Positieve ervaring met Music Store Koeln

Hanz

Anonieme Analogist
Ik wilde toch even melden dat ik een tevreden gevoel heb over m'n bestelling bij Music Store Koeln.
Aangezien ik van hen regelmatig zo'n mooie catalogus mag ontvangen (heerlijk voor op 't toilet! :D) trekt hun aanbod regelmatig aan mijn oogbollen voorbij.

Nu zag ik dat je die mensen gewoon kan opbellen: best prettig als er niet een anoniem bestelsysteem tussen zit.
Een eerdere bestelling bij Thomann bleef bijv. gewoon een wéék hangen in het digitale 'land waar alle kwijtgeraakte linkersokken heengaan'. Maar da's een ander verhaal - het resultaat was dat ik m'n order heb gecancelled en dat ik mijn conclusies over Thomann heb getrokken.

Music Store, dus.
Telefoonnummer gebeld, kreeg ik een vriendelijke *nederlandstalige!* meneer aan de foon.
Deze nam m'n bestelling en gegevens op, vroeg hoe ik het pakket wilde ontvangen en deed en-passant nog even een prijsaanpassing waardoor de lagere prijs van Thomann werd gematcht. Scheelde toch nog 10 euro.
En in Keulen hoef je tegenwoordig ook geen porto meer te betalen.

Maar goed: afwachten hoe het verder gaat, dinsdag komt 't pakje... (MOTU 828mkII :{ ... ik slaap nu al slecht!)

Ook bij mij zeer tevreden gevoelens. Vorig jaar augustus naar hun gebeld, kreeg een Engelstalige meneer aan de lijn (de Nederlandstalige zat zeker met een ander forumlid te bellen op dat moment :) :) :) ). Men had tijd genoeg voor de klant :okdan: . Virus besteld, 's anderendaags met de auto naar Keulen gereden, opgehaald en sindsdien staat ie lekker mee te kreunen met de rest van het arsenaal.

Onlangs een 400 blz dikke cataloog gekregen (inderdaad ... perfecte WC-literatuur -gemiddeld toiletbezoek is met 10 minuten verlengt :dubbel:)

Als er in ieder geval iets nieuws zal worden aangekocht, zal het 9 kansen op 10 weer bij MSK zijn :okdan:

@Hanz: gefeliciteerd met je MOTU ;)

:doei:

Ik heb nu toch al 3 keer iets besteld bij Thomann, met de beste ervaringen. Steeds snel geleverd en ook altijd 8 eur transportkost, zelfs voor iets zwaardere pakketten. En ik heb als Belg het voordeel dat Thomann geen overeenkomst heeft met de Belgische douane waardoor ik altijd 16% BTW betaal, ipv de 21% in Belgie of de 19% in Nederland. Het is vreemd, dat is waar, maar ik heb hier de facturen voor mij liggen en zo staat het er toch op.
Het is voor mij gewoonweg goedkoper om iets thuis te laten leveren vanuit Thomann/Duitsland dan zelf de auto te nemen en naar de dichtsbijzijnde muziekwinkel te rijden.

'k Ga toch ook maar eens een kijkje nemen op Music Store Koeln. Geen porto is nog straffer.
(en binnenkort moet mijn vriendin voor het werk 2 dagen naar Keulen, ik kan misschien eens meegaan...) :D

ik koop bijna alles bij de musicstore, nooit slechte ervaringen gehad! Wel geen ervaring met online bestellen daar. Ik rijd altijd naar keulen.

Ook hier uitstekende ervaringen. Ik heb nog nooit telefonisch besteld, altijd via mail. Ben er laatst ook een keer naar toe geweest, man wat 'n doolhof!

Ik heb me wel voorgenomen om nu eens wat vaker naar i4 te gaan. Zit nu bij me om de hoek, dat is toch ook wel weer fijn. Beetje support your local store idee. En qua prijs scheelt het niet veel meer.

Prima toko die Musicstore zowel als postorder als om te shoppen ter plekke. Goed advies en bijna altijd kortingen...........na een babbeltje

en support your local store doe ik niet meer sinds musica in Eindhoven niet meer is. (da was een leuke winkel) Bij EMI ben ik vaak als stront behandeld dus daar kom ik nie meer

Nou, hier in Dublin doe ik niet aan local support.

Ik had een simpele midi-interface nodig. Eff de prijs gechecked bij Thomann en hier in de winkel. Met extra verzendkosten van 20 euro was het nog 8 euro goedkoper dan hier in de winkel. Een collega van mij moest ook nog wat bestellen waardoor we de verzendkosten deelden.

En ook goede support bij Thomann. Alle e-mails worden de volgende ochtend beantwoord. Nu alleen nog even wachten op de bestelling.

ik bestel alles bij musicstore of thoman online, de ene keer onder rembours de andere keer via banktrancfer idd nog nooit geen problemen gehad en tja dat ze geen 21% aanrerkene als belg is idd handig :) kvoel me een klein beetje een nederlander. support heb ik ook geen klagen over de vollgende dag heb ik al antwoord.
musictore heb ik al drie catalogen van liggen, thoman zou ook catalogen moeten hebben maar heb er nog geen ontvangen messchien met de bestelling die deze week binnenkomt.

