Waar haal ik backlight vervanging?

Origineel geplaatst door etaoin
Op zich valt het nog wel mee nu de zon er niet meer in staat te schijnen...

Owww, zeg dat dan. ;)

In zonlicht of fel kunstlicht vallen de prestaties van EL-folie inderdaad behoorlijk tegen. El-folie is de minst sterke achtergrondverlichting voor LCD's. Achtergrondverlichting met LED's is al een stuk helderder en het meest fel zijn de displays met een CCFL verlichting (zoals laptop displays en waarschijnlijk ook die van je GEM S3).

@etaoin:

Heb je eigenlijk veel moeite gehad (schroeven, solderen, ...) met de SY zelf? Ik heb niet zo veel ervaring met electronica en weet dus niet of ik het zelf zou kunnen of niet.

Thks :okdan:

:doei:

Solderen alleen de backlight (twee pinnetjes), verder zitten er in de SY77 ongeveer een miljoen schroeven (nouja, zo leek het althans...). Ik heb van vrijwel alle stappen foto's gemaakt die ik binnenkort online zal zetten.

Hallo,

Weet er iemand of de boven genoemde 'winkels' ook een oplossing hebben voor de display van een Alesis Midiverb 4?

IK zie er niet direct iets staan dat in die richting wijst.

groeten,

Dweezil

Origineel geplaatst door etaoin
Solderen alleen de backlight (twee pinnetjes), verder zitten er in de SY77 ongeveer een miljoen schroeven (nouja, zo leek het althans...). Ik heb van vrijwel alle stappen foto's gemaakt die ik binnenkort online zal zetten.

Fijn :) ... laat maar iets horen als ze on line staan :okdan:

:doei:

Even een oud draadje opgezocht aangezien het hier over de Yamaha display's gaat.

Ik wil een TG77 en SY99 aan een uitgedoofd display helpen.
Nu kwam ik een video tegen waar ze een strip met het replacement folie gebruiken (zie hieronder) maar kon ik niet echt tegen op internet.

Wel kwam ik een compleet nieuw display tegen:

Hieronder een instructie video voor de complete display.. maar weet niet of dit dezelfde is. Waarschijnlijk wel.
Daaronder de folie versie. Heeft iemand daar nog een adresje voor? In deze draad lopen links een beetje dood. ;)

Daarbij zijn ervaringen met beide procedures en de resultaten heel erg welkom :) Thanks alvast :mega:

Laatst gewijzigd:
Na een google rondje toch nog iets gevonden.

Back