Contest contest!

Contest contest!

• Driekwartsmaat Dancetrack!

Stemmen: 18 39,1%
  • Sampleset Contest (op basis van aangeleverde samples!)

Stemmen: 17 37,0%
  • Oud Hollandsche Krakersch

Stemmen: 5 10,9%
  • MIDI remix contest (bewerk een aangeleverde MIDI file)

Stemmen: 4 8,7%
  • General MIDI meets Private Parts

Stemmen: 2 4,3%

• Totaal aantal stemmers
    46
  • Enquete gesloten .
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Hanz

Anonieme Analogist
Hey, zoals gisteren besproken in de chat met "TranceCom" (goh!) en MC Kwok, is het niet weer es tijd voor een "officiele Synthforum contest"? :)

Nou hebben we in het verleden wat verschillende ideetjes de revue zien passeren. Het leukste is natuurlijk als er een bepaalde opdracht, thema of beperking aan de contest zit, zodat het méér wordt dan het zomaar inzenden van een trackje. En het is misschien handig als we weten voor welke contest er animo bestaat! :)

Ik roep uit het blote hoofd even wat ideetjes die ik langs hoorde komen, misschien zijn er nog mensen met wat leuke aanvulllingen?

-Hollandsche Hit festival (maak een NL-talige track)

-De Synthforum Doorgeef Track (maak een toevoeging / remix op basis van een vorige inzending in de thread, en post hem voor verdere verwerking)

-Drumloop contest

-De 3/4 maat dance uitdaging

-Of misschien een 2005 editie van een eerder gehouden contest? Kom maar op met je voorstel!

-etc. etc.

Voorstel: we kiezen er één dezer dagen ééntje uit, en dan kunnen we met z'n allen los! :)
Misschien is het ook handig als evt. topicstarters zich willen aanmelden, i.v.m. het goed aanmaken van de startpost (voor op de frontpage). De ervaring leert: een goeie startpost met eerste inzending kan een contest maken of breken!

ik vond het idee van trancecom om het oude idee nieuw leven in te blazen niet zo gek..

een lijst van samples waar iedereen mee los kan gaan..
met een thema: idd bv zomerhit of zo
lijkt me lache :)

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Shoarma eet contest :{ .

Maak jij de startpost? :D

ik vind die NL achtige shit wel doop:

maak een trak waar Jan Smit los op gaat.

be it Gordon, Froger of die andere oelewapper

ga mn tijd er alleen neit aan verspillen ;) Wel jullie creaties luisteren natoek.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Shoarma eet contest :{ .

probeer je nu hier ook al je vlees te verkopen ? :D

Misschien is het niet al te handig om een contest in een bepaald genre te duwen, maar je kunt denken aan iets...erhm .. multicultureels. Wereld muziek contest.

:mexico:

Origineel geplaatst door dione
probeer je nu hier ook al je vlees te verkopen ? :D

Shit! Ik zei gisteren toch dat ik geen verkoper ben. :stupid Ook sukerbolle contest dan maar. :engel:

Nog enkele gekke ideetjes die mij wel eens te binnen schoten:
- maak iets (echt eender wat) dat een lengte heeft tussen 3:05 en 3:10 (geen fade-out!)
- iets met ALLEEN maar presets (die moet je dus ook wel vermelden)
- een reclamespot voor het SF
- we kiezen 1 midi-file van een klassiek werk (om plagiaatproblemen te vermijden), eenieder bewerkt daarna naar smaak.
- een track op 50 bpm (ik weet, je kan sneller opnemen en dan terug trager zetten, maar of het dan nog klinkt?)
- maak een track die gebruikt kan worden voor bvb het nieuws op TV, je weet wel met een aandacht-trekkende intro die daarna over gaat naar iets waar de nieuwslezer de hoofdpunten op voorleest.

