Midifiles help !!!!

jerpoel

Nieuwkomer
Dag allemaal,

ik heb me net aangemeld en hoop dat jullie me kunnen en willen helpen. Ik heb een digitale intelligent piano de Roland KR-7. Mooi apparaat maar zeer beperkt in de drum patterns/loops. OOk de musicstyles zijn enorm hoempa.
Ik heb heel erg gezocht naar midifiles drumpatronen die funky/vet/groovy zijn. Tot op heden niets gevonden. Via internet heb ik bij bigfishaudio de CD's freaky jazzy funky gekocht waar ik bij nader inzien niets aan heb. Balen dus, de audiofiles kan ik niet kwijt op de KR-7 en de midifiles die ik heb gedownload blijken in mijn KR-7 de drums niet aan te sturen. Ik hoor dan alleen een piano drums spelen. Heel irritant. Mijn KR-7 is GM1 en GM2 en SMF lyrics compatible.
Wie heeft lekkere drumpatroontjes in midifiles. Help !

Groeten,

Jurgen

Hoi Rudo,

dank voor de tip. Roland biedt inderdaad midifiles aan. Probleem daar is dat er dan bijvoorbeeld 10 nummers op staan waarvan 1 of 2 groovy en de rest hoempapa. Ik zoek echt alleen drumpatronen als style of loops. Mijn KR-7 kan door het markeren van zo'n loop hier weer een style van maken zodat ik later instrumenten kan toevoegen.

Jurgen

Hoi Hanz,

misschien doe ik nu iets illlegaals maar ik ben dringend op zoek naar drum patronen/loops in midifiles die geschikt zijn om af te spelen op mijn Roland intelligente digitale piano KR-7. Deze is GM1/GM2 en SMF lyrics compatible. Ik zoek funky/groovy drums!

Groeten,

Jurgen

jurgenvanderpoel@hotmail.com

Ik ken de KR-7 verder niet, maar op internet staan toch zat SMF aangeboden, al is het maar als ringtone voor een mobieltje, en vanuit die SMF kun je dan stukjes denk ik gebruiken.....

Kijk hier maar http://midi.pagina.nl/

En anders weet ik het ook niet voor je......

Groetjes van Rudo

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Exzit
Waarom maak je ze niet zelf?

Exact mijn idee!
Dan ben je veel origineler en leer je ook nog iets.

ik ken dat apparaat niet, maar moet je die gedownloadde midi-files niet op kanaal 10 zetten?

Hallo,

dank voor jullie snelle reacties. Qua handigheid heb ik twee linkerhanden. Ik moet het echt hebben van bestaande drumpatronen/loops. De bijlage nieuwe shit van één van jullie ga ik downloaden en converten op de PC en dan naar mijn Roland KR-7. Deze moet gewoon in format O de boel lezen. Ik heb van roland begrepen dat als midifiles een general opmaak hebben dat het bestand dan gegevsn bevat die de juiste instrumenten op het keyboard activeert.
Met betrekking tot de tip van starpagina, ook bedankt. Ik kende hem al wel maar weet echt niet waar te zoeken. Kennelijk ben ik echt een nitwit op dit gebied. Vandaar nogmaals mijn vraag: wie helpt me aan groovy/funky general midifiles????

Groeten,

Jurgen

nieuwe shit zal van mij zijn denk ik? da's gewoon audio

als je GM files gebruikt, moet je ze volgens mij echt naar kanaal 10 sturen. Dan hoor je de beat niet in pianogeluiden maar met geluiden uit je drumkit.. door GM te gebruiken weet het apparaat zelf wat de kick wat de snare etc is.. met dat enen filetje waar dat niet mee lukte, toch effe proberen..

toveren kan niemand.. je zou je er toch wat meer in moeten verdiepen. vooral ook voor je eigen plezier

Back