Okee okee nog één keer dan:
Wat ik wel jammer vind vwb de Nord electro, en dat blijf ik vinden, is dat er zo weinig extra emulaties (of verbeterde) bij zijn gekomen. Alsof die piano-emulatie 'af' is... die kan wel beter naar mijns inziens.
1. De piano sounds in de Electro zijn eigenlijk "bonus" materiaal [maar als de jongens van Clavia doen wat ze me op de Messe verteld hebben, gaan ze de Nord Stage piano ook geschikt maken voor Electro-eigenaars dus dan is het piano gedeelte af, maar ja dan passen er wellicht minder instrumenten in het flashgeheugen] (nieuwe oplossing zorgt weer voor... nieuwe problemen?!

)
2. Ik (en veel Electro-ianen die ik ken) heb de Electro aangeschaft voor de Hammond B3, en die is dus echt het beste van alle Hammond klonen op deze planeet (zeker de meest draagbare) enne de Wurlitzer en Clavinet zijn echt geinig om lekker mee te spelen, maar toen ik de Electro kocht wist ik dat helemaal niet. Maar speelplezier daar draait het voor mij om.
3. Ik heb nu 3 verschillende Rhodes , een Wurlitzer, D6 en natuurlijk een B3 tot mijn beschikking die ik zonder problemen mee kan sjouwen naar repetities (als het moet op mijn fiets) Dat maakt mijn leven erg makkelijk. Om mijn goeroe Bert Smorenburg te citeren: "Yes that's what you want... You want an easy life!"
4.
Als je dan kijkt naar een andere product van Nord waar 3000 patches zo te downloaden zijn, dan kom je er kwantitatief best bekaaid af.
Andere patches nodig? gewoon op die drawbarknoppen duwen, een random drawbar registratie proberen, de ringmodulator aanzetten of de Rhodes wah wah-en tot de zon weer opkomt.... Trouwens as je een Rhodes of een Clavinet thuis hebt staan kan je immers ook geen patches downloaden
5. Ja de Electro kost een paar euro's (en nog wat). Maar een echte Hammond B3 (en een Rhodes en de hele meuk) erbij kost nog meer..... ja en dan moet je ook nog alles goed laten onderhouden. Terwijl bij een Electro stop je er een USB kabel in en dan kan ie er weer tegenaan.....
Ik ben inderdaad een tevreden gebruiker van alles wat Nord is ..... Nu nog een Nord Stage 76 (en een Nordlead3....) en dan kan ik rustig de pan uit funken.....