Welke zou jij nemen en waarom?

Welke zou jij nemen en waarom?

• RME Multiface

Stemmen: 13 38,2%
  • Echoaudio Layla24

Stemmen: 2 5,9%
  • MotU 2408 MKII

Stemmen: 10 29,4%
  • M-Audio Delta 1010

Stemmen: 9 26,5%

• Totaal aantal stemmers
    34

><i

Leipste Lid!
Het gaat hier om geluidskaarten. Ik ben zelf binnenkort in de markt voor een geluidskaart. Ik wil veel dynamisch bereik hebben en een erg lage snr (wie niet). Verder een beetje "warm" geluid, als wat uit bijvoorbeeld mijn Arcam set komt (maar niet zoet of smoezelig zoals in mission speakers:[> )
Monitor speakers is van later orde, voorlopig "leen" ik waarschijnlijk een paar mackie HR824's

Ik heb nog niet naar veel setups geluisterd.. om maar eens mee te beginnen, ik heb daar ook niet teveel tijd voor, en bovendien klinkt alles toch weer anders met andere monitors en in andere ruimtes.

Ik ga voorlopig geen mengpaneel gebruiken. Aangezien ik een kaart zoek met minimaal 8 i/o analoog (balanced heeft dat zo veel voordeel? instrumenten zijn toch niet balanced?) 1 of meer adat, sp/dif, een breakoutbox voor de connecties valt er al heel veel af. De kaart mag gaan kosten MAXIMAAL 1200 Teuro's.

Ik heb al een voorselectie gemaakt:

-RME Multiface
-MOTU 2408MKII
-ECHO Layla24
-M-Audio Delta 1010

Mis ik nog een aantal kaarten? dan graag post welke en waarom.

Bedoeling is productie van .... Hardtechno / Hardhouse.

Ik weet dat dit weer een welke kaart topic is, maar ik vraag me af of er mensen zijn met voornamelijk ervaring met meerdere van deze kaarten en een "oordeel" kunnen geven over eventuele voor en nadelen van de verschillende kaarten.

Momenteel zit ik te denken richten ECHO, maar daar staat bij de specs alleen balanced, betekent dit dat je deze ALLEEN balanced kan aansluiten?

MOTU hebben we in de studio, klinkt zeer strak. Mooi spul.. maar geen 96khz wel veel uitbreiding.. Maar is volgens mij ook net boven me budget..

M-Audio weet ik niets van behalve de specs

Hammerfall is iedereen vol van, maar is dat vanwege de prijs/kwaliteit of absolute kwaliteit? Is bijvoorbeeld echo hier mooier? motu beter? Ik weet het niet..

Graag jullie serieuze input!

Xi

Als je geen breakoutbox nodig hebt bij de 1010 kan je ook kijken naar de 1010LT, die is zonderbreakout box en kost ongeveer 650 euro's

RME is vooral de absolute kwaliteit.

Als je vraagt wat de beste mixer is zeggen de meesten ook SSL (bijvoorbeeld).

Ik zou zeker weten gaan voor die MOTU. Ik heb er zoveel plezier van. Werkt gewoon makkelijk, geen gedoe.
8X analoog i/o 2x adat sp/dif (ik geloof zelfs optisch, weet ik niet zeker) en Coaxiaal. Heb er bandjes mee opgenomen
in comb. met m'n soundcraft met 8 sub's out naar de MOTU,
te gek! dat is mijn ervaring. hij gaat tot 24 bit/48.000
en je kan max. 3 breakoutboxen aan 1 pci-kaart hangen.

MotU hebben we in de studio idd... fijn dingetje. Alleen is wel hard zoeken voor onder de 1200.. maar goed, hoe meer ideeen hoe beter

Ja hallo, je gaat geen 1010 met een vette motu vergelijken?

Tuurlijk kies je dan voor de motu. Zelfs eerder als een RME. (Ja bikkel, de motu is vetter dan de RME)
Alleen kosten die over de 1200 pleuro's. (of je moet een 2e hansie weten)

Echo's zijn ook redelijk goed. Misschien dat je even moet opletten of die drivers wel koosjer zijn.

Maar de 1010 kaart is een bestseller dus zeker interessant.

De egosys of ST audio zijn er ook in break out versie en iets goedkoper. (Wami rack 24 of DSP2000) Zeker interessant en qua specs is egosys behoorlijk ver vooruit op de concurrenten.

Laatst gewijzigd:
motu

motu

kost 879 incl pci kaart, via zzounds.com dus + 19% geen douane rechten 1046$.. Is nu wel interessant.. met die pariteit. Met verzend dan ongeveer net onder mijn max... dat is inderdaad niet gek :)
Maar het begint er op te lijken dat de mensen hier MotU duidelijk de beste vinden... Zjin er meer mensen die er zo over denken, en of vergelijking kunnen maken op basis van ervaring?

Meer input is altijd welkom..

