Cubase SX offline processing

dextah

Ouwe rot
Ik las in de SOS een stukje over offline processing in SX .
Daar werd iets beschreven over tail .
Als je dus bv een audioclip hebt en je processed een reverb er over dan wordt het dus niet meer afgekapt aan het einde .
Ik las dat je de tail iets van 10 seconden door kon laten gaan .
Nu doe ik veel aan offline processing en vind dit verdomd handig .
Alleen heb SX2 en daar zit het niet in ..
Of kan ik het ergens instellen ?
Deze week toch maar even ga updaten ..

dat klinkt interessant.
ben live aan het proberen. ben benieuwd of daar ook zoiets in zit?

Zit wel in SX2 hoor... :geslaagd:

- selecteer de audiofile
- kies een plugin die je wil gebruiken
- klik op 'more'
- vink 'Tail' aan en schuif de knop naar rechts (voor zolang als je het effect wil laten duren...max 10 sec geloof ik)
- klik op 'process'...let op je ziet de audiofile dan niet direct langer worden, maar je kunt de file nu uitrekken...je ziet dan het effect van bijvoorbeeld de reverb of delay die je hebt gebruikt...

Nog een handigheidje: Je kunt de effecten ALTIJD ongedaan maken...dat kan ook met 'control Z', maar niet als je de comp een keer hebt uitgezet. Voor ongedaan maken :
- selecteer de audiofile
- rechtermuisknop : audio/offline process history. Je kunt dan het effect helemaal verwijderen of aanpassen.

Ideaal!!!

Origineel geplaatst door dextah
Wel potver !!!!!
Echt nog nooit aan gedacht om eens te kijken wat er achter more schuilde .
Te gek !
Musica bedankt !

:okdan:

Graag gedaan :biertje:

dus je part wordt fysiek langer?
hoe zit dat dan als je een loop van 4 maten hebt met een delay erop? klinkt het effect dan door als de loop weer vooraan begint?

De part wordt idd fysiek langer...zelf gebruik zo alleen een delay op bijvoorbeeld een effectsample of crash of reversecrash die ik eenmalig gebuik (iig niet snel achter elkaar) waardoor je delay lang kan horen.

Back