Goede koptelefoon voor iPod én monitoring

Origineel geplaatst door lo-fi
... Op het moment zit ik in Laos...

prachtig, en dan gewoon door-synthforummen! 8)

Origineel geplaatst door Backdrop
Voor commentaar over de E2:

Thread

't lijkt me niet prettig om ze "walkman vervanger" te gebruiken. Je sluit je wel erg af van je omgeving, en ik denk dat ze gaan irriteren als je ze langer dan twee uur in je oren houdt. Het geluid is beter dan van veel van de tegen het oor oordopjes maar haalt het niet bij m'n DT-990/770 hoofdtelefoon.
tja wat haalt het wel bij die beyers ?

:D

maar boys goed topic !
ik heb ook zeker interresse want de dopjes die ik nu heb zijn om te janken
en pleuren veeels te makkelijk uit me oor !

die E2 lijken me wel wat !

enne nog een tip .. hoe meer mwatt ... hoe sneller je batterij / accu leeg is
denk zeg het maar effe .. mijn sony dj dingen trokken in 20 minuten een complete aaa leeg !

Koptelefoon voor monitoring

Koptelefoon voor monitoring

Ik ben toe aan een nieuwe koptelefoon voor monitoring. De huidige is kapot en versleten. Heeft iemand een goede tip? Sennheiser misschien? Suggesties? Weet er iemand misschien ook een site met user reviews van koptelefoons voor monitoring?

Alvast bedankt.

Er is geen enkele koptelefoon die voor monitoring geschikt is.
Maar er zijn al wel diverse draden over koptelefoons die interessant genoeg zijn om door te lezen. Want er is al heeeel veel over gepost. :)

Origineel geplaatst door fuse
Er is geen enkele koptelefoon die voor monitoring geschikt is.

Ik dacht dat er 'mastering' stond... maar natuurlijk zijn er koptelefoons geschikt voor monitoring! Ligt eraan wat je monitor signaal is, wat je eisen zijn, wat je kwaliteitsnorm is. Hoe grote kniesoor je bent? Ik monitor vaak genoeg dingen die ik alleen maar hoef te verstaan, maakt niet uit of het akoestisch gezien je van het is. Ook is het beluisteren van een ruimte tijdens bijv. het plaatsen van mics rond een drumstel verdomd handig door een koptelefoon!

Goede speakers staan nooit ideaal opgesteld in een perfect akoestische omgeving!

8>

Ikzelf vind ze wel geschikt voor monitoring en mastering. Ik loop stage bij een bedrijf waar ze dure KRK monitors hebben. En het verschil qua eindresultaat daarop te horen in vergelijking tot het resultaat op mijn simpele koptelefoon is, naar mijn mening, minimaal.

Hoe dan ook, ik vind het voor mij een geschikte manier om muziek te maken :)

Koop een Senheiser hd 25.
Deze kost wel wat maar dan heb je ook wat.
Trouwens dat koptelefoons niet geschikt zijn voor monitoring is een broodje aap.
(geen staande golven,onnodige galm,burenruzie enz.):peukie:

Origineel geplaatst door olafmol
ik heb zelf Sony fontopia MDR-EX71 in-ears ...... je moet wel ff wennen maar daarna is het genieten geblazen....vooral de bas klinkt zo strak en gedefinieerd....wel oppassen dat je je oren niet beschadigd.......... wat wel jammer is dat de rubbertjes er een beetje makkelijk af kunnen glijden als je niet oppast.....

ik moet even terugkomen op de fontopias.........ik heb er nu 2 gehad, en elke keer gingen ze na een jaartje ofzo kapot vanwege kabelbreukjes...de draadjes naar de oortjes toe zijn op een of andere manier gewoon te gevoelig uitgevoerd.... ik zou ze dus niet meer aanraden alhoewel de klank ERG goed is

Sinds gisteren heb ik een setje Shure E3's (~100 euro). Lang getwijfeld of ik zoveel geld zou gaan uitgeven aan een paar dopjes. Ook omdat ik van diverse gebruikers las dat het verschil met de standaard dopjes niet noemenswaardig was.

Na 1 dag kan ik alvast zeggen dat het verschil met de standaard sennheisers die bij mijn iriver zitten dramatisch is. Voor het eerst is bas fatsoenlijk aanwezig (maar niet nadrukkelijk). Muziek klinkt veel voller. Ik kan me alleen maar voorstellen dat gebruikers die geen verschil horen stof in hun oren hebben (en ik ben heus geen audiofiel).

Nadeel is het goed inbrengen van die dingen. Dat is even wennen.

Over de kwaliteit van de bedrading kan ik nog niets zeggen, maar het ziet er stevig uit (best dikke kabels).

Back