irritatie alom...

Tis nie gauw goed:D
Het moet altijd goedkoper,op zich niets mis mee.
Maar ik kijk meestal hoeveel ik ooit voor iets moest betalen,bv een s950 nieuw voor 4000 pietermannen.
Een jd800 voor 3800 gulden,ga zo maar door.
En als ik deze s950 bv nu soms zie voor 150 euro,en men gaat dan nog zeiken,tja...

JE zou dan een gat in de lucht moeten springen met die prijzen!:L

Laatst gewijzigd:
oh eh hans.....
ik lees het nu pas.

even voor alle duidelijkheid (en ik zeg wat ik denk), ik voelde me helemaal niet aangevallen, op geen enkele manier, heb niks op mezelf betrokken. mijn aandacht voor deze thread werd getrokken door het woord 'irritatie' (uitleg overbodig neem ik aan, ik mag me graag ergeren).

en wat het fenomeen handelaar betreft, ik sta daar wat dubbel in. ik ben geen handelaar, maar zou me ook niet schamen als ik het wel was (en misschien word ik het nog wel eens). dus aan de ene kant voel ik de behoefte uit te leggen dat er niks vies is aan een handelaar, gewoon ter lering en vermaak, maar ik betrek dat dus niet op mezelf.
ook ik doe niet moeilijk als iemand aardig is/blijkt, of als iemand iets echt graag wil hebben. en een tientje of wat maakt me ook niet uit. maar als iemand wel zakelijk is, dan is daar dus echt helemaal niks mis mee. ik koop en verkoop wel eens van en aan mensen hier op het forum die veel zakelijker zijn dan ik, maar die ik toch tot mijn vrienden reken, of van wie ik in ieder geval weet dat ik 100% op een gemaakte afspraak kan bouwen.

maar van stoere verhalen over het uitknijpen van een 'arm studentje' en opmerkingen als dat geeft niks, moet je zelf weten, net of fatsoen, eerlijkheid en vriendelijkheid niet meer tellen, daar ga ik van over mijn nek. en eerlijk is eerlijk, van mij hoeft niemand in een zak aan een boom gehangen te worden, maar ik betrap mezelf wel eens op de gedachte, over iemand met die stoere verhalen: wacht maar tot je doodziek wordt, kjken of je dan nog zo tevreden bent over het afzetten van een ander voor een paar centen. ook ziekelijk en ik verwerp dat soort gedachten snel, maar toch.

Origineel geplaatst door Digimod
Roland S770 14.000 gld , nu 200 euro

Kurzweil K250 24.000 gld nu 1000 euro..

Laat ook zien dat de Kurtz in de loop der jaren waarde vaster is als de Roland 8D

Origineel geplaatst door Leo
oh eh hans.....
ik lees het nu pas.

even voor alle duidelijkheid (en ik zeg wat ik denk), ik voelde me helemaal niet aangevallen, op geen enkele manier, heb niks op mezelf betrokken. mijn aandacht voor deze thread werd getrokken door het woord 'irritatie' (uitleg overbodig neem ik aan, ik mag me graag ergeren).

en wat het fenomeen handelaar betreft, ik sta daar wat dubbel in. ik ben geen handelaar, maar zou me ook niet schamen als ik het wel was (en misschien word ik het nog wel eens). dus aan de ene kant voel ik de behoefte uit te leggen dat er niks vies is aan een handelaar, gewoon ter lering en vermaak, maar ik betrek dat dus niet op mezelf.
ook ik doe niet moeilijk als iemand aardig is/blijkt, of als iemand iets echt graag wil hebben. en een tientje of wat maakt me ook niet uit. maar als iemand wel zakelijk is, dan is daar dus echt helemaal niks mis mee. ik koop en verkoop wel eens van en aan mensen hier op het forum die veel zakelijker zijn dan ik, maar die ik toch tot mijn vrienden reken, of van wie ik in ieder geval weet dat ik 100% op een gemaakte afspraak kan bouwen.

maar van stoere verhalen over het uitknijpen van een 'arm studentje' en opmerkingen als dat geeft niks, moet je zelf weten, net of fatsoen, eerlijkheid en vriendelijkheid niet meer tellen, daar ga ik van over mijn nek. en eerlijk is eerlijk, van mij hoeft niemand in een zak aan een boom gehangen te worden, maar ik betrap mezelf wel eens op de gedachte, over iemand met die stoere verhalen: wacht maar tot je doodziek wordt, kjken of je dan nog zo tevreden bent over het afzetten van een ander voor een paar centen. ook ziekelijk en ik verwerp dat soort gedachten snel, maar toch.

