Techno uit moeder natuur!

Origineel geplaatst door divi
ik zat 's een keertje bij m'n moeder op de wc. een afvoerleiding die van boven komt moet ergens vlak bij liggen en ik hoorde door het water dat naar beneden klotste een ontzettend ge-phased/flanged geluid uit de buis galmen! echt zo eentje met dry/wet op 100%. gaf meteen een psychedelic sfeertje aan het kleine kamertje :D

Zo had ik laatst iets heel vaags. Mijn vriendin lag te slapen naast me met haar gezicht half in het kussen. Ik heb nog NOOIT zoveel fase-verschillen, flangers, Envelop filters en Unisons gehoord, als iemand zachtjes snurkt haha! Klonkt echt heel vaag.

Net zoals een dik pak sneeuw op de grond. Het omgevings geluid krijgt echt een hele ander karakter daardoor 8)

Origineel geplaatst door djmachiel
Zo had ik laatst iets heel vaags. Mijn vriendin lag te slapen naast me met haar gezicht half in het kussen. Ik heb nog NOOIT zoveel fase-verschillen, flangers, Envelop filters en Unisons gehoord, als iemand zachtjes snurkt haha! Klonkt echt heel vaag.

Net zoals een dik pak sneeuw op de grond. Het omgevings geluid krijgt echt een hele ander karakter daardoor 8)
mijn vriendin snurkt gelukkig niet :dubbel:

Heb nu even de Behringer B1 microfoon te leen van het werk (handig vak!!!!) en die klinkt best wel ok hoor!

Nu nog die 150m kabel!

(Of ik neem een draadloze mic mee haha!)

Of je gebruikt een draagbare minidisk of walkman met opnamefunctie voor recording...:geslaagd:

en als je echt de shit wil horen moet je zo'n dingetje -waar ik de naam van vergeten ben- gebruiken dat een soort mic is die electromagnetische golven in de lucht vangt! ALLES waar electriciteit door stroomt is dan 'n geluidsbron. aanraders: hard disks en andere computer onderdelen!

Ooit eens in een ruimte gestaan waar de nieuwe versie van zo'n MRI-scanner van Philips getest werd. In die ruimte hoorde je ook de stikstof-pomp. Fucking hell! Ging (van binnen dan, het was een tamelijk braaf gezelschapje om me heen) tamelijk uit m'n plaat van het ritme wat dat ding maakte.
Wat ook helpt, is in zo'n trein met coupƩ's te gaan zitten, ogen dicht, hopen dat er geen ouwehoerende mensen in zitten, of huilende kinderen, en dan naar alle geluiden luisteren die je hoort... Fantastisch.

'k was een keer op weg naar een feestje op een industrieterrein waarvan ik vage instructies over de locatie had gekregen (derde loods linksaf). Na wat rondgezocht te hebben dacht ik dat ik dan maar op m'n gehoor af zou gaan, kom ik uit bij een klein machinehuisje dat heftig staat te freaken :frons:
:D

Origineel geplaatst door Frer!k
Ooit eens in een ruimte gestaan waar de nieuwe versie van zo'n MRI-scanner van Philips getest werd. In die ruimte hoorde je ook de stikstof-pomp. Fucking hell! Ging (van binnen dan, het was een tamelijk braaf gezelschapje om me heen) tamelijk uit m'n plaat van het ritme wat dat ding maakte.

wel eens stikstof of de grond horen vallen?

Origineel geplaatst door 3Plex
wel eens stikstof of de grond horen vallen?

soort van shssss knetter knetter (en toen was het weg).

MIG lassen geeft ook een zeer apart en moddervet geluid! :)

Origineel geplaatst door divi
en als je echt de shit wil horen moet je zo'n dingetje -waar ik de naam van vergeten ben- gebruiken dat een soort mic is die electromagnetische golven in de lucht vangt! ALLES waar electriciteit door stroomt is dan 'n geluidsbron. aanraders: hard disks en andere computer onderdelen!

Ja! Beeldbuizen en trafo's doen het ook goed :eureka:
Zo genoeg receptuur uit de sonische keuken alhier =)

hehehe een oud, aanlopend barrel waarop je terugt naar huis fietst doet het altijd goed.. Ik neem dan ook express m'n minidisc niet mee want er is altijd hypnotiserende techno aanwezig!
Zo is soms naar huis fietsen nog het leukste van de hele avond hehe, stemming bevorderende middelen uiteraard aanwezig..:)

Origineel geplaatst door ELectronic SKIL
Moet je is naar een oude printer luisteren, daar zit pas vette techno in!:eureka:

ja, da's vet8)

Bij m'n werk hebben ze een vijver met een fontein, als je daar af en toe naar luistert hoor je ook een phaser-achtig geluid, klinkt wel vet:)

ik vind treinen ook altijd vet, als ze over zo'n punt rijden waar twee railsen tegen elkaar zitten.
Als je in de trein zit klinkt dat ook zeer gaaf...

fffffffffffffff.....k-toen-k..fffffffffffffff.....k-toen-k..fffffffffffffff.....k-toen-k..pwieeeeeuuwwww..fffffffffff

Die moderne electrische dubbeldekkers vind ik weer wat minder, dat gepiep de hele tijd als je er in zit.. maarjah. dat kan je ook weer vet vinden.

Trams zijn ook gaaf en metro's ook! :D

Ja dat is gaaf!

Die firewire apparatuur van tegenwoordig is echt gaaf. Sinds kort heb ik een geluidskaart die phantom power uit de firewire poort haalt. Zo kan je remote opnames maken (zolang de batterij van je laptop dat trekt).

Pas geleden een stukje wegzoemende trein gebruikt, en echte handclaps in de zetpil van het bonnefante museum (psychedelische reverb is dat man!) (oneindige decay door de ronde vorm)

PS: je kan ook een battery powered stereo condenser nemen, met kleine minijack aansluiting. Die is erg goed voor buiten stereo opnames, en kost volgens mij geen drol. Audiotechnica had gloof ik zo'n model.

Re: Techno uit moeder natuur!

Heeft iemand van jullie (u) weleens zo'n ritmisch natuurlijk geluid gehoord?

Het bed van de buren dat tegen mijn muren bonkt. Erg natuurlijk en erg ritmisch.:D

Origineel geplaatst door maxdox

PS: je kan ook een battery powered stereo condenser nemen, met kleine minijack aansluiting. Die is erg goed voor buiten stereo opnames, en kost volgens mij geen drol. Audiotechnica had gloof ik zo'n model.

De Sennheiser B6 is een erg goed type(en batterij voeding) . En nog een richtmicrofoon ook. (Kan je je overbuurman opnemen als ie zingt onder de douch haha!!!

Attachments

• 03279_pro1.jpg
    03279_pro1.jpg
    1,7 KB · Bekeken: 87
Back