Cubase LE tutorial

geenlidmeer081224b

Gebruik standaard
Ik heb Cubase LE bij mijn soundcard gekregen met manual en al, maar ik vind nergens een tutorial of een overzicht voor basisfuncties. Ik weet wel hoe ik moet opnemen, maar ik weet niet hoe ik audio moet bewerken. Iemand een gratis tutor?

hier vind je een aantal video tutorials voor SX. Ze zullen je grotendeels op weg helpen. Klik op de DEMO knop om het een en ander te checken...

Ik begrijp Cubase nu al een stuk beter. Alleen heb ik een probleem. In de Score Editor komen er geen noten, maar Wingdings op de notenbalken! Hoe los ik dit op?

Wingdings? Hm... geen idee man... Try google on the error? kijk of anderen dat probleem ook hebben. (deze draad zal nu wel gesloten worden, wingdings is natuurlijk een warez error... :slotje: )

Origineel geplaatst door FLechdrop
De noten zijn ook een bepaald font en dat font mist blijkbaar in jouw fonts map.

Welk font is dat dan?

Het is geen Windows font, het noten font wordt geinstalleerd met de Cubase installatie. Heeft LE wel Score?

Origineel geplaatst door Mad Dan
Het is geen Windows font, het noten font wordt geinstalleerd met de Cubase installatie. Heeft LE wel Score?
Cubase LE heeft Score. Kijk maar naar deze screenshot:

Attachments

• cubaseprobleem1.jpg
    cubaseprobleem1.jpg
    40,7 KB · Bekeken: 107
Hier is het probleem:
cubaseprobleem22ic.jpg

Als je gewoon cubase le opnieuw installeert zou hij de fonts weer toe moeten voegen.

Cubase gebruikt 3 fonts om de score te kunnen weergeven:
- Steinberg Chord symbols (steics__.ttf)
- Steinberg Notation (stein___.ttf)
- Steinberg Notation TrueType (stein___.ttf)

Om te checken of de fonts nu geinstalleerd zijn in je fonts dir van windows, of via control panel - Fonts.

Origineel geplaatst door quifster
Als je gewoon cubase le opnieuw installeert zou hij de fonts weer toe moeten voegen.

Cubase gebruikt 3 fonts om de score te kunnen weergeven:
- Steinberg Chord symbols (steics__.ttf)
- Steinberg Notation (stein___.ttf)
- Steinberg Notation TrueType (stein___.ttf)

Om te checken of de fonts nu geinstalleerd zijn in je fonts dir van windows, of via control panel - Fonts.

De herinstallatie heeft de ontbrekende fonts hergeinstalleerd. Bedankt!

P.S.: Ik heb meer fonts dan dat:

- MusicQwik (TrueType)
- MusicQwikB (TrueType)
- Steinberg Notation (TrueType)
- Steinberg Chord Symbols (TrueType)

Back