[AN1x] vs [K-station]

Maurice_1983

S Y N T H L O V E
Jawel, hij is er toch gekomen de an1x vs k station thread *D (of schrijf je dat niet zo -jawel je schrijft het wel zo). ANyway, ik wil binnenkort mijn eerste VA-tje gaan kopen als aanvulling op mijn huidige setupje die alleen bestaat uit grooveboxen. Ik heb op de [kstation] al gepield, maar ik krijg de indruk dat hier vooral wat brave geluidjes uitkomen, van de [an1x] weet ik behalve wat specs geen reet en ik vermoed dat jullie mij daar wel wat over kunnen vertellen.
Wat het gebruik betreft: Ik wil een synth met een lekker breed spectrum, ik maar zelf Rauwe/Harde Techno, maar ook soundscape-achtige dingen met zompige pads enzo. Ik wil graag dus graag dingen/ervaringen horen over het geluid dat de synth zelf maakt, die audio in van de kstation doet me niet zoveel.
Pleaze give me some advise,... oja Roel, ik wil wel een optie op je an1x

check www.sonicstate.com en www.dancetech.com en harmony central voor UITGEBREIDE reviews...de an1x heb ik evenals de novation nova...de an1x kan ondanks beperktere specs veel meer verschillende soorten geluiden maken, van zacht tot hard van warm tot koud van wollig tot knerpend...

serieus als je moet kiezen tussen de k-station en de an1x zou ik het wel weten.

ik nu ook .. als ik de verschillende reviews lees dan valt de k-station een beetje in het niets geloof ik :):)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Roel
ik nu ook .. als ik de verschillende reviews lees dan valt de k-station een beetje in het niets geloof ik :)

dat ligt er maar net aan wat jou smaak is, iedere synth heeft zijn eigen karakter qua geluid, daarom is het ook moeilijk om synths te vergelijken.

ik vind de K-station zo LIEF! ;)
de interface van de K-station zorgt er bij mij voor dat ik daar 1000 keer zo snel leuke sounds uit krijg dan bij de AN1x... nou heb ik ze allebei niet, maar ben wel behoorlijke yamaha-adept...ken je nagaan

Origineel geplaatst door bazziman
Ja eerlijk is eerlijk, hij/zij (de K) ziet er wel bijzonder uitnodigend uit.
dát is een feit, en de aanleiding voor dit draadje... zij ziet er lief uit!

** mn an1x heeft overigens een nieuw, minder ruimteopeisend, plaatsje in de studio **

AN200 niet handig als compact alternatief voor de AN1x?

Olaf

Wat bedoel je precies met 5 stemmen, Roel?
Ikzelf twijfel nog aan een AN1X of een AN200 Bij de AN200 zou ik dan een JX-305 willen aanschaffen; aangezien deze ook een (loop)sequenzer heeft (+keyboard uiteraard). Ik weet echter niet of dit echter heel praktisch aangezien ik zowel de AN200 als de JX-350 (afgezien van die associerende mc505-verhalen) niet erg goed ken, dit in tegenstelling tot de AN1X (waar ik al veel sounds en demo's van gehoord heb).

O ja nog even ter aanvulling; die AN200 is toch een AN1X-module? Of zijn er van de AN1X (ook?) andere modules in omloop? Ik twijfel nog even over wat ik ga aankopen; aangezien ik, afgezien van alle positieve verhalen, ook gelezen heb dat de AN1X een matige sequenzer heeft (wat trouwens ook geldt voor de AN200). Wie heeft hier ervaring mee?

Oké AN1x vs K-Station.
De interface van de K-Station is veel makkelijker en overzichtelijker.
De AN heeft misschien wel iets meer synthese mogelijkheden en kan ook wat ruwer klinken. De K is wat liever (lees Novation) ;)

Waarom kiezen?

Allebei kan toch ook?

Ja Fuse. De beste keus is gewoon ALLEBEI! Ze vullen elkaar heel mooi aan. En dat alles voor relatief weinig eurooz. :)

sequencer? volgens mij heeft alleen de AN200 een eenvoudig sequencertje aan boord..... dat ding dat in de AN1x zit is volgens mij voor arpeggios en control-verlopen bedoeld...

Er zit ook ene sequencer-achtig ding in de an1x, geinig, maar echt gebruikt heb ik het nooit.

ik heb ze allebij.

en ik moet zeggen dat ik de an1x maar een hel is om te proggen
de k-station blinkt daar echt in uit!.

+ je hebt meer fx op de k-station.
verder is de an1x een trage midi bak. maar ook goed.

blaat
mw

Back