nieuwe OS a-/k-station

gijs

.
zag het volgens mij nog nergens op dit forum. novation heeft een OS 2.1.01 voor de A- en K-station gepubliceerd. Nu downloadbaar via novation

paar wijzigingen maar, vooral op MIDI-gebied. en ze hebben het geklik bij het wisselen van patches gefixt.

:halleluja bedankt voor de tip

Hmmm dit is trouwens voor het eerst dat ik merk dat werken zonder PC erg lastig is. Moest mijn midi interface opnieuw installeren wat midikabels lostrekken en een kleine verbouwing ondergaan. Nu nog maar kijken of het wel allemaal waard is (hoop van wel). Ga nu ff testen met midi sync dat was met mijn rs7000 / rm1x een ramp met de astation, ben benieuwd.

[edit]
WHOEHOEI ik kan weer syncen :D
[/edit]

Goed bezig die mannen/vrouwen van Novation. :)

wel raar dat novation er zelf nix over zegt op haar site. geen aankondiging of wat dan ook, de OS-download hebben ze alleen vervangen door de nieuwe, echt vreemd :S

wel raar dat novation er zelf nix over zegt op haar site. geen aankondiging of wat dan ook, de OS-download hebben ze alleen vervangen door de nieuwe, echt vreemd

Ze hebben wel op de diverse user mailinglists een melding gepost met een changelog.

Hi All,

New operating systems have just been released for the Novation
A-Station and K-Station. Improvements include:

1) Clicks due to changing patches while a voice was still sounding
from the previous patch have been addressed.

2) MIDI clock synchronisation has been improved. The K-Station can now
cope with incoming clock with extremely high levels of jitter. In
addition, the K-Station can be used to improve the quality of incoming
MIDI clock and to retransmit the cleaned clock. The K-Station can also
act as a master MIDI clock.

3) The A-Station arpeggiator has now been made to work exactly as the
K-Station arpeggiator, offering the ability to transmit arp notes to
it's MIDI output.

Best regards,

Nick Bookman.

Back