Dof geluid

Origineel geplaatst door DJ Fuse
vind het niet gek klinken. beetje eq-en.

de beste tip: steek je behringer in de fik
:duivels:

Wat ne kwatch !

geluid wordt tegenwoordig altijd door ne exciter gehaald: maakt je mix helder en geeft meer hoog. - tenzij er instellingen fout zijn bij jou, maar het is onmogelijk om dat op afstand te verhelpen/bekijken wat er aan de hand is.

gijs pouwels, wat ik me ineens bedenk, klinkt misschien stom, maar ik probeer mee te denken. Patchmix heeft in een Session vaak standaard Reverb en Chorus lichtjes aan staan. Kan het dat niet zijn, dat het signaal niet meer oorpsronkelijk is?

Zit er toevallig op de digitale piano niet een LPF cutoff of iets dergelijks op. Misschien staat die wel fout waardoor je het doffe geluid krijgt.

Nee want als ik het beluister rechtstreeks via mijn mixer naar de koptelefoon doet het probleem zich niet voor. Het zit dus echt ergens tussen de input van de kaart en evt. instellingen van opnamekwaliteit (als die er zijn)..

In dat geval kan ik maar aan een ding denken. Staan al je eq knoppen wel in de juiste stand ?

Jep. Nogmaals, het zit 'm niet in de mixer maar echt in hoe het signaal de computer in komt. Ergens een softwarematige EQ op de input wellicht, maar waar kan ik dat aanpassen?

zie je niet ergens rechts in je Patchmix DSP ergens reverb en chorus staan? die staan in sommige preset Sessions standaard aan...

Ik zie dat de sends helemaal uit staan bij de input kanalen, dus dat is het ook niet.

Wellicht dan een hardware probleem?

Back