Origineel geplaatst door Leo
oh eh hans.....
ik lees het nu pas.
even voor alle duidelijkheid (en ik zeg wat ik denk), ik voelde me helemaal niet aangevallen, op geen enkele manier, heb niks op mezelf betrokken. mijn aandacht voor deze thread werd getrokken door het woord 'irritatie' (uitleg overbodig neem ik aan, ik mag me graag ergeren).
en wat het fenomeen handelaar betreft, ik sta daar wat dubbel in. ik ben geen handelaar, maar zou me ook niet schamen als ik het wel was (en misschien word ik het nog wel eens). dus aan de ene kant voel ik de behoefte uit te leggen dat er niks vies is aan een handelaar, gewoon ter lering en vermaak, maar ik betrek dat dus niet op mezelf.
ook ik doe niet moeilijk als iemand aardig is/blijkt, of als iemand iets echt graag wil hebben. en een tientje of wat maakt me ook niet uit. maar als iemand wel zakelijk is, dan is daar dus echt helemaal niks mis mee. ik koop en verkoop wel eens van en aan mensen hier op het forum die veel zakelijker zijn dan ik, maar die ik toch tot mijn vrienden reken, of van wie ik in ieder geval weet dat ik 100% op een gemaakte afspraak kan bouwen.
maar van stoere verhalen over het uitknijpen van een 'arm studentje' en opmerkingen als dat geeft niks, moet je zelf weten, net of fatsoen, eerlijkheid en vriendelijkheid niet meer tellen, daar ga ik van over mijn nek. en eerlijk is eerlijk, van mij hoeft niemand in een zak aan een boom gehangen te worden, maar ik betrap mezelf wel eens op de gedachte, over iemand met die stoere verhalen: wacht maar tot je doodziek wordt, kjken of je dan nog zo tevreden bent over het afzetten van een ander voor een paar centen. ook ziekelijk en ik verwerp dat soort gedachten snel, maar toch.