Hard Techno/Acid

paul

Joe haj
Nadat ik op Awakenings ben geweest en de Techno schranz echt gevoeld te hebben ben ik er echt HELEMAAL kapot van.. damn wat is dat een vette shit...

ik zaterdag opgestaan en het eerst wat ik dacht was, ''ik moet techno maken'' ik kreeg het niet uit mn kop die beats..

dus hier mijn poging om ook wat schranzzzzzz inelkaar te zetten.

http://files.morphcore.com/audio/uploads/mixes/pa26/Phenomena_-_Techfresh(1).mp3

met dank aan Steak voor het uppen

enjoy Wink

ps. Normaal produceer ik Hardcore

ja dat beukende zit er nou eenmaal in..... moet wel rammer met een flinke dozis laag in de BD..

bedankt voor je reactie ''Beezz''

Techno gaat over dansen. Deze plaat heeft een break met een stringetje, dat vind ik niet kunnen. Voor zoiets als dit zou ik eerder een hak op de tak arrangement prefereren. Verrassend en meedogeloos. Te veel breakjes en daardoor saai. Beats zijn prima, ingredienten hebben potentie. Verder niet bijzonder.

Origineel geplaatst door Mad Dan
Techno gaat over dansen. Deze plaat heeft een break met een stringetje, dat vind ik niet kunnen. Voor zoiets als dit zou ik eerder een hak op de tak arrangement prefereren. Verrassend en meedogeloos. Te veel breakjes en daardoor saai. Beats zijn prima, ingredienten hebben potentie. Verder niet bijzonder.

Ken jij wel echte techno?
Geen schranz of hoe dat ook mag heten maar techno.
Techno hoeft niet alleen over dansen te gaan,maar goed.
Sorry dat ik er over val.

Origineel geplaatst door Mad Dan

Wat een onzin, techno gaat om een gevoel. Dansen kun je er zeker lekker op. Treintjes, herhaling dat soort zaken.

Deze track heeft naar mijn mening niets met techno te maken. Doet me meer aan een classic harcore track denken.

Wat betreft een break met een string erin, ja en? Zijn er nu ineens regels voor het maken van techno? Tis geen hardhouse ofzo. Techno is juist bedoeld als alles kan en mag. Ook 4/4 is niet eens een vereiste voor techno.

Conclusie: De definitie van techno is erg ver te zoeken tegenwoordig. Alles wordt maar techno genoemd als er ergens een industrieel geluidje in zit.

Over de track zelf, zit leuk in elkaar. De verhouding tussen de geluiden is prima naar mijn mening. HEt is mijn ding niet maar het klinkt wel af naar mijn mening.

Origineel geplaatst door trash
Ken jij wel echte techno?
Geen schranz of hoe dat ook mag heten maar techno.
Techno hoeft niet alleen over dansen te gaan,maar goed.
Sorry dat ik er over val.

Je hoeft geen sorry te zeggen, ik val er ook over! :D

Schranz = :r Hardcore in vermomming (zie je ook wel aan het publiek wat doorgaans bij zulke area's rondlopen)
En het leuke is, dit is allemaal mijn mening! En die mag ik geven!

(P.S. dit is dus off topic!!!! Voel je NIET aangesproken topicstarter!)

Origineel geplaatst door Mexes
Hij doet het niet bij mij. =(

Ik ben erg benieuwd..

Probeer 'm zo eens. link is niet helemaal in orde!

Klik

Ik vind dit geen Techno maar hardcore met een raar vleugje.

dit te duiden op de hi-hats, geluiden, kick, intro, rim-shots, opbouw.. eigenlijk alles.

Origineel geplaatst door Mexes
Het lijkt later wel "pesa pesa" van mokoso of zoiets.
Masoko Solo bedoelt u :)

maar paul zoals ik al zei, ik vind t ook meer hardcore zonder echte hardcorekick, maar ach dat maakt verder ook niet uit...fuck de hokjes :)

in het geheel mist imho wat energie, verder klinkt 't wel geinig alleen na die break met die string vind ik t een beetje jammer hoe t zich verder opbouwt (dat pessa pessa bliepje en dan weer dat baslijntje en dan weer dat piep piep...werkt niet echt vind ik)

heb beter werk van je gehoord :)

Techno my assssss....
Dit brengt mij helemaal terug naar Thialf Heerenveen....de eerste Thunderdome !!!
De jongens van het dreamteam zouden het zo op hun playlist hebben gezet in die tijd !

Ik vind hem lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr 8)

Back