Delen van synth saven

ELectronic SKIL

Sound center
Toen ik gisteren lag te slapen bedacht ik me ineens iets!

Zou het niet gemakkelijk zijn als je bijv een patch hebt gemaakt op je synth en daarvan delen naar een
andere patch kunt saven.

Ik heb geen synth staan die dat kan!

Bestaat er eigenlijk een synth die dat kan. (nord modular tel ik niet mee dan)

Dus bijv. pak een waldorf Q. bij de lfo,de filters, adsr en de effects zitten er extra knopjes!

Dus druk je de knopjes van de lfo2, adsr, osc 2 aan bijv. die er denkbeeldig voor dit voorbeeld er langs staan.

Zodoende kun je die gedeeltes saven in een andere bestaande patch.
De knopjes van de delen van een synth die je niet aan hebt gedrukt, blijven onverandert in de bestaande patch!
Er moet natuurlijk ook een mode op zitten waarbij je heel de patch in een init patch saved waarbij je niet
alle langliggende knopjes hoeft te selecteren!

Dat zou toch gemakkelijk zijn!

Een Yamaha SY77/SY99 kan onderdelen van een andere patch kopiëren naar de patch die je op dit moment aan het editeren bent. Bv. de envelope generator, of enkel de 'oscillatordata' van het AWM-gedeelte, of enkel de filterdata.

Ook binnen FM kan je bepaalde parameters van één operator kopiëren naar een andere (gaat trouwens op bijna iedere FM-synth van Yamaha, dacht ik ... toch zeker de DX7).

Ik vermoed wel dat er meerdere synths zijn die zulke delen kunnen kopiëren ...

:doei:

Dat kan de microKorg dat zelfs? En een XP toch ook?

Die heb ik dus allemaal niet!

Een microkorg zelfs!!!

Ik had nog nooit over deze functie nagedacht vandaar dat ik dacht dat het niet zo vanzelfsprekend is als dat ik
hier uit op kan maken!

Maar ik bedoel eigenlijk niet bij romplers en dergelijke!

Maar bij synth zoals dus NL3,

Kun je dan daarbij ook echt env1,2,3, etc zo ook bij lfo 1,2,? etc etc.
Kortom alle gedeeltes naar (in) een andere patch saven???

Dat is op zich wel een lekkere functie!

Bij romplers wist ik het eigenlijk al wel nu jullie met die voorbeelden zijn gekomen kwam het zojuist weer
in mij op!

Ja, dat kan.

Back