Motif/Karma gebruikers?

ver1ver2

Ingeburgerd
Hey,

Ik ben me de laatste tijd aan het verdiepen in t synthesizer/workstation aanbod omdat ik een nieuwe aankoop wil doen voor live én homestudio gebruik. Voor live is het een aanvulling op mijn digitale piano (roland RD-150) dus het is niet nodig dat ik veel toetsen heb, wel fijn... (maar ook weer niet omdat t fijn is voor repetities een zo'n licht mogenlijke synth te hebben) In ieder geval geen 88 toetsen. Mijn budget is ongeveer 1000-1300 euro en ik zit nu eigenlijk alleen nog maar te twijfelen tussen een korg karma en een 2e handse yamaha motif 7. Live speel ik funk/pop muziek.
Ik vroeg me af: wat raden jullie me aan? Ik heb erg veel gelezen en op beiden (kort) gespeeld, maar --> te kort voor een oordeel.

Ik heb de zoekfunctie op deze site ook al wel gebruikt maar ik vind nergens echt (misschien doe ik iets verkeerd) duidelijk reacties van gebruikers... iig als je wilt reageren zou t tof zijn ;)

Groeten, Tom

Hmm... Live spelen , funk/pop muziek? Dan is er maar één oplossing: een MOTIF7 :okdan:

Nee even serieus, het leuke aan de Karma is, eh (DUHH) de KARMA functie (en misschien die Chord Memory knoppen) maar voor live gebruik lijkt me de MOTIF7 een veel betere keus, ook al omdat de sounds in de Yamaha veel bruikbaarder zijn (mijn mening hè mensen) in de funk /pophoek (waar ik zelf ook muziek in maak)

verder uh..een Karma heeft 61 en een MOTIF7 76 toetsen..... Dat kan live ook weleens handig zijn.

Maar gekeken naar het zo weinig mogelijk sjouwen van spul naar repetities... is een Karma het lichtst met 10 kg. Een MOTIF7 weegt 18.1 kg (voor de volledigheid: mijn MOTIF6 weegt 15.8 kg en dat vind ik niet echt zwaar)

Een MOTIF heeft een sampler (altijd leuk, ook voor live) , de Karma niet, maar ik weet niet of je dat een belangrijke feature vindt.

Een 2ehandse Karma is wel goedkoper dan een 2ehands MOTIF7 maar voor 1300 euro moet je wel een MOTIF7 kunnen vinden denk ik.

nou dat was mijn wijsheid wel

Kortom, ik zou een MOTIF7 halen of als je niet persé 76 toetsen hoeft, een MOTIF6. :mega:

Daar kan ik me bij aansluiten.
Ik gebruik een Motif7 voor live optredens. Bevalt uitstekend!! De Karma ken ik niet.
De geluiden in de Motif zijn zeer bruikbaar voor een live-performance.

Ook weer mee eens, ik heb een karma, maar heb vaak gespeeld met een motif/es,
hier speelde ik live wel eens op, puur voor jouw functionaliteit zou ik voor een motif gaan, een karma is overigens erg vet, ook goeie sounds, maar het is meer een echte synth, dus niet mee nemen om lekker op piano te gaan pingelen, lekker thuis, vage Karma GM's maken!

De motif heeft een lekker fris helder geluid en dat past goed bij pop/funk muziek. De clavi's, rhodes en wurlitzers zijn erg lekker en dus goed geschikt voor funk. Ik vind 'm een aanrader.

Enige nadeel aan de motif is misschien dat 'ie niet heel erg licht is, maar ik kan met mijn 1.85m en 60kg mijn motif6 in flightcase nog wel vervoeren in mijn eentje. Neemt niet weg dat ik blij ben dat de flightcase wieltjes heeft ;)

weegt een motif6 60kg???
daar geloof ik nou niets van!!!
ps,je flightcase is vast een SKB,ben ik ook heel tevreden over!!

weeral alles mis....tedju
jij weet 60kg...ik weeg 70kg
hoe kan je nou 60kg wegen wanneer ik dezelfde hoogte meet als die van jou??
dan moet jij wel écht héél anorexia-mager zijn..lol
is maar een grapje,zolang er maar kracht achter je vingers zit,hey!!:)

Hey bedankt iedereen voor de replies,
ik ga proberen zo'n motif te regelen

Ik ben trouwen 1,75 meter en weeg 70 dus met wieltjes onder mn flightcase komt t goed haha

Groeten
Tom

Dan raad ik je geen Motif7 met een Road Ready case aan. :(

.... die heb ik.......>AU<

Origineel geplaatst door the captain

dan moet jij wel écht héél anorexia-mager zijn..lol
is maar een grapje,zolang er maar kracht achter je vingers zit,hey!!:)

Geen zwaargewicht op de weegschaal, dan maar een zwaargewicht in het toetsenspel! Geen moeite mee :) :biertje:

Hey nu zit ik eigenlijk ook te denken aan de yamaha ex5, (goedkoper...)
Puur voor live he, want ik lees dat de sequencer niet echt fijn is enzo maar dat is niet waar ik m voor zou gebruiken...
Iemand hier nog ervaring mee? is deze qua sound veel minder dan de motif?? en wat zou ik r nog voor moeten bieden?

of ben ik nu helemaal fout aan het kijken..

Tom

nou.....eh de EX5 is op zich wel een machtig blauw beest voor live gebruik alleen eh iets

ZWAAAAAAAAAAAR der om mee te sjouwen want 'íe weegt 20 kg (2 kilootjes meer dan een MOTIF7 dus)

maar wel goedkoop dus ja dat kan ook weleens goed voor je voorraad euro's zijn..

qua sounds is er wel extra lekkers te vinden op www.ex5tech.com

ja ik heb een EX5r en een MOTIF6 maar ja ik ben een Yamaha (/ gecombineerd met NORD) freak dus ik ben niet eh de onpartijdigste op aarde maar goed 8) :kroon: :okdan: :mega:

qua bieden nou eh een euro of ehhh 600 ofzo (voorzichtige schatting mijnerzijds hé dus ga me niet flamen of iets)

Neem geen Karma, je verzuipt in de mogelijkheden en qua geluidskwaliteit van de overal sound is de Motif absoluut beter. Zeker voor live. En dat zegt een ex-Karma user die nooit een motif gehad heeft :o: hmmm. Nouja in de muziekzaak spelen is ook fijn. 8o)
Het klavier van de Karma is trouwens ook niet top, speelt veels te licht, maar ik ben dan ook verwend met Roland achtige klavieren (terwijl het toch allebei Fatar is?! nouja zal wel).

Gezien het feit dat je al een fijn piano klavier heb zou ik gaan voor een Yamaha Motif rack. Oh! Dat was geen geldige keuze optie ;)
Spaart je in ieder geval geld uit.

Over uitsparen gesproken. Ik zag de voorloper van de Motifop marktplaats: EX5 voor 650 euro. Geen geld en zeer veel mogelijkheden.

Ja MOTIF rack, altijd leuk, maar is voor live gebruik misschien niet het handigste apparaat, een EX5 dat is voor weinig euros wel een :halleluja goed podium beest (wellicht wel een roadie aanschaffen om de boel op te bouwen en naar je huis te slepen)

De EX-5 is een goede, maar toch prefereer ik de nieuwere Motif classic/ES! Betere Akoestiche geluiden( vooral Rhodes,guitar,strings etc.) en nog meer vette geluiden!!! Het beste is natuurlijk om ze beide uit te proberen ergens in een muziekwinkel!

Voor mij blijft de Motif nr1!:)

Back