Hmmm...

om iedereen een eerlijke kans te geven is het wel leuk om bv. een set met samples te kiezen waarmee je MOET werken
of een freeware softsynth ofzo.......

een remix contest kan ook... maak je eigen versie van een bepaalde track waar we de acapella samples
ergens vandaan trekken. Ik heb nog wel een hoop acapella dingen liggen thuis....
Het genre mag dan van alles worden, van IDM tot polonaise-house tot ambient spacerock-triphop :erm: :)

Ennuh Hanz, wie is die "TranceCom" nou eigenlijk? :P

Origineel geplaatst door hermax
Nog enkele gekke ideetjes die mij wel eens te binnen schoten:
- maak iets (echt eender wat) dat een lengte heeft tussen 3:05 en 3:10 (geen fade-out!)
- iets met ALLEEN maar presets (die moet je dus ook wel vermelden)
- een reclamespot voor het SF
- we kiezen 1 midi-file van een klassiek werk (om plagiaatproblemen te vermijden), eenieder bewerkt daarna naar smaak.
- een track op 50 bpm (ik weet, je kan sneller opnemen en dan terug trager zetten, maar of het dan nog klinkt?)
- maak een track die gebruikt kan worden voor bvb het nieuws op TV, je weet wel met een aandacht-trekkende intro die daarna over gaat naar iets waar de nieuwslezer de hoofdpunten op voorleest.

Ik vind het idee van de midi-file en een track op 50 bpm allebei wel aardig!
maar dan wel met een paar verplichte samples erbij..............

een reclamespot voor het SF is ook leuk, al heeft dit forum volgens mij niet veel reclame meer nodig ;)

@ Hermax: goeie ideeen! :okdan:
Het bewerken van een klassieke MIDI file, dat lijkt me wel wat!

Of even voortbordurend: "maak een intro tune voor het real-life docu-drama 'Synthforum' :P "

Eender wat... ik doe mee.

Die 50bpm lijkt me wel cool.
3/4 dance ook wel (.. of was dat een grapje..?)

Origineel geplaatst door Bartology
3/4 dance ook wel (.. of was dat een grapje..?)

Natuurlijk niet! ;) Ik heb me altijd afgevraagd waarom dansmuziek tot pakweg 1950 altijd werd geassocieerd met driekwartsmaat, en daarna vooral met vierkwartsmaat...

... eigenlijk verwacht ik nu wel een opmerking van Wout Blommers, op de één of andere manier...

Origineel geplaatst door Hanz
Natuurlijk niet! ;) Ik heb me altijd afgevraagd waarom dansmuziek tot pakweg 1950 altijd werd geassocieerd met driekwartsmaat, en daarna vooral met vierkwartsmaat...

... eigenlijk verwacht ik nu wel een opmerking van Wout Blommers, op de één of andere manier...

3/4 dance is te makkelijk, doe dan een 7/8 ofzo....... das leuker :)

Origineel geplaatst door Thoraval
ik vind die NL achtige shit wel doop:

maak een trak waar Jan Smit los op gaat.

be it Gordon, Froger of die andere oelewapper

ga mn tijd er alleen neit aan verspillen ;) Wel jullie creaties luisteren natoek.

:D

Die monowave contest van isniezot vond ik geen gek idee, maar blijkbaar niet genoeg animo voor. (https://www.synthforum.nl/forums/sh...page=20&highlight=contest sample&pagenumber=1)

Of iets aanvangen met een stelletje samples vind ik ook wel uitdagend.

Als er een contest komt met presets of midi, kan ik al niet meedoen, want ik gebruik geen van de twee (tenzij de presets van m'n solina string). :D

50 bpm doe ik ook wel mee. Ik ben toch gewend van rustige muziek te maken. ;)

Ik vond de vorige sample contest wel stoer en zeker voor herhaling vatbaar. Gewoon een paar samples beschikbaar stellen en dan laten zien wat je daar mee kunt.

Ook gewoon leuk om te horen hoeveel verschillende tracks er gemaakt kunnen worden die allemaal vanuit de zelfde samples zijn gemaakt:okdan:

Ik heb er zin in:peukie:

okee, wie stelt zich kandidaat om een setje samples (rechtenvrij, natuulk) te leveren?

YESSS! Nederlandstalig! Kan eindelijk mijn potentiele carnavalshit "oh oh oh, er zit een gat in mijn maillot" uit de verf komen! Het eerste couplet is al 2 jaar af!

Ooh ooh ooh er zit een gat in mijn maillot
Van mijn lus tot aan mijn reet
Oh jezus wat een spleet!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back