Kheb m'n analoge mixer weggedaan en mix nu volledig in Cubase.
Ik zit nu dus met het probleem van monitors die rechtstreeks op m'n geluidskaart zitten.
Volgende probleem is dat ik nog maar 2 inputs op m'n soundcard over heb om te kunnen recorden.
Volgende probleem is dat ik m'n hardware niet meer zero latency kan monitoren.
Volgende probleem is dat ik m'n hardware niet meer kan bespelen zonder dat PC aan staat.
Al deze "problemen" wil ik oplossen dmv 1 soort mixer. Dan is het ook nog de bedoeling dat ik een synth in audio kan opnemen terwijl ik de mix uit Cubase hoor maar dat dus alleen die synth gerecord wordt. (soort van 4 bus dus..)
Kan die Samson c control dit aan? of is het daar niet echt voor bedoeld?
Mijn oog viel ook al op de Soundcraft Compact 4, die lijkt alles te kunnen wat ik wil. Heeft iemand hier ervaring met dit mixertje? Lijkt me haast van wel, dat ding zit geniaal in elkaar voor deze toepassing, mooi concept IMO. Maar wat praktijk ervaringen zijn zeer welkom.
Weten jullie nog opties waar ik nog niet aan heb gedacht?
Ik zit nu dus met het probleem van monitors die rechtstreeks op m'n geluidskaart zitten.
Volgende probleem is dat ik nog maar 2 inputs op m'n soundcard over heb om te kunnen recorden.
Volgende probleem is dat ik m'n hardware niet meer zero latency kan monitoren.
Volgende probleem is dat ik m'n hardware niet meer kan bespelen zonder dat PC aan staat.
Al deze "problemen" wil ik oplossen dmv 1 soort mixer. Dan is het ook nog de bedoeling dat ik een synth in audio kan opnemen terwijl ik de mix uit Cubase hoor maar dat dus alleen die synth gerecord wordt. (soort van 4 bus dus..)
Kan die Samson c control dit aan? of is het daar niet echt voor bedoeld?
Mijn oog viel ook al op de Soundcraft Compact 4, die lijkt alles te kunnen wat ik wil. Heeft iemand hier ervaring met dit mixertje? Lijkt me haast van wel, dat ding zit geniaal in elkaar voor deze toepassing, mooi concept IMO. Maar wat praktijk ervaringen zijn zeer welkom.
Weten jullie nog opties waar ik nog niet aan heb gedacht?

Die mixer bedien ik nu met de BCF en dat gaat goed. Ik heb de switch gemaakt omdat het nu met SX3 goed mogelijk is outboard FX in de mixer te integreren. Dat kost me alleen wel 6 i/o's op m'n soundcard. Nu heb ik dus 2outs over voor de monitoring en 2 ins voor recording over. Die 2 i/o's wil ik dus op een zo klein mogelijk mixertje hebben, en dan kunnen routen zoals ik hierboven al omschreven heb. Van FX daarop is dus geen sprake van. Het moet nou juist een zo zuiver mogelijk signaalpad blijven, EQ is ook niet nodig.