MPC1000 vraagje

geenlidmeer081224b

Gebruik standaard
Ik las zojuist even in de online handleiding van de MPC1000 dat je kon de pads als een keyboard voor een sample laten werken (dus gaat de MPC de toon van de sample verbuigen). Nu vroeg ik me af of dit ook kan met de ingebouwde sequencer of een extern keyboard. Kan dit?

enigsinds onduidelijke vraag. Wat wil je precies? Met de pads verschillende tonen inspelen?druk op "16 levels" (onder de B - bank) ram (je moet altijd rammen op de pads, anders ben je niet cool.) op de pad met de sample die je wilt. Selecteer dan met je datewheel "tune"

doe "turn on" (das geloof ik een F-key)

en voila

Origineel geplaatst door Thoraval
enigsinds onduidelijke vraag. Wat wil je precies? Met de pads verschillende tonen inspelen?druk op "16 levels" (onder de B - bank) ram (je moet altijd rammen op de pads, anders ben je niet cool.) op de pad met de sample die je wilt. Selecteer dan met je datewheel "tune"

doe "turn on" (das geloof ik een F-key)

en voila

Ik bedoel of je die functie kunt doen met een extern keyboard of met de ingebouwde sequencer.

[EDIT] Het lijkt erop dat het niet kan. Stom. [/EDIT]

Laatst gewijzigd:
de funktie van een sample verdelen over 16 levels werkt helaas alleen met de 16 drumpads en reageert niet op midi van buiten..erg jammer i.d.d.

De 2000 heeft een aparte funktie daarvoor. Dan kan je in 1 keer een sample over al je pads verdelen en dat geld ook voor extern toetsenbord. Op de 1000, moet je het handmatig doen. Dus per pad een andere pitch instellen voor dezelfde sample. Dan werkt het vervolgens ook via midi toetsenboard.

Origineel geplaatst door sander
De 2000 heeft een aparte funktie daarvoor. Dan kan je in 1 keer een sample over al je pads verdelen en dat geld ook voor extern toetsenbord. Op de 1000, moet je het handmatig doen. Dus per pad een andere pitch instellen voor dezelfde sample. Dan werkt het vervolgens ook via midi toetsenboard.

Dat gaat inderdaad ook! Bedankt. Daar had ik nog niet aan gedacht.
Dus je kan ook multisamplen met een MPC?

Met een MPC4000 allesinds wel.

Maar... om te multisamplen koop je toch geen drumsampler? Daarvoor is dat ding niet gemaakt. Koop een gewone sampler daarvoor (tweedehands, voor 200 euro heb je iets moois).

Origineel geplaatst door Steven V
Met een MPC4000 allesinds wel.

Maar... om te multisamplen koop je toch geen drumsampler? Daarvoor is dat ding niet gemaakt. Koop een gewone sampler daarvoor (tweedehands, voor 200 euro heb je iets moois).

Dat weet ik ook wel, maar die sampler alleen voor loops en drums gebruiken is ook zonde, dus vroeg ik dit omdat ik ook bas en andere dingen wou samplen. Bovendien, misbruik maken van deze drumsampler mag toch ook? :duivels:

Origineel geplaatst door elektrovolt
koop er gewoon een.
(dan zou ik zelf voor een mpc2Kxl gaan...)

is het niks, verkoop hem dan weer :)

Eerst kijken of ik bij Keymusic eerst de Karma kan uitproberen. Zo niet, ga ik voor de MPC.

Origineel geplaatst door Rubenes
Dat weet ik ook wel, maar die sampler alleen voor loops en drums gebruiken is ook zonde, dus vroeg ik dit omdat ik ook bas en andere dingen wou samplen. Bovendien, misbruik maken van deze drumsampler mag toch ook? :duivels:

Tja bas natuurlijk kun je die samplen. Maar je kunt niet zomaar een keyboardje inpluggen en een baslijntje spelen uitgaande van die ene sample. Wel kun je een auto chromatic assignment doen, dan krijgt elke pad een andere toonhoogte.

En waarom zou het zonde zijn als je enkel de MPC voor drums gebruikt?? Daarvoor is ie gemaakt :s

2000XL heeft drie layers zo je wil... ik gebruik het nooit.

Verder zou ik ook zeker voor een 2000XL gaan, nooit voor een MPC1000 (de interface staat me niet aan, te veel knopjes dicht opeen), maar ik ben vast wel verwend met mijn 2000CL...

Origineel geplaatst door Steven V

En waarom zou het zonde zijn als je enkel de MPC voor drums gebruikt?? Daarvoor is ie gemaakt

Nier waar, MPC staat voor Midi Production Center. Drumcomputer, Sampler en Sequencer.
Prima apparaat om nummers mee te maken zonder randapperatuur.

Sampletje erin, auto chrono toevoegen en zo lekker melodietjes spelen. Het makkelijkste is het dan te doen op een midi keyboard.

Origineel geplaatst door sander
Nier waar, MPC staat voor Midi Production Center. Drumcomputer, Sampler en Sequencer.
Prima apparaat om nummers mee te maken zonder randapperatuur.

Sampletje erin, auto chrono toevoegen en zo lekker melodietjes spelen. Het makkelijkste is het dan te doen op een midi keyboard.

Jaja natuurlijk (zo doe ik het zelf ook, behalve de autochromatic functie dan), maar stel nu dat iemand hem zo niƩt gebruikt... Is dat dan zonde? Iedereen mag toch doen met z'n gear wat ie wil? Er zijn ook mensen die een bepaalde synth enkel hebben voor de status...

Tja niet echt de moeite om over te discussieren eigenlijk...

Ik bedoelde eigelijk dat veel mensen de MPC slechts als drumcomputer zien en dat is natuurlijk onzin. Dat ze deze daar alleen voor gebruiken is een ander verhaal uiteraard. Dat motten ze zelf weten.

Back