Music-Store Professional Kater...

Freelander

Ouwe rot
Beste mensen,

Met enige regelmaat koop ik ook mijn spullen bij onze Oosterburen. Soms is het Thomann en soms is het de Music Store. Persoonlijk geniet het mijn voorkeur om gewoon bij Nederlandse leveranciers te bestellen maar het "beperkte aanbod" of "andere interesse" verplichten mij dan hiertoe.

Zo ook afgelopen vrijdag 19 december bestelde ik een effectpedaal van Roger Linn t.w.v. 349 euro en betaalde deze meteen via PayPal. (omwille van de snelheid van deze betaaloptie kies ik altijd voor PayPal betalingen bij bestellingen buiten NLD)

Afgelopen zondag 21 december belde de Music Store mij op met de mededeling dat mijn bestelling eenzijdig is gecanceld omdat ik te vaak artikelen retour heb verzonden én dat ze mij als klant niet willen hebben... ?

Slik... ja ik had even tijd nodig om deze boodschap te verwerken...

Nu ben ik inmiddels een dag verder en heb even mijn bestelhistorie erbij gepakt. OK ik heb sinds mijn eerste bestelling in 2012 bij de Music Store totaal vier keer een product (binnen de 30 dagen termijn) retour gezonden en ook altijd mijn geld terug gekregen. Waar ze aan voorbij gaan dat ik ook bestellingen opnieuw heb geplaatst (omruilen dus) en ook gewoon artikelen heb gehouden... Ik ben (lijkt mij) een goede wederkerige klant.

Ik vind het onbegrijpelijk maar ook zeer klantonvriendelijk en heb een behoorlijke Music Store Kater !
Ik heb inmiddels ook mijn onvrede per mail aan hun bekend gemaakt (in het Nederlands welteverstaan)

Wat vinden jullie hiervan en zijn er meer soortgelijke ervaringsdeskundigen ?

Ik hoor jullie graag...

Inderdaad wel lullig. Al is 4 keer retour zenden wel erg veel ook. Zowieso maak ik uit je verhaal op dat je heel veel spullen koopt. Dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten maar het zou nu ook een mooi moment kunnen zijn om te zeggen fuck it winkels, tijd om muziek te maken.

Het komt idd een beetje onvriendelijk over, maar het is wel volkomen logisch dat shops dit doen. De marges wegen niet op tegen de kosten van de retouren ook al koop je nieuwe spullen. Je bent een verlies geven de klant momenteel, dat kunnen ze niet gebruiken. Dus ja..

Dit is natuurlijk wel een logisch gevolg van de ruime service, maar ik snap dat het begrensd wordt.

Je kan er van vinden wat je wil, maar het is gewoon een zakelijke beslissing van hun.

En ergens misschien ook met de insteek dat je dit verhaal vast wel verder zal vertellen dus heeft het ook een soort preventieve werking.

Het is wel een dienst die ze extra moeten leveren.. en het retour ontvangen kost weer extra verzendkosten en tijd, bovenop de al zo laag mogelijk berekende prijs..
Tijd is geld en het gaat allemaal om de cijfertjes tegenwoordig.. ook bij de klant die natuurlijk Koning is..

Heb persoonlijk de balen van een webshop die mij na lang wachten tot 2 keer toe hetzelfde beschadigde product heeft verzonden.
Hulde voor de mensen die er na iets netjes behandeld te hebben achter komen dat het toch niet is wat ze zoeken en het in smetteloze staat retourzenden..
't was trouwens vorig jaar bij ook al raak met diezelfde winkel en zoveel bestel ik ook niet.
Een effectapparaat waar kleine beschadigingen op zaten en scheurtjes in de metalen behuizing aan beide kanten.

Een winkel maakt geen onderscheid tussen klanten. Maar voor dit soort kostenposten, retourartikelen die dus onverkoopbaar zijn geworden, worden ook weer algemene oplossingen voor gezocht en dus geen onderscheid gemaakt tussen 'goede' of 'slechte' klanten.. trek het je niet aan dus.. :)
Iemand moet gewoon de rekening betalen.. zo werkt dat.. helaas.. :(

attachment.php

attachment.php

Attachments

• Links.jpg
    Links.jpg
    16,5 KB · Bekeken: 133
  • Rechts.jpg
    Rechts.jpg
    15,9 KB · Bekeken: 129
De vraag is: wanneer is het te veel? Mag het maar 1 keer per jaar? Hangt het af van je hoeveelheid bestellingen? Zet dat dan in je voorwaarden.