Laatst gewijzigd:
Ok, na wat grondig informeren blijkt het niet mogelijk direct bij een winkel in amerika de motu te bestellen... die valt dan waarschijnlijk af.... Dus een van de andere + een synthje erbij dan maar :)

Zijn er dan geen mensen met ervaring op deze kaarten?

zet er in je poll ook een geen idee optie bij.... dan kan je ook de antwoorden van de poll zien zonder er zomaar 1 aan te klikken....anders heeft je poll niet veel zin he....:)

Fuse, wat zeg je nou eigenlijk allemaal? De één is een 'vette' kaart, de andere is ook 'redelijk goed', weer 'n andere is 'ook wel interessant'. Wat is dit voor non-informatie?

Iets over SNR ratios, bitrates en samplefrequenties, latency, routingmogelijkheden, gebruikerservaringen of track-records wat het uitbrengen van drivers betreft?

Droge specs kan ik wel van de sites halen... Maar drivermeuk, mogelijkheden die er uitspringen of juist zeer tegenvallen. Of andersoortige vreemde dingen wil ik zeer graag horen.

Natuurlijk ook het gevoel dat je krijgt als je er naar luistert (ok je monitors zijn HEEL belangrijk ik weet het).

Toen ik me speakers kocht kreeg ik gewoon kippevel toen ik ernaar luisterde, en nog steeds.

Ik heb zelf een echo gina20 gehad en hulde aan echo voor hun shitloze drivers... Als je die installeert wordt je gewoon wantrouwig (zo smooth... dat moet haast wel verkeerd zijn..)

Er zit teveel verschil tussen de kaarten onderling om ze te vergelijken vind ik...
Motu staat bekend als een van de betere maar ook vooral duurdere kaartenbakkers, vlak daarna gevolgd door RME.

Ik denk dat je in dit geval een vergelijking moet maken tussen Motu/RME en Echo/Midiman (Delta). Daarbij heb je met alle kaarten een zeer goede signaal/ruis verhouding (Motu/RME nog net weer iets beter), maar gaan Motu en RME voorop kwa mogelijkheden (extra digitale i/o etc), terwijl je met Echo en Midiman voornamelijk gewone analoge i/o's hebt en geen adat.

Ik zou kiezen voor de Echo Layla24 of evt. de Delta 1010; ik heb met volle tevredenheid 2 jaar lang een Echo Gina20 (oude serie) gebruikt, en dat ding heeft gewoon een prima signaal/ruisverhouding. Die kaart is een paar keer als heel erg goed uit de bus gekomen bij diverse testen in vakbladen, en ook de nieuwe serie (o.a. Layla24) is weer als zeer goed getest. De drivers zijn recht toe recht aan (vrij goeie routings mogelijkheden), werken verder prima, alhoewel ik wel wat problemen heb gehad met beta drivers onder win2k/winXP. Echter met de nieuwe 24 serie zijn er ook nieuwe drivers die vrij goed doorontwikkeld worden en waar ik verder goeie dingen over hoor.

Nog even over je vraag in het eerste bericht (balanced etc): de Layla24 heeft gebalanceerde i/o's, maar daar kun je gewoon ongebalanceerde kabels voor gebruiken. Heb je een mengpaneel met gebalanceerde i/o's, dan is het misschien de moeite waard om daar ook kabels voor te kopen, of dan tenminste voor naar de inputs van de geluidskaart.

Laatst gewijzigd:
Super uitleg ripsaw. bedankt voor je input... De MotU wordt waarschijnlijk iets te duur (zit nog een ijzertje in het vuur maja) en de echte twijfel is denk ik tussen de layla24 en de multiface.

Jou verhaal heeft serieus een positieve invloed..

senks..

Origineel geplaatst door lo-fi
Fuse, wat zeg je nou eigenlijk allemaal? De één is een 'vette' kaart, de andere is ook 'redelijk goed', weer 'n andere is 'ook wel interessant'. Wat is dit voor non-informatie?

Zoals al later opgemerkt. Goed vergelijk is het niet. Dure merken met midprice merken vergelijken. En dan zijn er nog meer mid priced modelletjes.

Zou me zelf geen moment bedenken als ik de MotU kon scoren. Maar de RME hammerfall die ik heb is gewoon erg goed.

Iets over SNR ratios, bitrates en samplefrequenties, latency, routingmogelijkheden, gebruikerservaringen of track-records wat het uitbrengen van drivers betreft?

Moet dat dan?

Als hij de multiface een multifeest vindt is het toch al lang goed. Excellent choice sir!

Doet die multiface (veel) onder voor de hammerfall met een adi8 pro?
Duidelijk is in ieder geval dat mocht ik een motu kunnen bemachtigen dat dat gaat gebeuren...
Als dat niet lukt ga ik zo'n multiface proberen te scoren denkik..

Met MOTU geuidskaarten heb ik niet zoveel ervaring, maar als ze net zo goed zijn als de interfaces, is het m.i. een goede keuze. Het zal de meerprijs zeker waard zijn...

Back