Belgie is rete duur, duitseland scheeld een pak en garantie heb je ook, moet er een toestel gerepareerd worden onder garantie wordt ze toch terug naaar de fabriek gestuurd dus...

conclussie: online bestellen vind ik zeer praktisch, shop is altijd open ook om 3h snacht's.
alleen kwa online betalen heb ik nog wat schrik dus creditcard en paypal zit er bij mij nog niet in.
oftwel onder rembours betaal je iets bij maar nog steeds goedkoper dan belgie of met overschrijving. iban + swift of bic code en klaar is kees.

zo nu weer knoppen draaien

Yay! Bestelling gisteren verstuurd (incl. tracking nr.) en vandaag bezorgd met de koerier (beter! géén TPG!).
Gelukkig was ik bij toeval thuis. Reusachtige doos, prima verpakt.

Bij het afrekenen (rembours) viel me op dat ik minder hoefde te betalen dan vooraf uitgerekend!
Even de bon er op na geslagen, en naast een gratis bosje patchkabels heeft men bij de Music Store nog wat extra van de prijs afgedaan. Heel netjes! :)

Viel me nog iets op, misschien een handige tip voor eenieder: betalen met creditcard, daar is men minder happig op.
Zelfs als fraude kan worden uitgesloten, moet men waarschijnlijk een bepaald percentage afdragen aan de credit card maatschappij. In ieder geval, toen ik aangaf ook wel contant te kunnen afrekenen, kon er opeens een stuk beter onderhandeld worden! :eureka:

ik ook....

ik ook....

En ja !

Ik ben altijd dik tevreden over de service.........En de klant vriendelijkheid van Nathalie van Calcar is ook prima!
Leuke om mee te converseren !
Ze zijn bij mij altijd binnen 2 dagen met hun leveringen geweest ,dat is top!

En ook als ik iets retour zond na een schade was dat binnen 1 week geheel omgeruild.
Dus wat mij betreft een dikke 10!!

:mega:

Attachments

• wave.gif
    wave.gif
    16,9 KB · Bekeken: 88
Ik heb laats ook een pakketje binnen gehad, binnen twee dagen al geleverd ook onder rembours!
Prima geen gezeik gewoon online bestelt.

En niet te vergeten goed verpakt!

de enkele keer dat ik iets bij Musicstore gekocht heb, ben ik er zelf heengereden.
Lekker op het gemakje in die doolhof rondstruinen, niet lastig gevallen worden door opdringerige verkopers, maar wel altijd iemand beschikbaar voor eventuele vragen. In het nederlands geholpen worden is niet altijd meteen mogelijk, maar daar moet je maar rekening mee houden als je in Duitsland naar een winkel gaat, vind ik.

Domme actie van mijn kant:
De laatste keer dat ik daar was, moest ik 3 floormonitors en een multikabel hebben (o.a.).
Het kleine grut kreeg ik aan de kassa mee of had ik onder m'n arm. Na het afrekenen stond ik als een braaf hondje op de rest van m'n spullen te wachten, totdat onze bassist (die wat beter duits spreekt als ik) me uit wist te leggen dat we die 4 grote dingen bij hun magazijn, enkele kilometers verderop, moesten afhalen...
Wel ok trouwens, om in zo'n groot magazijn vol lekkere spullen even op je bestelling te moeten wachten :{

Service is ok. We kregen zelfs hulp bij het verbouwen van de auto om alles een plekje te kunnen geven. :okdan:

Origineel geplaatst door ELectronic SKIL
Lijkt me ook wel lachen om zo'n magazijn vol leuke spulletjes een keer te zien.
Alles zit natuurlijk wel netjes in de doos in dat magazijn, maar dat maakt het misschien juist nog wel leuker. een vrouw met nog nèt wat aan is vaak ook spannender als een poedelnaakte ;)

Weet iemand wat ze met 'COD Parcel' (bij method of payment) bedoelen?

Ik wil namelijk online bestellen maar ik heb geen creditcard, dus bedoelen ze daar dan bankoverschrijving mee?
Dat wil ik namelijk, via bankoverschrijving:)

oh ja, dat zou goed kunnen! :)

nou ja, als ze niet aan 'banktransfer' doen, dan moet het maar zo:okdan:

Musicstore. Mooie webwinkel, leuke prijzen, maar rekenen kunnen ze denk nie. Krijg net een orderbevestiging van ze (met netjes een Nederlands mailtje!) maar snap er werkelijk niets van. Rekent u even mee? De prijs van 1 modfx is 29e inc. 16% Duitse BTW. Maarrr omdat Nederland een tarief van 19% handhaaft komt de prijs op 40 euro per stuk. Daar gaan we even wat aan doen :L

Naschrift:

Ik vroeg me wel even af hoe je nou in 's rekenmachinesnaam van 29 euro 40 euro maakt. Mijn theorie is alvast:
29 x 1,16 x 1,19. Dan betaal ik 3 x BTW. Vet.

Origineel geplaatst door mc_kwok
Musicstore. Mooie webwinkel, leuke prijzen, maar rekenen kunnen ze denk nie. Krijg net een orderbevestiging van ze (met netjes een Nederlands mailtje!) maar snap er werkelijk niets van. Rekent u even mee? De prijs van 1 modfx is 29e inc. 16% Duitse BTW. Maarrr omdat Nederland een tarief van 19% handhaaft komt de prijs op 40 euro per stuk. Daar gaan we even wat aan doen :L

Naschrift:

Ik vroeg me wel even af hoe je nou in 's rekenmachinesnaam van 29 euro 40 euro maakt. Mijn theorie is alvast:
29 x 1,16 x 1,19. Dan betaal ik 3 x BTW. Vet.

Ik zou gewoon lekker even telefoneren. Dat werkt toch veel handiger?

Origineel geplaatst door Hanz
Ik zou gewoon lekker even telefoneren. Dat werkt toch veel handiger?

Heb ik ook gedaan hoor Hanz. :)

't is allemaal al keurig netjes geregeld :okdan:

Back