Alvast dank voor jullie reacties... en blijf vooral reageren ik blijf geinteresseerd in je reactie en motivatie.

Enkele toevoegingen op hierboven:

-Er staat niets in de voorwaarden (voor zover ik het heb kunnen lezen/begrijpen) over het maximaliseren van retouren.
-Ik ben een wederkerige klant (zoals gezegd) en heb voor ruim 10.000 euro gekocht aan gear (sinds 2012) dus wellicht ook wel een goeie klant.
-Mijn retourgoederen zijn altijd in nieuwstaat, dus geen vette vingers, incomplete verpakkingen en of heimelijke praktijken. In alle vier de gevallen is het volledige bedrag gestorneerd.

Heb je jouw verbazing ook tijdens dat telefoongesprek met hen kenbaar gemaakt? Zoja, wat was hun uitleg?

Gewoon even een klachtenbrief schrijven, kan zijn dat je een overijverige werknemer heb getroffen.

Kan me opzicht wel de frustratie van dit soort bedrijven begrijpen aangezien ik (hier) ook wel eens lees dat men het goed even uitprobeert en het daarna (omdat het toch niet bevalt) weer terug stuurt wat enorme kosten met zich meebrengt en het goed niet meer als nieuw verkocht kan worden.
In jouw geval is dit dus niet het geval maar het kan zijn dat ze (tijdelijk) hun beleid hebben aangescherpt.

Het is nu volgens mij ook gekkenhuis bij dit soort bedrijven (ivm feestdagen en eindejaarskortingen) kan zijn dat er iemand een beetje in een headdeskstemming kan zijn :)

Succes

Ik vind het schofterig....als er een maximum is dienen ze dat vantevoren te vermelden. Dan weet je waar je aan toe bent. Nu lokken ze je met een dienst die altijd al mogelijk was en als je niet meer rendabel bent ben je niet meer welkom.

Dikke fail ban deze shop en ik vraag me af of het wel strookt met de wetgeving. Zijn ze geen lid van een webshop instantie waar je het verhaal kwijt kan?

Inderdaad Brz, maar eerst een brief schrijven lijkt me handiger, sta je sterker bij een webshop keurdienst (je moet ze de gelegenheid geven hun fout te herstellen/hun beleid te herzien)
Maar het is idd niet netjes

JE mag in elke winkel binnen zoveel dagen wat dan ook terugbrengen. Dat je dan als klant geweigerd zal worden om daar nog iets te kopen is toch van de zotte.

De winkel heeft toch ook altijd het geld teruggegeven? Ze voldoen dus heel simpel gezegd aan hun kant van de afspraak. Winkels verliezen simpelweg geld aan teruggezonden spullen omdat ze dergelijk spul als B-stock moeten verkopen (dus al direct minder omzet door lagere aanschafprijs). Tevens kost het ze vaak verzend en retourkosten.

Ik ben niet bekend met de verhouding (aantallen en waarde) tussen wat gekocht en gehouden is t.o.v. wat gekocht en teruggestuurd is en zonder kennis van die verhouding is het onmogelijk een mening te hebben over of het gedrag van de winkel wel of niet redelijk is....... Wat wel netter zou zijn is de koper op de hoogte brengen van dit feit na de retour die blijkbaar een marge heeft overschreden.

Dat snap ik Brz :) vindt het ook zeker niet netjes van ze, wellicht is het gebaseerd op een misverstand (kan) en komen ze met een passende oplossing.
Netjes is het niet en zou er persoonlijk ook geen zaken meer mee doen (was zelf van plan om daar wat te gaan aanschaffen maar dat gaat nu naar Thomann (omdat BAX het niet heeft))

Zal ze leren :D

Hoe dan ook was een communicatie van deze maatregel na de terugbetaling van de laatste retour wel op zijn plaats geweest.

Dit soort "service" gevalletjes kosten vaak meer dan tien klanten opleveren. Dus een bestelling van 400 euro retourneren moet gecompenseerd worden met de bestelling van 4000 euro (zonder retourzendingen!) van anderen, voordat ze weer kunnen gaan denken aan winst maken.

Stuur je 1/4 van je bestellingen (ook al is het terecht!) terug ben je dus een kostenpost.

Service kost geld en de lage prijzen moeten ergens vandaan komen.

Klagen over de algemene voorwaarden heeft weinig zin denk ik.

De algemene voorwaarden betreffen namelijk : LEVERINGSVOORWAARDEN

In dit geval wordt er niet geleverd. Dat kan dus nooit onder leveringsvoorwaarden vallen.

Back