4 i/o geluidskaart met lage latency?

Acidfever

There's no "I" in denial.
Ik ben ten behoeve van wat audio mangling met Reaktor op zoek naar een geluidskaart met in ieder geval 4 i/o (hey, dat is precies het aantal i/o's van de NM G2! :) )

Meer i/o mag natuurlijk maar is niet noodzakelijk.

De kaart moet dus zeer goede drivers hebben voor lage latency en met 1/4 Inch TRS aansluitingen werken (geen phono/cinch zoals bij de Terratec kaarten). Midi en een enkele digi i/o is leuk meegenomen maar geen pre.

Heeft iemand een suggestie op dit gebied?

Oh ja, het hoeft ook geen 1000 euro te kosten wat mij betreft. Het hoeft geen 24Bit/ 192Khz kaart te zijn met 16 ADAT i/o en 10 analoog i/o want ik doe geen multitracking ofzo.

Als de geluidskwaliteit maar gewoon in orde is.

Ik heb nu een echoaudio Darla24 maar die heeft maar 2 inputs. Ik zie veel goeds over kaarten van Motu, RME enz enz maar die zijn errug duur en hebben vaak bergen digi i/o wat ik gewoon niet ga gebruiken.

Bij voorbaat dank voor eventuele reacties.

Laatst gewijzigd:
delta 44/66 niets?

of zo'n nieuwe emu?

[edit]Ik had eerst een Egosys(= ESI) dat was ook prima hoor, zo'n waveterminal ding....
5/10 ms had ik geloof ik...

Origineel geplaatst door Alex Omega
delta 44/66 niets?

of zo'n nieuwe emu?

[edit]Ik had eerst een Egosys(= ESI) dat was ook prima hoor, zo'n waveterminal ding....
5/10 ms had ik geloof ik...

Die M-audios hebben natuurlijk precies 4 i/o. Zijn alleen wel al wat oudere kaarten. Wel vrij goedkoop. 159 Euro voor de Delta 44.

De 1820 van Emu doet dan alweer 399 en de 1820M 499.

Ik weet het alleen niet met Emu. Is dat nu echt goed tegenwoordig? En hoe verhoud dat zich tot de Delta serie van M-audio?

Omdat ik vooral ook realtime audiocrunching wil gana doen is de kwaliteit van de drivers ook zeker ene belangrijk punt.

E-mu is echt prima hoor. Heb zelf de 0404 (had eigenlijk alleen de soundkwaliteit nodig) en die klinkt als een klok en draait super!

Origineel geplaatst door Acidfever
Die M-audios hebben natuurlijk precies 4 i/o. Zijn alleen wel al wat oudere kaarten. Wel vrij goedkoop. 159 Euro voor de Delta 44.

...

Omdat ik vooral ook realtime audiocrunching wil gana doen is de kwaliteit van de drivers ook zeker ene belangrijk punt.

Volgens mij zijn de drivers voor de hele Delta serie (incl. Audiophile) hetzelfde.
Zover ik het voor de Audiophile kan beoordelen, zijn het gewoon prima drivers; voldoende instelmogelijkheden en geen probleempjes met stabiliteit.

Ik heb nu een delta 410 en die gaat prima, geen problemen...

die Emu's hebben wel fx en de delta's niet.

ik denk dat ik nu voor Emu zou gaan...

Origineel geplaatst door Alex Omega
Ik heb nu een delta 410 en die gaat prima, geen problemen...

die Emu's hebben wel fx en de delta's niet.

ik denk dat ik nu voor Emu zou gaan...

Mijn fx zijn allemaal outboard en ik werk niet met VST applicaties. Dus dat zou niet echt een koopargument voor me zijn.

Die 1820m is wel erg mooi zeg! 6 in/ 8 out analoog. Niet dat ik het echt nodig heb hoor. De delta44 is op zich wat betreft i/o prima. Niet meer en niet minder dan ik nodig heb.

Volgens mij zitten de convertors alleen op de kaart in niet in de breakout. Bovendien gebruikt deze kaart dezelfde convertors als de Terratec range. Dat staat me minder aan.

Ben nooit 100% onder de indruk geweest van de Terratec convertors.

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
de terratec phase serie gebruikt wel gewoon 1/4" TRS trouwens... geen cinch

Mja, maar dat is alleen de Phase 88 rack, de gewone phase 88 heeft gewoon cinch. En de rack versie kost meer dan 500 euro. Daar heb je dan al een EMU 1820M voor.

Ik heb in het verleden minder prettige ervaringen gehad met de terratec drivers, maar ik weet natuurlijk niet hoe dat nu is.

500 is ook eigenlijk wel iets meer dan ik wil betalen.

ik zou voor de m-audio gaan,

klinkt prima, en maudio heeft door de jaren bewezn dat ze de driver up to date houden.

emu bied leuke optie's maar emu heeft eerder klanten flink laten zitten met drivers en support, als het moeilijk is geven ze niet thuis

terrapech klinkt niet zo goed in vergelijk met maudio en emu

idd m-audio 44

goed ding, jammer alleen dat het zoon klein breakout boxje is. Nu bungelt hij maar een beetje losjes op mn bureau, niet echt sjiek. Maar verder: top ding

Klinkt goed! Zal dus waarschijnlijk m-audio Delta44 of 66 worden. Ook omdat deze precies aan mijn eis van 4 i/o voldoen.
Bovendien is de prijs gewoon erg prettig ten opzichte van de overige opties.

Wat is de normale latency van deze kaarten in een moderne pc? (dus 3 Ghz+ met 1 GB geheugen). Ik mik namelijk op realtime audio processing.

Back