Ik zou er persoonlijk niet eens op in gaan, gevoelsmatig, maar dat is mijn mening Leo.
Overigens deel ik je mening, ben ook niet vies van koop/ verkoop, maar wel eerlijk en met
goede wederzijdse afspraken vooraf.

Irritatie alom ...........; geen slechte topictitel. :D

Ik maak me niet zo druk om een heel laag bod. Dan antwoord ik gewoon vriendelijk terug dat het niet gaat.

Origineel geplaatst door Leo
moet allemaal kunnen hoor, maar ik blij dat ik niet zo ben.

Voelde me ook wel schuldig daarna hoor.
Dat duurde totdat ik hem aansloot op mijn eigen systeem.:D

dussss

Attachments

• commentary.gif
    commentary.gif
    39,7 KB · Bekeken: 137
yep :D

Attachments

• commentary.gif
    commentary.gif
    39,7 KB · Bekeken: 120
Origineel geplaatst door Exzit
Voelde me ook wel schuldig daarna hoor.
Dat duurde totdat ik hem aansloot op mijn eigen systeem.:D

ja, zo gaat dat al een tijdje hier in nederland, hè.

Even mijn afgepingelde duit in het zakje...

Even mijn afgepingelde duit in het zakje...

...wat ik een paar keer heb meegemaakt, dat ging trouwens niet om synths of zo maar om een zonnescherm en een keer om een elektrische kachel. Dan heb je dus een prijs afgesproken, en de persoon komt hem ophalen en afrekenen. Dan heb je bijvoorbeeld € 50,- afgesproken, de man trekt twee briefjes van € 20,- uit z'n portemonnee en zegt men een verbaasd gezicht "oh jee, meer heb ik niet bij me, maar hiervoor kan het zeker ook wel". Vaste reactie (en advies aan een ieder): gewoon niet doen. Als de handel al op de imperial ligt, dan weer gewoon eraf halen.
In de praktijk moet de portemonnee van moeder-de-vrouw eaan te pas komen, en altijd ligt dat laatste tientje daar al klaar om gepakt te worden, dus....

RUKKERS zijn het, allemoal.

Maar mijn vaste protocol bij internet kopen (SF uitgezonderd) is dat ik de helft bied, dat ik vervolgens probeer in contact te komen met de verkoper, en dat er dan het bekende loven en bieden ontstaat. Volgens Bartjens kom je dan meestal op 75 % van de vraagprijs uit, dat vind ik een voor beide partijen redelijk resultaat.
En als ik iets wil verkopen, ga ik van hetzelfde uit maar dan andersom. Ik ga met m'n vraagrpisj dan ook op 133 % van de door mij gewenste opbrengst zitten. Werkt altijd.

Pjeut.

handig hoor, die regels, van 50 en 75 % maar als k iets redelijk vind, zal ik misschien proberen er nog 5 tientjes ruimte uit te halen, maar de helft bieden?? nee, dat toch niet.

Je kan natuurlijk ook gewoon 100 euro meer bieden dan de vraagprijs. Als je eenmaal een afspraak met de verkoper hebt gemaakt. Trap je hem helemaal verot, en neem je alles voor niks mee. Tis maar een idee.

Origineel geplaatst door ka2
Je kan natuurlijk ook gewoon 100 euro meer bieden dan de vraagprijs. Als je eenmaal een afspraak met de verkoper hebt gemaakt. Trap je hem helemaal verot, en neem je alles voor niks mee. Tis maar een idee.

Was jij mee de laatste keer met mij?8)

Origineel geplaatst door ka2

:halleluja

Ik sluit me aan bij Trash, ik ging vroeger (1995) naar beurzen en zag daar een Akai
sampler voor FL 10.000,- staan de S3200XL en als je er wat opties bij deed dan kwam
er gewoon 2000 piekkies bij.
Keb deze verleden jaar voor E300,- gescoord, en ik vind het een hele fijne machine8o

Origineel geplaatst door mikemix
Laat ook zien dat de Kurtz in de loop der jaren waarde vaster is als de Roland 8D

me tb303 is flink gestegen in waarde, me k2000 is behoorlijk gezakt in waarde8o

Back