afwisselend en erg mooie synth geluiden..

Ik vind t nummer wel lekker breed klinken..

Dusss...ga zo door!!

Greetz n R-LAX

Klinkt goed, man. Kreeg af en toe rillingen over mijn lijf vanwege die mooie gelikte melodie lijn. :okdan:

Ik vind het een professionele track. Maar op dat gebied adviseer ik je nog 1 ding : laat het masteren. Het mist diepte en warmte en een beetje de midden frequenties.

(heb je dit gemaakt met een KS rack?.)

Vind hem uitstekend!. Ga zo door en wie weet......

Origineel geplaatst door Alpha1
Mooie site trouwens......
Ik heb deze week lekker vrij dus ga ik daar morgen eens lekker snuffelen.
Ik vroeg me trouwens af, bij wijze van experiment of je iets kon zeggen over het origineel. Dat wil ik je wel sturen als je daar iets over weet te vertellen qua equalising....je lijkt me wel inhoudsdeskudig.
Ik kan je een url geven om het origineel te beluisteren? Als je alleen al kunt vertellen waar ik de accenten op zou kunnen leggen zou ik dat al erg interessant vinden.
Geen verplichting uiteraard!!

;)

Dat kan altijd. Het lijkt me het handigst, echter, als je eerst ff een paar dingen checkt die ik geschreven heb. Wellicht vind je daar al wat je weten wilt. Luisteren naar je orgineel, prima. Stuur me maar een pee-emmetje...

Beste mensen..
iedereen die de moeite genomen heeft om te reageren alvast bedankt. Ik heb de url maar even verwijderd. Misschien trek ik nu de stoute schoenen maar eens aan en ga ik nog flink wat bijschaven om het nummer maar eens op te sturen.
Met de tips en het enthousiasme dat ik hier tegenkwam kan ik er wel weer even tegenaan!

Niet geschoten......
Wie niet w.....
Nee heb je, ja kun....

Mogelijk horen jullie hier nog wat van!

Thanx!:)

Back